638595179343381081.jpg)
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
اولین تصاویر از لامبورگینی تماریو
لامبورگینی به تازگی جانشین مدل محبوب هوراکان را معرفی کرده است. هوراکان دوست داشتنی با پیشرانه V10 خوش صدای خود معروف و محبوب بود؛ اما جانشین هوراکان از این پیشرانه بیبهره است. اما طرافداران این برند اسپرت نباید نگران باشند. زیرا جانشین هوراکان بسیار هیجان انگیز است.
جانشین هوراکان، تماریو - Temerario - نام دارد؛ یک سوپراسپرت HPEV با عملکرد بالا، که سیستم پلاگین هیبرید دارد.
لامبورگینی به تازگی جانشین مدل محبوب هوراکان را معرفی کرده است. هوراکان دوست داشتنی با پیشرانه V10 خوش صدای خود معروف و محبوب بود؛ اما جانشین هوراکان از این پیشرانه بیبهره است. اما طرافداران این برند اسپرت نباید نگران باشند. زیرا جانشین هوراکان بسیار هیجان انگیز است.
جانشین هوراکان، تماریو - Temerario - نام دارد؛ یک سوپراسپرت HPEV با عملکرد بالا، که سیستم پلاگین هیبرید دارد.
مشخصات فنی لامبورگینی تماریو
در قلب تمراریو یک پیشرانه بنزینی V8 توئین توربوشارژ، با حجم 4 لیتر، با سه موتور الکتریکی همراه است. این مجموعه، می تواند 920 اسب بخار قدرت تولید کند. تمراریو تنها در 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. حداکثر سرعت آن نیز 340 کیلومتر برساعت است.
پیشرانه V8 تماریو جدید است و لامبورگینی آن را از پایه ساخته شده است. این پیشرانه نوع Hot V با زاویه 90 درجه است، که میل لنگ صاف با دو توربوشارژ با حداکثر 36 psi بوست دارد. هرکدام از توربوها سنسور سرعت دارند و بسیار دقیق و بدون خطا عمل می کنند. وجود سرسیلندرهای آلیاژی شرکتی و شاتون های تیتانیومی باعث شده است، تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. این پیشرانه می تواند تا 10 هزار دور در دقیقه دور داشته باشد.
638595179343381081.jpg)
علاوه بر این پیشرانه بنزینی، سه موتور الکتریکی روغن خنک شونده وجود دارد. یکی از این موتورهای برقی، در بخش عقب خودرو و بین موتور بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نصب شده است. این موتور برقی 150 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. دو موتور برقی بعدی نیز روی محور جلو نصب شده اند، که هرکدام 82 اسب بخار قدرت تولید می کنند.
بنابراین، سوپراسپرت جدید لامبورگینی، تمام چرخ محرک است. اما در حالت Drift Mode کل گشتاور در سه سطح مختلف به چرخ های عقب می رسد. ویژگی لانچ کنترل نیز در این خودرو وجود دارد.
نکته جالب درباره این سوپراسپرت ایتالیایی، این است که می توان در حالت سه حالت دیفرانسیل عقب، تمام چرخ محرک و حتی دیفرانسیل جلو با آن رانندگی کرد. در واقع در حالت تمام برقی، تمراریو دیفرانسیل جلو می شود. زیرا دو موتور حرکتی در محور جلویی دارد و موتور بنی نصب شده در بخش عقب خودرو، هیچ ارتباطی با محور جلویی ندارد.
638595179591485993.jpg)
سیستم هیبریدی تماریو، مشابه سیستم روئلتو است؛ اما تفاوت هایی دارند. در روئلتو، موتور برقی بالای جعبه می کند نصب می شود و در حالت می کند، فقط این موتور کار می کند.
تمراریو، باتری 3.8 کیلووات ساعتی دارد. اگر خودرو را با شارژر 7 کیلوواتی AC شارژ کنید، در عرض 30 دقیقه باتری شارژ می شود. سیستم احیای انرژی ترمز و شارژ با موتور بنزینی نیز وجود دارد، که در عرض شش دقیقه شارژ می شود. لامبورگینی برد حرکتی حالت تمام برقی را اعلام نکرده است.
طراحی لامبورگینی تماریو
اگر بخواهیم ظاهر تمراریو را توصیف کنیم، می توانم بگویم ترکیبی از روئلتو و هوراکان است. چراغ های جلویی آن بسیار باریک بوده و حتی باریک تر از هوراکان است. زیرهای این چراغ های باریک و در اسپر خودرو، چراغ های LED شش ضلعی دیده می شود. رینگهای تماریو 20 و 21 اینچی بوده و در گزینه های فورج شده و فیبرکربن می شود.
در نمای جانبی خودرو، ورودی های هوای بزرگ دیده می شوند که جلوی چرخ های عقب قرار گرفته و نیروی داون فورس را تا 103 درصد، نسبت به هوراکان افزایش داده اند.
638595179809758351.jpg)
لامبورگینی، پکیج Alleggerita را نیز به صورت سفارشی برای تمراریو ارائه می دهد که باعث کاهش وزن خودرو می شود. این پکیج شامل بال بزرگ تر، سپرهای عقب به فرد، رینگ های فیبرکربنی و ... است. همچنین داون فورس در این پکیج، نسبت به هوراکان ایوو، 158 درصد افزایش یافته و وزن خودرو نیز 25 وزن سبک شده است. با انتخاب پکیج کربن نیز قطعاتی مانند دیفیوزر، قاب آینه ها و ورودی های جانبی فیبرکربن می شود که وزن خودرو تا 2 افزایش می یابد.
لامبورگینی برای ساخت تماریو، از یک شاسی جدید سبک استفاده کرده است. شاسی هوراکان که ترکیبی از ترکیب و فیبرکربن است، این شاسی تمام شرکتی است. استفاده از این شاسی باعث می شود که تا 50 درصد در مواد اولیه و 80 درصد در اتصالات جوشکاری صرفه جویی شود. از طرفی، استحکام پیچشی تا 20 درصد افزایش یافته است.
638595180026420648.jpg)
کابین و امکانات لامبورگینی تماریو
در کابین، عناصر شش ضلعی وجود دارد و فضای سر، نسبت به هوراکان، تا 1.3 اینچ و فضای پا تا 1.8 اینچ بهبود یافته است. لامبورگینی ادعا کرده که حتی یک ورزشکار دو متری با کلاه ایمنی می تواند در این خودرو بنشیند.
یک نمایش لمسی عمودی با استفاده از 8.4 اینچ در مرکز داشبورد نصب شده است. برای ماشین و صفحه کیلومتر نیز نمایشگر 12.3 اینچی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، برای سرنشین جلو نیز یک نمایشگر 9.1 اینچی وجود دارد.
638595180203372764.jpg)
قیمت لامبورگینی تماریو
هنوز اطلاعاتی درباره قیمت تماریو منتشر نشده است. قیمت هوراکان ایوو در آمریکا حدود 300 هزار دلار است. بنابراین می توانم انتظار قیمت 400 الی 500 هزار دلاری از تماریو داشته باشم.
زمان فروش این سوپراسپرت جدید، سال جاری یا اوایل سال 2025 خواهد بود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/pm5gw33p