از توجه کسی دور نمانده است زمانی که طرح رنولوشن اعلام شد، یک طرح جدید الماس رنو با افتخار پشت لوکا دی میو، مدیرعامل رنو و همچنین روی جلوپنجره رنو 5 پروتوتایپ نمایش داده شد. از آن زمان، این نماد جدید به تدریج و بدون هیاهو آشکار می شود. ابتدا با کمپین تبلیغاتی جدید ZOE، سپس در شبکه های اجتماعی این برند. پرتابی که قرار است مقرون به صرفه اما موثر باشد.
آخرین نسخه نشان رنو که در سال 1992 ساخته شد، اگرچه در سال 2015 مجدداً طراحی شد، شروع به کار کرد. ژیل ویدال توضیح میدهد که برای مقابله با چالشهای یک برند بینالمللی مدرن، و همچنین کثرت زمینههای بیان آن، بهویژه دیجیتال، نسخه جدیدی از سال ۲۰۱۹ در دست مطالعه بود. “تعادل بین شناخت میراث برند و ورود به عصر جدید، نماد آینده”، لوگوی اخیرا فاش شده، بیشتر نوین و پر جنب و جوش، قصد دارد فراتر از بدنامی که اکنون به دست آورده است برود. هدف؟ “برای همراهی با تغییرات در حال حاضر در محل کار” و تا رنو را به یک برند بازتر تبدیل کنیم که ارزش های انسانی را ایجاد می کند.
این شکل هندسی با زوایای خود که با کاپوت های زاویه دار آن زمان منطبق بود، خود را به لویی رنو تحمیل کرده بود. از آن زمان، الماس رنو کمتر از هشت بار بازطراحی شده است! نه، با آخرین نسخه. این نشان می دهد که برند چقدر مشتاق به تکامل با زمان است.
الماس یکی از شناخته شده ترین اشکال در جهان و در دنیای اتومبیل است. این یک شکل هندسی ساده، با هویت قوی و قدرتمند است. چالش این بود که این شکل را با معنا بخشیدن به آن، ارزشهای جدید و معاصر برای طرح برند در آینده، تجدید کنیم.
ژیل ویدال، مدیر طراحی رنودر هماهنگی با زمان و قاطعانه مدرن، الماس بازسازی شده کاملاً تجسم دوره “موج جدید” است که رنو وارد آن شده است.
ژیل ویدال
لوگوی جدید برای سوق دادن برند به عصری جدید
رنو در طول تاریخ خود چندین بار هویت بصری خود را تغییر داده است. اما یک چیز وجود دارد که از سال 1925 تغییر نکرده است و آن شکل الماس است که اساس لوگو است. بلافاصله قابل تشخیص است و نمادی از برند شده است.
بنابراین به طور طبیعی در طول ارائه پرده برداری شد رنولوشن طرح استراتژیک و یکپارچه شده بر روی جلوپنجره رنو 5 پروتوتایپ. استقبال درخشانی که از آن صورت گرفت، مدیریت برند را متقاعد کرد که آن را به صورت رسمی معرفی کنند لوگوی جدید. “ما برای اولین بار آن را روی نمونه اولیه رنو 5 ادغام کردیم. این یک میدان آزمایشی بزرگ برای ما بود. با توجه به اشتیاق و بازخورد بسیار مثبتی که در مورد لوگو دریافت کردیم، تصمیم گرفتیم آن را به بازار عرضه کنیم.” گفت ژیل ویدال.
یک الماس حتی نمادین تر
مرتبشده، بدون امضا یا تایپوگرافی، این لوگوی جدید برای زندگی در حرکت طراحی شده است. درمان مسطح، انیمیشن آن را، به عنوان مثال در ویدئو یا رسانه دیجیتال، و همچنین در وسایل نقلیه، برای دنباله استقبال آنها تسهیل می کند. این لوگوی جدید به تدریج در خودروهای رنو اعمال خواهد شد. با افتخار روی آنهایی که سال آینده راه اندازی می شوند ظاهر می شود. “تا سال 2024، کل مجموعه رنو این نشان جدید را خواهد داشت.” ژیل ویدال نتیجه گیری می کند.