آشنایی با انواع کمپرسی دو کانون در بازار

در کنار کمپرسی‌های 26 تن، نیاز به کمپرسی‌های سبک‌تر مثل تناژ 19 تن و 12 تن و حتی تناژهای زیر 10 تن برای تردد در معابر شهری نیز وجود دارد که باعث می‌شود در کنار کمپرسی‌های زیر ده تن در تناژهای مختلف، حتی کمپرسی وانت نیسان نیز وجود داشته باشد. کارکرد خود را داشته باشید. یکی از قدیمی‌ترین کلاس‌های وزنی کمپرسی در کشورمان است که همه آن را به نام می‌برند کمپرسی 10 تن می‌شناسند، شامل مجموعه‌های دو مجموعه هستند که تناژ کاری آنها بین ده تا 13 تن به صورت خالص و 19 تن به صورت ناخالص است.

1. کمپرسی بنز واگن هود 1924

قدیمی‌ترین کامیون کلاس 19 تن که هنوز هم در کشورمان تولید می‌شود، مرسدس‌بنز واگن هود یا همان بنز دماغدار 1924 است. کمپرسی واگن هود 1924 هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و برای خرید آن باید ماه‌ها در انتظار باشید که اصلی‌ترین دستگاه آن هم باشد، این کامیون پایین، قطعات متعدد و تعمیرگاه‌های آن در هر گوشه‌ای از کشور است. در حالی که به خاطر ساده بودن این کامیون، خرابی‌های کمتری نیز دارد که برای همه یک نقطه قوت می‌شود.

این کمپرسی از موتور 11. 6 لیتری 280 اسب بخاری با 1050 نیوتن متر گشتاور استفاده می شود که به خاطر رسیدن آن به استانداردهای اجباری آلایندگی، روی آن فیلتر دوده و سیستم SCR نیز نصب شده است و به این ترتیب به استاندارد یورو4 رسیده است. وزن خالص این کمپرسی در حدود هفت تن است که به صورت ناخالص می‌تواند تا 19 تن برسد. این کمپرسی دارای بخاری درجا و یک سیستم صوتی ساده نیز هست و مانند گذشته، قفل دیفرانسیل نیز دارد.

کمپرسی واگن هود 1924 و 2624، هنوز هم اولین بار از معادن و شرکتهای راهسازی است که دلیل آنهم، قیمت انتخاب پایین خدمات و قطعات این کمپرسی است.

در سال‌های اخیر یک سری تغییرات در فضای داخلی کابین و طراحی داشبورد انجام شده است که باعث ایجاد داشبورد این کمپرسی در انواع مختلف دیده می‌شود و در کنار نصب زیر اسپری جلو و چراغ‌های مه‌ن شکک داخل سپر، اصلی‌ترین تغییرات این خودرو نسبت به نمونه‌ها است. چند دهه پیش آن است. واگن هود 1924 با کاربری باری نیز عرضه می شود. اطلاعات بیشتر این محصول به همراه مشخصات فنی این کامیون را در مقاله بررسی کمپرسی واگن هود 1924 مطالعه کنید.

2. کمپرسی آمیکو 1929D

قوی‌ترین کمپرسی دو کانون کشورمان، آمیکو 1929D است که موتور 11.6 لیتری 400 اسب بخاری برای آن در نظر گرفته شده است و به نوعی حرکت‌های بسیار خوبی به آن می‌دهد. این کامیون که با استفاده از باری آن نیز ساخته می‌شود، گیربکس 2+12 سرعت دستی دارد و در هر دو محور از ترمزهای کاسه‌ای با ترمز ضد قفل استفاده می‌شود.

آمیکو 1929 در کنار طراحی ساده ظاهری، در داخل نیز طراحی خوبی دارد و به لطف داشتن پیشرانه 400 اسب بخاری که بسیار خوبی برای یک کمپرسی 19 تن است، یکی از انتخاب‌های وسوسه‌کننده در این بخش از بازار است. اطلاعات بیشتر این محصول به همراه مشخصات فنی این کامیون را در مقاله بررسی کامیون آمیکو 1929 مطالعه کنید.

3. کمپرسی دیما MR285

از جدیدترین کامپیوترهای 19 تن بازار کشور، دیما MR285 است. کمپرسی دیما از موتور کومنز هفت لیتری با 285 اسب بخار قدرت و 1006 نیوتن متر گشتاور و یک گیربکس دستی 2+8 سرعته استفاده می‌کند. این کمپرسی با 6.7 تن وزن، وزن نسبتاً پایینی دارد که باعث می‌شود بارگیری در حدود 13 تن داشته باشد تا وزن ناخالص مجاز 19 تن باشد.

این کامیون نیز از محصولات JAC است که در کشور تحت نام دیما مونتاژ می‌شود. اتاق این کمپرسی شبیه به جک گالوپی است که سال‌ها پیش به صورت کشنده وارد بازار کشور می‌شود. ترمزها در هر چهار چرخ از نوع کاسه‌های هستند و ترمز کمکی آن نیز همان خفه کن اگزوز است. ترمز ضد قفل، سیستم ضدلغزش و برنامه کنترل پایداری از سایر سیستم‌ها هستند که در کنترل این خودرو، به کمک می‌شوند.

بالابر برقی شیشه‌ها به همراه قفل‌مرکزی، بخاری درجا، کابین بالابر برقی، تهویه‌مطبوع دستی، کور کنترل، قطع کن باتری، آفتاب‌گیری داخلی و خارجی، بوق شهری و بین‌شهری و دنده‌عقب، سیستم صوتی، خودرو بادی، فرمان قابل‌تنظیم، تختخواب راننده، گرمکن سوخت و هوای ورودی به موتور و گرمکن ادبلو و… از امکانات فنی و سلامتی و ایمنی خودرو هستند. اطلاعات بیشتر این محصول به همراه مشخصات فنی این کامیون را در مقاله بررسی کمپرسی دیما 19 تن مطالعه کنید.

4. کمپرسی امپاور BD300

امپاور BD300 با تناژ ناخالص مجاز 19 تن، از جدیدترین اعضای این بخش به حساب می‌آید که اتفاقاً خیلی بازیگری هم در این بخش دیده نمی‌شود، در حالی که عمده‌ترین کمپرسی‌های ارائه شده در کشور در ماه‌های اخیر در کشورمان از کلاس سه شخصیت 26 تن هستند.

آمیکو 1929 و مرسدس‌بنز واگن هود 1924 دو محصول موجود در این بخش از بازار هستند که محصول تولیدی نیز به حساب نمی‌آیند. اما امپاور BD300 دو محور با تیپ حرکتی 2×4 و تناژ ناخالص 19 تن، یک کمپرسی مناسب برای تردد در معابر شهری است.

موتور شش سیلندر آن از محصولات کومنز است و 300 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور نیز خروجی این پیشرانه 6.7 لیتری است. می‌بینیم که این موتور، قدرت و گشتاور بیشتر از موتور 11. 6 لیتری مرسدس‌بنز واگن هود نیز تولید می‌کند.

طراحی به‌روز و زیبای بیرونی و همچنین طراحی خوب و مدرن در داخل کابین به همراه جای خواب در کنار امکانات رفاهی و ایمنی خوب، می‌تواند برگ برنده‌ای برای این عکس‌ها برای ساخت گروه بهمن باشد.

رادار خطخوان، ترمز ضد قفل و سیستم ضدلغزش، هشدار برخورد از جلو و ترمز هوشمند اضطراری، سیستم کنترل پایداری، صندلی بادی راننده با گرمکن و سردکن و تختخواب، تهویه‌مطبوع به همراه بخاری درجا، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با گرمکن، نمایشگر مالتی‌مدیا به همراه. سیستم صوتی، کلیدهای روی فرمان، سنسور نور، چراغ روز، تنظیم‌کننده ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین، مه‌شکن عقب و جلو، هشداردهنده دنده‌عقب، قفل‌مرکزی، اتاق بالابر برقی، گاز درجا، قطع کن باتری، آفتابگیر داخلی، بوق شهر و جاده و … از مهم ترین امکانات این کمپرسی هستند. این خودرو به صورت شاسی برای استفاده باری نیز عرضه می‌شود. اطلاعات بیشتر این محصول به همراه مشخصات فنی این کامیون را در مقاله بررسی کامیون امپاور 300 مطالعه کنید.

منبع: https://bama.ir/o/ok1qgpwt


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: