برنامه های آینده جیپ هند – خودروهای برقی، بومی سازی بالا و صادرات

جیپ هند اخیراً از سری به روز شده مدل SUV Compass به همراه نسخه مریدین Overland در این کشور رونمایی کرده است. سازنده آمریکایی SUV اکنون قصد دارد وارد فضای خودروهای الکتریکی شود و در حال حاضر در مرحله ارزیابی گزینه های مختلف قبل از نهایی کردن استراتژی خود است. علاوه بر این، جیپ قصد دارد در سه سال آینده بیش از 90 درصد بومی سازی برای شاسی بلند Compass را به دست آورد. شایان ذکر است که جیپ یک مرکز تولید سرمایه گذاری مشترک 50:50 با تاتا موتورز در Ranjangaon پونا دارد.

Aditya Jairaj، رئیس عملیات جیپ هند و معاون مدیر عامل Stellantis India، فاش کرده است که به عنوان بخشی از استراتژی بلندمدت جیپ، این شرکت تاکید زیادی بر صادرات خواهد داشت. در حال حاضر مدل های جیپ کامپس و مریدین از هند به چندین بازار توسعه یافته از جمله استرالیا، ژاپن و نیوزلند صادر می شوند. سبد محصولات جیپ هند نیز شامل شاسی بلندهای رنگلر و گرند چروکی است.

جیپ SUV جدید

در دیگر پیشرفت‌ها، جیپ هند برای ورود به بخش رقابتی شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​آماده می‌شود و تسلط هیوندای کرتا را به چالش می‌کشد. گمانه زنی ها وجود دارد که این مدعی جدید می تواند باشد جیپ اونجر، مجهز به موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی 110 اسب بخاری همراه با گیربکس دستی و سیستم دیفرانسیل جلو. این شاسی بلند همچنین می تواند به یک موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی مجهز شود که با فناوری هیبریدی ملایم تقویت شده و دارای بسته باتری 54 کیلووات ساعتی است. این مجموعه حداکثر قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را ارائه می دهد و انتظار می رود نسخه الکتریکی Avenger با یک بار شارژ مسافت تقریباً 400 کیلومتر را ارائه دهد.

Jeep Avenger همچنین دارای حالت‌های آفرود Selec Terrain جیپ از جمله Normal، Eco، Sport، Snow و Mud است. این SUV بر روی پلت فرم مدولار CMP ساخته شده است و گفته می شود که فاصله چشمگیری از سطح زمین و همچنین زوایای شکست و نزدیکی خوبی را ارائه می دهد. از نظر ویژگی‌ها، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، دریچه‌های مستطیلی AC، صفحه نمایش دیجیتال راننده، کروز کنترل تطبیقی ​​و غیره مجهز خواهد بود.


برنامه های آینده جیپ هند – خودروهای برقی، بومی سازی بالا و صادرات




منبع: https://www.indiacarnews.com/news/jeep-indias-future-plans-evs-localization-exports-59251/