بهترین پردازنده کامپیوتر؛ بهترین سی پی یو CPU برای بازی، برنامه نویسی یا کارهای مهندسی

این پردازنده ۴ بیتی از فرکانس ۷۴۰ کیلوهرتزی برخوردار بود و می‌توانست در هر ثانیه ۹۲۶۰۰ دستور را اجرا کند. شما می‌توانید کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین پردازنده را از حدود قیمت ۱.۵ تا ۵ میلیون تومان خریدرای کنید. قابلیت هایپرتردینگ یا مولتی‌تردینگ ‌هم‌زمان به برنامه‌ریزی مؤثرتر برای اجرای دستور‌العمل‌ها کمک می‌کنند و بخش‌هایی از هسته را به کار می‌گیرند که در لحظه غیر‌فعال هستند. در بهترین حالت، رشته‌ها در مقایسه با هسته‌‌های فیزیکی حدود ۵۰ درصد عملکرد بیشتری ارائه می‌دهند.

  • این واژه که از دهه ۵۰ میلادی رایج بوده و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مخصوصا اگر هدف شما فقط گیمینگ باشد و به‌دنبال یک سی پی یو مناسب برای بازی بگردید.
  • در ادامه با مقایسه سی پی یو و جی پی یو، همراه پلازا باشید تا به‌طور کامل با این دو قطعه و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شویم.
  • با توجه به استفاده از کارت گرافیک، پیشنهاد می‌کنیم مدل فاقد واحد گرافیک مجتمع (10600KF) را خریداری کنید.
  • این ترانزیستورها که 60 هزار بار کوچکتر از یک تار موی انسان هستند، به پردازنده در انجام محاسباتی که برای اجرای برنامه‌ها نیاز است کمک می‌کنند.

رایزن X با ۱۲ هسته و ۲۴ ترد پردازشی است و با فرکانس ۳.۸ تا ۴.۶ گیگاهرتز یکی از بهترین و توانمند‌ترین نمونه‌های موجود به‌خصوص در بازه‌ی قیمتی خود است. این پردازنده نه‌تنها عملکرد بسیار خوبی در امور پردازشی پیچیده دارد، بلکه در کاربری گیمینگ نیز از گزینه‌های توانمند به‌شمار می‌رود. AMD 3900X در رندر‌های سنگیم پردازشی تمامی محصولات فعلی اینتل حتی Core i K با برچسب قیمت بیشتر را نیز شکست می‌دهد تا همچنان ارزش بالای خرید خود را به رخ بکشد. اینتل، برخلاف رقیب سنتی خود محدودیت‌های بیشتری برای کاربران ایجاد کرده است. به‌عنوان مثال پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake از سوکت‌های جدید LGA1200 استفاده می‌کنند که سوکت پردازنده‌های نسل نُهم LGA1151 تفاوت دارد.

AMD Ryzen 9 5950x

اما از طرف دیگر بسیاری از برنامه‌ها نهایت استفاده را از تعداد هسته‌ها و رشته‌ها می‌برند. اگر شما همزمان به اجرای چندین برنامه می‌پردازید یا اگر ویدیوهای با رزولوشن بالا را ویرایش می‌کنید یا دیگر وظایف سنگین را اجرا می‌کنید، تعداد هسته‌ها باید برایتان اولویت داشته باشد. ولی برای استفاده بیشتر گیمرها و کاربران عادی، سرعت 3 یا 4 گیگاهرتز و تعداد 4 تا 8 هسته کافی است.

این پردازنده با ۴ هسته‌ و ۸ ترد، با وجود قیمت اندک توان بسیار بالایی در اجرای بازی‌های روز دارند و به‌هیچ وجه شما را ناامید نخواهند کرد. کافی است بدانید اقتصادی‌ترین این محصول به‌عنوان پردازنده‌ی حال حاضر AMD، عملکرد بهتری از اینتل Core i7 7700K دارد؛ محصولی که تا همین چند سال پیش به‌عنوان پادشاه دنیای بازی‌ها به بازار عرضه شده بود. بسته به معماری پردازنده، این مرحله ممکن است حاوی یک عمل یا صفی از اعمال باشد. در طی هر عمل، قسمت‌های مختلف پردازنده به صورت الکتریکی به گونه‌ای متصل می‌شوند تا بتوانند تمام یا بخشی از عملیات مورد نظر را انجام دهند و سپس عمل، به‌طور معمول، در پاسخ به یک پالس ساعت کامل می‌شود.

نسل‌ها[ویرایش]

مهم ترین شرکت هایی کـه بـازار انواع لپ تاپ با قیمت و PC هـا را در دسـت دارنـد ، شرکت های Intel و AMD هستند. هر دو برند عالی هستند و نمی ‌توان یکی را بهتر از دیگری دانست ولی موضوع مهم این است کـه حـتـمـاً پـیـش از خـریـد پـردازنـده بـایـد تـحـقـیـق کـرد کـه در یـک رنـج قـیـمـتـی، کدام برند محصول بهتری دارد. این پیش‌بینی که به قانون مور معروف شده، تا همین اواخر صحت خود را حفظ کرده و همواره شاهد کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها و افزایش سرعت پردازنده‌ها بوده‌ایم.

واحد کنترل (CU)


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: