بیایید خودروها را عوض کنیم: رنو Scénic Vision را رونمایی کرد

تمام تعهدات شرکتی ما کافی نیست اگر آنها را مستقیماً در مورد وسایل نقلیه خود اعمال نکنیم. به همین دلیل است که من از تیم های رنو خواستم تا اولین خودروی مفهومی را طراحی کنند که به طور کامل استراتژی جدید ESG ما و 3 رکن آن را شامل می شود: محیط زیست، ایمنی، گنجاندن. اسمش را گذاشتیم Scénic Vision. Scénic، مانند «ماشین برای زندگی» نمادین ما، و Vision زیرا انتظارات جدید مردم را برآورده می‌کند. » لوکا دی میو، مدیر عامل گروه رنو و برند رنو می گوید.

فراگیر بودن

امنیت

Scénic Vision آغاز همکاری نزدیک با ژان میشل ژار است. این هنرمند سفیر رنو خواهد بود و با تیم‌هایی روی راه‌حل‌های آینده کار می‌کند تا در محدوده خودروهای این برند گنجانده شود.

هدف منبع

فضای صوتی فوق العاده شخصی و فراگیر

  • هر صندلی به میکروفون و بلندگو مجهز است تا محیط صوتی خود را (رادیو، های-فای، رانندگی با کمک صوتی) و در عین حال برقراری ارتباط بهینه در داخل هواپیما فراهم کند. انتقال مجدد صدای سرنشینان و راننده و در صورت لزوم تقویت صدای آنها، ارتباط بین سرنشینان وسیله نقلیه را تسهیل می کند، به ویژه اگر کاربر ناشنوا در داخل خودرو باشد.

Scénic Vision مسیر جدیدی را ترسیم می کند، مسیر حرکتی که پایدارتر، ایمن تر و فراگیرتر است. رویایی و اکتشافی، پیشرفته‌ترین دیدگاه‌های فن‌آوری را از نظر کربن‌زدایی تحقق می‌بخشد و سه رکن استراتژی توسعه پایدار گروه رنو را در بر می‌گیرد: محیط، ایمنی و گنجاندن.

  • طراحی زیست محیطی و نوآوری در اقتصاد دایره ای، یکپارچه سازی بیش از 70 درصد مواد بازیافتی، از جمله چندین حلقه بسته و 95% قابل بازیافت به طور مستقیم به حفظ منابع کمک می کند.
  • بر موتور هیبریدی، برقی و هیدروژنیهدف آن کاهش زمان خاموشی مرتبط با شارژ مجدد انرژی و در عین حال کاهش ردپای کربن از جمله باتری است. پوستر رنو Scenic Vision آلایندگی صفر در تولید و اگزوز، و غیره ردپای کربن خود را در مقایسه با 75 درصد کاهش می دهد به یک ماشین الکتریکی معمولی
  • فن آوری های تعبیه شده ارائه می دهد امنیت افزایش یافته برای راننده و سرنشینان، تعداد تصادفات را تا -70٪ کاهش می دهد. این خودروی مفهومی همچنین از طریق طراحی خود نشان دهنده تمایل تیم ها برای ایجاد یک ماشین منحصر به فرد است. در دسترس و مناسب برای همه.

ژان میشل ژار از پیشگامان موسیقی الکترونیک است. او هنرمندی مبتکر، مخل و ​​محبوب است… ویژگی های بسیاری که او را به برند رنو پیوند می دهد.

Cléa Martinet، مدیر توسعه پایدار گروه رنو.

طرحی که راه را به سوی دیدگاه های جدید باز می کند

اطلاعیه مطبوعاتی را دانلود کنید کیت مطبوعاتی را دانلود کنید



منبع

ژان میشل ژار آهنگساز، نوازنده و تهیه کننده موسیقی فرانسوی است. او که از دنیای تحقیقات الکتروآکوستیک آمده بود، به موسیقی الکترونیک بعد محبوبی بخشید. ژان میشل ژار یک هنرمند و همچنین یک مهندس است، او دائماً فناوری و خلاقیت را به هم مرتبط کرده است. که بسیار نزدیک به این است که رنو همیشه نوآوری را دیده است.
JMJ همچنین به عنوان سفیر یونسکو از سال 1993 (در موضوعات محیط زیست و آموزش) درگیر حفاظت از محیط زیست است.

طراحی سازگار با محیط زیست و حلقه های کوتاه

  • 70 درصد مواد به کار رفته در خودرو بازیافت می شود و بیش از 95 درصد خودرو از جمله باتری قابل بازیافت است.
  • کف خودرو با جمع کردن زباله های پلاستیکی از منابع دیگر (بطری های شیر، لوله های پلاستیکی و غیره) تشکیل شده است. در کل خودرو، 30 درصد پلاستیک از منابع زیستی تولید می شود. یراق آلات خودرو از کربن بازیافتی صنعت هوانوردی ساخته شده است.
  • حلقه های کوتاه بر روی مواد استراتژیک مانند پلاتین، مس، آلومینیوم و فولاد و همچنین عناصر تشکیل دهنده شیمیایی باتری مستقر می شوند.
  • لاستیک ها از یک سازنده عضو GNSPR می آیند که متعهد به مسئولیت زیست محیطی و حقوق بشر است.
  • چرم متوقف شده و با پلی استر 100٪ بازیافتی کم کربن جایگزین شده است.
  • مخزن پیل سوختی از فیبر کربن از کاغذهای باطله بازیافتی ساخته شده است.

نسل جدید ایمنی و سلامت مرتبط: مربی ایمنی

  • یک رابط ارزیابی ریسک، پیش بینی موقعیت های استرس زا در آخرین لحظه را ممکن می سازد. عدم توجه راننده را جبران می کند و توصیه های شخصی برای بهبود مستمر عادات رانندگی ارائه می دهد. این رابط همچنین با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دوربین‌ها و حسگرهای متصل در محفظه سرنشین (ضربان قلب، خستگی و غیره) توصیه‌های بهداشتی شخصی به راننده ارائه می‌کند.

لوکا دی میو، مدیر عامل گروه رنو و برند رنو.

«Scénic Vision فصل جدیدی در تاریخ گروه رنو و برند است. این مفهوم طراحی بیرونی مدل جدید 100% الکتریکی Scénic برای سال 2024 و زبان طراحی جدید رنو را پیش‌بینی می‌کند. در همین حال، طراحی داخلی، یک مطالعه آینده‌نگر از فضای داخلی آینده رنو است. Scénic Vision مجموعه ای از فن آوری ها و نوآوری ها را در خدمت تحرک پایدارتر ارائه می دهد. » اعلام کرد ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو.

رنو و ژان میشل ژار

افزایش دسترسی

  • عدم وجود ستون بین درها و کف تخت، دسترسی افراد کم تحرک را تسهیل می کند.

برگه فنی

  • طول: 4490 میلی متر
  • عرض: 1900 میلی متر
  • ارتفاع: 1590 میلی متر
  • فاصله بین دو محور: 2835 میلی متر
  • رینگ: 21 اینچ
  • لاستیک: 235/45 R21
  • وزن: 1700 کیلوگرم
  • انرژی: هیدروژن الکتریکی هیبریدی
  • موتور: 160 کیلووات الکتریکی سنکرون با روتور زخمی
  • پیل سوختی: 16 کیلو وات
  • باتری: 40 کیلووات ساعت

خودروی مفهومی Scénic Vision تجسم تحول رنولوشن به سمت یک شرکت سبزتر و مبتنی بر فناوری است که بر داده‌ها، انرژی و خدمات متمرکز است. چالش های آب و هوا، حفظ منابع، ایمنی و سلامت کاربران و دسترسی را در بر می گیرد. این فصل جدیدی را در توسعه وسایل نقلیه ما باز می کند، که از طراحی تا پایان عمر، به روشی اکوسیستمی طراحی شده اند. این گروه علاوه بر اینکه یک هدف طراحی است، مجموعه ای از اهدافی است که گروه برای خود تعیین کرده است و به تدریج در نسل های بعدی خودروها معرفی خواهد شد.

تجسم واقعی رنولوشن و تصویری از «موج جدید» برند رنو، خودروی مفهومی Scénic Vision نتیجه یک تمرین طراحی عمیق و انتخاب‌های زیبایی‌شناختی است. بنابراین طراحی آن افق های زمانی متفاوتی را برای طیف خودروهای رنو پیش بینی می کند. نمای بیرونی شکل ها و سبک یک مدل خانوادگی جدید را که در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد، نشان می دهد.

رنو در حال نوشتن فصل جدیدی در تاریخ خود با یک خودروی مفهومی نوآورانه است که هم پیشگام و هم رویایی است. در ظاهر بیرونی خود، خودروی خانواده 100 درصد برقی آینده را در محدوده رنو پیش‌بینی می‌کند. در داخل و از نظر فن آوری، شما را به سفر به زمانی دیگر دعوت می کند، به آینده ای که در آن فناوری ها و نوآوری ها در خدمت جهانی پایدارتر و سازگار با محیط زیست خواهند بود.

کیفیت هوای بهتر

  • فیلتر هوا که در درب راننده قرار می گیرد، با فیلتر کردن هوای بیرون، کیفیت هوای داخل خودرو را بهبود می بخشد.
  • بیرون: رنگدانه های سیاه رنگ ناشی از پردازش ذرات جذب شده در جو است. رنگی بدون رنگدانه های مصنوعی که به بهبود کیفیت هوا کمک می کند.

هدف آب و هوا

وسیله نقلیه ای که با سرنشینان خود سازگار است

  • سیستم تشخیص چهره امکان باز شدن درب و تنظیم تنظیمات خودرو را با توجه به مشخصات راننده فراهم می کند. این سیستم همچنین امکان تطبیق شرایط رانندگی با یک نقص احتمالی را نیز ارائه می دهد.

برای دستیابی به این اهداف، رنو از اولین نمایش جهانی در این اجلاس رونمایی کرد اکنون تغییر دهید خودروی مفهومی جدید خود در پاریس چشم انداز منظره. این نشان دهنده تعهدات رنو برای توسعه پایدار است و برنامه کربن زدایی برند را در کل چرخه عمر آن ترجمه می کند.

منحصر به فرد، مفرد، جمع: یک خودروی مفهومی پیشگام

بهترین های برق و هیدروژن

  • فناوری H2-Tech: یک وسیله نقلیه هیبریدی، برقی و هیدروژنی، مجهز به پیل سوختی 16 کیلووات. سیستم H2-Tech مبتنی بر فناوری «توسعه‌دهنده برد» است، که امکان حمل باتری دو برابر سبک‌تر را برای همان برد فراهم می‌کند و در نتیجه به کربن زدایی فراتر از الکتریکی شدن خودرو کمک می‌کند. اگرچه این راه حل یک چشم انداز برای یک وسیله نقلیه خاص است، گروه رنو با Hyvia (سرمایه گذاری مشترک با Plug Power) در حال حاضر راه حل های H2 را برای وسایل نقلیه سبک ارائه می دهد.
  • در سال 2030 و پس از آن، زمانی که شبکه ایستگاه های هیدروژن به اندازه کافی متراکم باشد، می توان تا 800 کیلومتر – یا مثلاً 750 کیلومتر از پاریس تا مارسی – را بدون نیاز به توقف برای شارژ باتری طی کرد. فقط یک توقف 5 دقیقه ای برای پر کردن مخزن هیدروژن کافی است.
  • به عنوان ادامه همکاری هایی که قبلاً وارد شده است، این خودرو دارای ردپای کربن 75 درصد کمتر از یک وسیله نقلیه الکتریکی مانند Mégane E-Tech الکتریکی است. باتری آن به دلیل استفاده از حلقه‌های کوتاه و تامین مواد معدنی کم کربن و استفاده از انرژی کم کربن برای مونتاژ و تولید باتری، تا 60 درصد کمتر از باتری‌های مشابه انرژی کربن مصرف می‌کند.

هدف مراقبت از مسافران

همکاری با ژان میشل ژار از همان روزهای اول تولید Scénic Vision، دقیقاً در زمینه آکوستیک و پردازش سیگنال آغاز شد. این هنرمند به تیم طراحی پیوست تا امضای صدای خودروی مفهومی را تعریف کند، با رویکرد “کمتر است بیشتر” و تنها با یک بلندگو در هر در همراه با حباب های صوتی به اصطلاح سیستم “حباب صدا” در هر تکیه گاه سر.

شفافیت و دید کامل

  • یک سیستم دوربین که در جلوی خودرو تعبیه شده است، میدان دید راننده را تا 24 درصد با ارسال مجدد محیط اطراف بر روی صفحه‌ای که روی داشبورد قرار دارد، افزایش می‌دهد. بنابراین شیشه جلو تا 180 درجه برای دید کلی و اطمینان بخش بزرگ می شود، کاپوت شفاف به نظر می رسد.

موتور هیبریدی آن، هم الکتریکی و هم هیدروژنی، منعکس کننده تمایل رنو برای یافتن پاسخ برای همه موارد است و بخشی از یک چشم انداز دورتر، فراتر از سال 2030 است. طراحی که راه را برای چشم اندازهای جدید باز می کند، دنیایی که ماشین ها و انسان ها در آن همگرا می شوند. همان مقادیر


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: