شرکت کادیلاک با معرفی سدان لوکس و تولید محدود سلستیک، چهرهای متفاوت از خود به نمایش گذاشتن. این خودروی برقی را میتوان به گذشته پرافتخار کادیلاک دانست. اکنون با معرفی یک کانسپت روباز به نام سُلی (Sollei) توسط خودروساز آمریکایی، به نظر میرسد که مسیر کادیلاک سلستیک ادامه خواهد داشت.
طراحی کادیلاک سُلی
کادیلاک سُلی را میتوان جانشین معنوی یک مدل کانسپت به نام سییل (Ciel) دانست که در سال 2011 معرفی شد. نام سُلی از ترکیب کلمات سُل (SOL) به معنای خورشید و LEIsure به معنای اوقاع فراغت، پدید آمده است.
هر چند نام کادیلاک سُلی زیاد به سلستیک شباهت ندارد، اما این واقعیت است که طراحی جلوی بدنه تا ستون A، کابین و حتی زیرساخت این خودروها یعنی پلتفرم اولتیوم (Ultium) یکسان است. موارد 1 مانند درهای به طول 7.7 متر، خط شانه در کناری که تا چراغهای جلو امتداد پیدا کرده، باز شدن درها با دکمه و چراغ پیوسته عقب از ویژگیهای انحصاری کادی سُلی است.
کادیلاک سُلی در کلیه تصاویر بدون سقف دیده میشود اما یک سقف پارچهای با عملکرد برقی برای آن در نظر گرفته شده است. طراحان کادیلاک برای ساخت این رنگ از کرم Manila که در دهه 50 میلادی برای طراحی محصولات این برند استفاده میشود، الهام گرفتهاند.
کابین و امکانات کادی لاک سُلی
کابین و کادیلاک سُلی با رنگ سفارشی به نام Aurora تزئین شده است، که بنابر سازنده، نام آن از نور دو قطب برگرفته شده است. حتی قسمت جلوپنجره و قاب شیشه ای شیشه جلو هم با این رنگ تزئین شده است.
در فضای کابین کادیلاک سُلی با روکش چرم بسیار با کیفیت ناپا به رنگ زرد Aurora با رنگدانههای تصویری، نمایشگر 55 اینچی، تریم چوب واقعی و همچنین ماده بازیافتی Fine Mycelium در پوشش داخلی درها هستند.
از دیگر ویژگیهای کابین این خودرو میتوان به محفظه نوشیدنی صندلی عقب در کنار کنسول میانی ساخته شده با 3 بعدی با روکش چرم و فلز، اشاره کرد. همچنین یک دفتر نقاشی با روکش چرمی برای سرنشینان کادیلاک سُلی درنظر گرفته شده است، تا در هنگام گذراندن اوقات فراغت با این خودروی روباز لوکس، از هنر هم غافل نباشند.
جای خالی خودروهای روباز در محصولات کادیلاک
جان راث، قائم مقام جهانی کادیلاک با تاکید بر عدم وجود برنامهها برای تولید سُلی، از عملکرد طراحان کادیلاک در طراحی این خودرو توسط آقای مهندس است.
با گذشت 15 سال از عرضه کادیلاک XLR و حدود نیم قرن از حضور الدورادو، جای خالی یک مدل روباز در سبد محصولات کدیلاک احساس میشود. با افزایش به مدلهای کراساور و شاسی بلند، استفاده از نمایندگان کادیلاک در سالهای بعدی از توجه به مدلهای کوپه و روباز ساخت این برند خبر دادهاند.
اگر کادیلاک میخواهد در جایگاه قبلی خود در بازار خودروهای اشرافی باز شود، بد نیست که یک محصول روباز را هم تولید کند که رولزرویس دیگر چنین مدلی در محصولات سبد خود ندارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/aqcq3mvw