موتورسیکلتهای سطح پایه Triumph که مدتها منتظر آن بودند، با نامهای Triumph Speed 400 و Scrambler 400 X رسما معرفی شدند. اینها اولین موتورسیکلت هایی هستند که تحت مشارکت Triumph و Bajaj طراحی و توسعه یافته اند. باجاج این موتورسیکلت ها را در هند تولید خواهد کرد و در چندین بازار بین المللی صادر خواهد شد. هر دو دوچرخه در تاریخ 5 ژوئیه 2023 در بازار هند عرضه می شوند و انتظار می رود قیمت آنها حدود 3 میلیون روپیه باشد.
Speed 400 نشانه های ظاهری Speed Twin 900 مستعار Street Twin را دارد، در حالی که طراحی Scramler 400 X از Scrambler 900 الهام گرفته شده است. موتورسیکلت های جدید از یک موتور کاملاً جدید تک سیلندر به نام پیشرانه سری TR استفاده می کنند. . این موتور 398 سی سی و خنک کننده مایع دارای معماری DOHC است و می تواند 40 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 37.5 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه تولید کند.
ارقام قدرت و گشتاور به موتور 373 سی سی KTM نزدیک تر است. با این حال، اوج قدرت و گشتاور در مراحل اولیه در دسترس هستند. این پیشرانه به یک جعبه دنده 6 سرعته متصل می شود. پیشرانه دارای پوشش موتور مثلثی در سمت راست است و شبیه مدل های کلاسیک مدرن بزرگتر Triumph است.
موتورسیکلت های جدید بر اساس یک قاب ستونی / محیطی هیبریدی ساخته شده اند که از فولاد لوله ای ساخته شده است. هر دو موتورسیکلت دارای سیستم انتقال قدرت یکسانی هستند، اما Speed 400 و Scrambler 400 X در بخش شاسی تفاوت هایی دارند. Triumph ادعا می کند که هر دو دوچرخه دارای شاسی و سیستم تعلیق اختصاصی هستند.
Speed 400 بر روی چرخهای 17 اینچی با لاستیک Metzeler Sportec M9RR سوار میشود، در حالی که Scrambler از آلیاژهای 19 اینچی جلو و 17 اینچی در عقب استفاده میکند که در لاستیکهای Metzeler Karoo Street پیچیده شدهاند.
برای وظایف سیستم تعلیق، Triumph Speed 400 و Scrambler 400 X جدید دارای دوشاخه 43 میلی متری پیستون بزرگ در جلو و یک شوک مونو شوک در عقب هستند. Scrambler در هر انتها 150 میلی متر مسافت دارد، در حالی که Speed 400 دارای 140 میلی متر مسیر در جلو و 130 میلی متر در عقب است.
در حالی که Scrambler دارای یک دیسک جلوی 320 میلی متری است، اسپید دارای واحد دیسک جلو 300 میلی متری است. Scrambler 400 دارای وزن محدود 179 کیلوگرم و اسپید دارای وزن محدود 170 کیلوگرم است. به دلیل سفر طولانیتر سیستم تعلیق، Scrambler دارای فاصله 835 میلیمتری از زمین است. اسپید 400 دارای ارتفاع صندلی در دسترس 790 میلی متر است.
از نظر امکانات، Triumph Speed 400 و Scrambler 400 X دارای دریچه گاز سواری با سیم، کنترل کشش و ABS دو کاناله، کنسول ابزار نیمه دیجیتال، کلاچ کمکی گشتاور، جوراب شارژ USB-C هستند. ، سیستم روشنایی تمام ال ای دی و ظاهر فرمان و ایموبلایزر ضد سرقت به صورت استاندارد.
کنسول ابزار دارای یک سرعت سنج آنالوگ بزرگ و صفحه نمایش LCD یکپارچه است که شامل یک سرعت سنج دیجیتال، یک محدوده سوخت و یک نشانگر دنده است. Scrambler دارای ABS دو کاناله قابل تعویض برای استفاده در خارج از جاده است.