کوییک اس تیپ DA چیست
شهریور 1402: اگر پیگیر bama.irباشید، حتما در جریان هستید که سازمان ملی استاندارد، خودروسازان را از تابستان 1402 باید انجام داد تا برخی از تجهیزات ایمنی را الزاما روی محصولاتشان قرار دهند. شرکت سایپا نیز در همین راستا، تغییراتی در امکانات کوییک S داد و به این ترتیب، تیپ DA خلق شد. اما باید بدانید که کوییک اس تیپ DA در دو نسخه مختلف در بازار کشورمان وجود دارد!
سری اول کوییک S تیپ DA، که تولیدش از اوایل تابستان 1402 آغاز شد، فقط 2 آپشن جدید دارد که یکی «سنسور نور» یا همان چراغ اتولایت است و دیگری نیز «سنسور باد تایر» یا TPMS.
اما سری دوم کوییک S تیپ DA تولیدش از نیمه شهریورماه 1402 آغاز شد، علاوه بر این آپشن ها، دو ویژگی کاملا جدید دیگر نیز دارد: «سیستم کنترل پایداری» یا TCS که قابلیت خاموش شدن هم دارد و همچنین «حرکت سیستم کمکی در سربالایی» یا HSA که همیشه فعال است.
فرمان فرمان دیکات، در همه نسخههای تحویلی کوییک اس تیپ DA وجود ندارد و کاملاً به مشتریانی که میخواهند وابسته باشند! همچنین سیستم مالتی مدیا (شامل دوربین عقب+مانیتور 7 اینچ+نویگیشن) به همراه سیستم ضدسرقت پیشرفته (ردیاب)، روکش چرم صندلیها و سینی زیر موتور نیز به صورت سفارشی قابل نصب هستند. دکمههای کنترلی روی فرمان نیز فقط در کوییکهایی که فرمان دیکات دارند، میتوانند سفارش دهند.
قیمت جدید کوییک اس در سال 1402
فروردین 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از ابتدای سال جاری، قیمت کوییک را افزایش داده است. قیمت کوییک S سایپا، در زمستان 1401 حدود 184.8 میلیون تومان تعیین شده است، اما از ابتدای بهار 1402، قیمت این خودرو افزایش 83 میلیونی را تجربه کرده و به جدید 268.1 میلیون تومان رسیده است.
زمان | قیمت کارخانه خام | قیمت فروش نهایی |
---|---|---|
زمستان 1401 | 159 میلیون و 698 هزارتومان | 184 میلیون 662 هزار تومان |
بهار 1402 | 225 میلیون و 400 هزار تومان | 268 میلیون و 194 هزارتومان |
*تفاوت قیمت قدیم و قیمت جدید سایپا کوییک اس.
صفر شدن خودروهای ناقص و افزایش تولید
مرداد 1401: هدفگذاری گروه سایپا از سال گذشته، تکمیل تمامی ناقصها بوده و اکنون در سال جاری، اولویت اولیه خود را برای تکمیل خودروهای ناقص کوییک قرار داده و این شرکت قبل از تعطیلات تابستانی به این مهم دست پیدا میکند. سايپا با وجود مشكلات تامين شده از قطعات، خصوصيات ECU، از سوي شركت داخلي قرارداد با مگاموتور، در سال جاري علاوه بر تكميل همه خودروهاي ناقص كوييك اس، به موازات با تيراژ محدود، توليد پيامي كه از 3500 ميليارد ارائه مي شود. دستگاه خودرو کوئیک از ابتدای سال به مشتريان است.
لازم به ذکر است که برنامه بعدی سایت افزایش این محصول را با برنامه های افزایشی افزایش می دهد که در ادامه با بهبود روند تامین، تولید روزانه و تحویل به منبعی برای افزایش یافتن آن می باشد. کوییک اس موعد تحویل خودرو با احتمال وقوع بوده است، خودرو کوییک پیشنهاد شده است تا در مقایسه با اجرای اقدام و خودروی شخصی تخصیص شود.
تولید کوییک اس با 4 ستاره کیفی
شهریور 1400: گزارش جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو، محصول جدید سایپا کوییک اس در مردادماه 1400 و در اولین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، به 4 ستاره کیفی دست پیدا کند.
پیش از این نیز خودرو کوییک معمولی به 4 ستاره کیفی رسیده بود اما کوییک R همچنان در سطح 3 ستاره کیفی باقی مانده است.
تفاوت کوییک S با کوییک G چیست؟
فروردین 1400: بعد از مدتها انتظار و بعد از اسپری چند مرحله از پیش فروش سایپا برای خودروی کوییک جدید، حالا این شرکت برای اولین بار انتشار اطلاعات و تصاویر تیپهای S و G کوییک فیسلیفت زده شده است.
»» کاتالوگ رسمی کوییک اس و جی (PDF) ««
مواردی که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، تیپ کوییک G در کنسول مرکزی و همچنین در مجموعه صفحه کیلومتر، تفاوت با تیپ کوییک S دارد.
طبق اطلاعات رسمی سایت که در فروردین ماه 1400 منتشر شده است، تفاوت تیپهای کوییک جدید در ویژگیهای زیر است:
تیپ خودرو | کوئیک اس | کوئیک جی |
---|---|---|
مانیتور لمسی | ایکس | دارد |
دوربین عقب | ایکس | دارد |
نویگیشن | ایکس | دارد |
کنترل صدا روی فرمان | ایکس | دارد |
روکش چرم صندلی | ایکس | دارد |
سنسور باد تایر | ایکس | دارد |
چراغ اتولایت | ایکس | دارد |
شیشه دودی عقب | ایکس | دارد |
رینگ شرکتی | ایکس | دارد |
*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.
مشخصات سایپا کوییک اس
بهمن 99 | سایپا کوییک S، در واقع نسخه فیسلیفت کوییک معمولی است و از نظر طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار میگیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهم ترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزییات دیگر مانند چراغها، رینگها و سپر عقب، بدون تغییر باقی ماندهاند. در تصویر زیر، تفاوت چهره کوییک اس و کوییک معمولی را به خوبی مشاهده می کنید.
به محض ورود به کابین کوییک است، اولین نکته ای که توجه می کند، تغییر طراحی در دکمه های سمت چپ فرمان است. مواردی که در زیر تصویر نیز مشاهده میکنید، دکمههای زیر در این پنل به چشم میخورد:
- تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،
- برف پاک کن عقب،
- آبپاش برف پاک کن عقب،
- قفل شیشههای عقب،
- صندوق پران.
البته در تیپهای گرانتر کوییک نیوفیس، مانند تیپ کوییک G و همچنین تیپ کوییک اتوماتهای جدید، باید 3 دکمههای دیگر را نیز اضافه کنید. این دکمه ها عبارتند از:
- سنسور نور (اتولایت)،
- فعال سازی کوروز کنترل،
- سرعت محدود کننده (اسپید لیمیتر)،
دومین نکتهی بزرگی که در کابین کوییک خودنمایی میکند، صفحه کیلومتر را تغییر میدهد که دقیقاً مشابه سایتهای طراحی شده و ویژگیهایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تغییر میکند و … وجود دارد. باز هم باید یادآوری کنیم که در تیپهای گرانتر کوییک نیوفیس، ویژگیهایی مانند سایر کنترلهای پایداری، نشانگر سنسور باد تایر و نشانگر سنسور نور (اتولایت) نیز به صفحه کیلومتر خواهند شد.
سومین نکتهای که در کابین کوییک اس، توجه میکند، تغییر غربیلک فرمان بوده است و بهتر است بگوییم که همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس، حالا در کابین کوییک هم دیده میشود. دقیقاً همین نوع فرمان دیکات، قبلاً نیز در کوییک آر و ساینا هم استفاده شده بود.
تنظیماتی که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، فرمان کوییک اس، کلیدهای کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده است چراکه سایپا از این دکمهها، فقط در تیپهای گرانتر کوییک نیوف استفاده کرده است.
در قسمت فنی، باید بگوییم که میتوان گفت موتور M15GSI ساخت مگا موتور را به تولید انبوه میدهد. این یعنی سری اول کوییک نیوفیس، با همان موتور M15 کوییک معمولی تحویل داده شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال 1400، سایپا قول داده تا موتور M15GSI جدیدش را، هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب کند.
موتور M15GSI که قرار است در سایپا اطلس نیز بکار گرفته شود، استاندارد آلایندگی یورو5 (قابل ارتقاء به یورو6) است و میتواند مهم در آن باشد مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی سوپاپ و سیستم جرقهزنی جدید.
این تغییرات مختصر اما مفید، باعث شده تا قدرت این موتور به محدوده 90 تا 94 اسب بخار و گشتاور تولیدیاش نیز به محدوده 135 تا 138 نیوتن متر برسد. مواردی که گفتیم، سری اولات کوییک اس وساینا اس، بدون موتور15GSI میرسد.
اولین تصاویر از کوییک جدید
تیر 99 | هم اکنون نسخه اولیه آن با نام کوییک S به مرحله تولید آزمایشی رسیده و احتمالاً در تابستان امسال نیز تولید انبوهش میشود. از پروژه های جدید سایپا مانند سایپا شاهین، تیبا 2 پلاس، ساینا S و پراید 151 پلاس، حالا باید کوییک S را پنجمین محصول جدید سایپا بدانیم که در سال 99 راهی بازار می شود.
از یک طرف میدانیم که در تهیه و تامین گیربکس اتومات برای محصولات با مشکلات جدی روبروست. از طرفی دیگر میدانیم که هم کابینهای کوییک اتومات و هم کابینهای ساینا اتومات، اندکی با نسخههای آنها متفاوت است. اگر این دو موضوع را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه میرسیم که سایپا میخواهد کابین «کوییک اس» را از کابین «کوییک اتومات» بسازد. یعنی دقیقا شبیه همان کاری که سایپا برای «ساینا S» هم انجام می شود.
پس با این اوصاف، در کوییک S جدید (که مطمئناً است، نه اتومات!)، علاوه بر این بر تغییر احتمالی سپرها و شاید هم گرافیک چراغ ها، باید منتظر دیدن فرمان دیکا به همراه سیستم مولتی مدیا (با نویگیشن، منتور لمسی و). دوربین عقب) و همچنین صفحه کیلومتری جدید نیز می شود.
البته بعید نیست که سایپا از سایر آپشن های «کوییک اتومات پلاس» برای کوییک جدید نیز استفاده کند. آپشن هایی مثل دکمه های کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر.
فیس لیفت جدید کوییک قرار است در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول، به بازار بیاید و احتمالا در سال 1400 با سقف دو رنگ (مدل R) نیز قابل خرید خواهد بود.
راهنمای خرید کوییک
اگر به دنبال مشخصات فنی خودرو کوییک، تفاوت انواع کوییک سایپا و تست خودروهای کوییک هستید، توصیه میکنیم که مطالب زیر را از دست ندهید:
همچنین در صورتیکه مالک خودرو کوییک هستید، احتمالاً مطالب زیر نیز برایتان جالب خواهد بود:
اخبار سامانه فروش خودرو
ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت، شرایط خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو، آدرس سایت سامانه تخصیص خودرو و سایت فروش ایرانی کار را در مقاله سامانه یکپارچه خودرو مطالعه کنید.
منبع: https://bama.ir/o/mt7q4p6m