
بروزرسانی: 28 فروردین 1404
اولین برد سال به دیوید پوگت می رسد
از آنجایی که جلسه نوگارو فقط به رانندگانی که در کلیو کاپ فرانسه وارد شده اند امتیاز می دهد، دیوید پوژه بالاتر از الکساندر آلبوی و نیکلاس میلان در رده بندی عمومی پیشرو است. الکساندر آلبوی همچنین اولین رهبر جام چلنجرز در کلیو کاپ فرانسه شد، همانطور که ماتیو ریگوله در جام رانندگان جنتلمن انجام داد.
در حالی که دیوید پوژه برای حفظ برتری به خوبی از خود فرار کرد، مارک گیوت در دور اول که با چرخش ژولین فبرو (GM Sport) مشخص شد، از نیکلاس میلان گذشت. سه نفر پیشرو با وجود جنگ دندان و ناخن بین دیوید پوژ و مارک گیوت به سرعت از گروه تعقیب و گریز فرار کردند. مارک گیلو درست قبل از اینکه ماشین ایمنی وارد پیست شود، در حالی که پیر مونمانیکس (GPA Racing) در دور چهارم بازنشسته شد، یک گشایش پیدا کرد و پیشتاز مسابقه شد.
تمرین خصوصی 1 - تمرین خصوصی 2 - تمرین آزاد 1 - تمرین آزاد 2 - مقدماتی 1 - شبکه شروع - مسابقه 1
منبع
اولین دیدار سی و یکمین فصل از جام کلیو شاهد بود که بیست و هفت شرکت کننده در تعطیلات آخر هفته سنتی جام عید پاک به رقابت پرداختند. در حالی که نیکلاس میلان (مسابقات میلان) و مارک گیوت در چهار جلسه تمرین مقام اول را به اشتراک گذاشتند، فاصله ها به تدریج در زمین کاهش یافت و دیوید پوژه از آن در مقدماتی استفاده کرد و با 0.063 ثانیه به قطب برتر رسید. نیکلاس میلان و مارک گیوت در مقابل دو چلنجر مصمم به مبارزه در جلوی نظم، متیو لانپودنکس (مسابقه میلان) و الکساندر آلبوی در جدول بعدی قرار گرفتند.
رقبای کلیو کاپ فردا صبح برای مقدماتی در ساعت 8.15 صبح به آن باز خواهند گشت و پس از آن دومین مسابقه آخر هفته برگزار می شود که از ساعت 12:40 بعد از ظهر در صفحه فیس بوک سری رنو کلیو و کانال یوتیوب به صورت زنده پخش می شود.
در دور آخر، نیکلاس میلان تلاش کرد تا دیوید پوژه را بگیرد، اما دارنده عنوان قهرمانی جام اروپای کلیو در زیر ترمز قفل شد و به دیوید پوژه اجازه داد جلوتر از مارک گیوت و الکساندر آلبوی، برنده چلنجرز، خود را کنار بکشد و برای پیروزی ادامه دهد. نیکلاس میلان پس از یک دوئل داغ تا پرچم شطرنجی، به مقام چهارم بسنده کرد و الکساندر فینکلشتاین و ژوران لنوتر از نزدیک به مقام چهارم رسیدند. Mathieu Lannepoudenx هفتم شد، در حالی که Léo Jousset، Jerzy Spinkiewicz (Uniq Racing) و Guillaume Maio (GM Racing) ده نفر برتر را تکمیل کردند. در جایگاه دوازدهم، متیو ریگوله پیش از "هورن" (مسابقه GPA) و لوران دزیادوس (تیم لوکاس) در رده رانندگان آقایان برنده شد.
این ترتیب در شروع مجدد بین سه رهبر کلیو کاپ یکسان باقی ماند. در همین حال، Mathieu Lannepoundenx چندین موقعیت را پس از یک اشتباه کوچک در سمت راست دوبل در Caupenne درست قبل از دومین دوره خودروی ایمنی پس از خروج Gaël Rostant (GPA Racing) از دست داد.
مسابقه برای یک سرعت پنج دقیقه ای به سمت چک ها از سر گرفته شد. مارک گیوت همچنان پیشتاز بود، اما رقبای او در لغزش او باقی ماندند. در دو دور مانده به پایان، دیوید پوژه و نیکلاس میلان موفق شدند مارک گیوت را که اکنون تحت فشار الکساندر آلبوی، جوران لنوتر (JSB Competition) و الکساندر فینکلشتاین (GPA Racing) بودند، که همگی برای افتخارات جام چلنجرز می جنگیدند، پشت سر بگذارند.