تاسیسات ساختمان چیست: شرح کامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و زیر مجموعه های آن ها | معماری نواز

وقتی در سیستم روشنایی بحث امنیت ساختمان به میان می آید، یعنی باید با استفاده از روشنایی ساختمان را به نوعی امن کرد تا در مواقع اضطراری بتوان با کمترین خطر از ساختمان خارج شد. مطلب نحوه لوله کشی آبنما را مطالعه کنید تا توضیحات جامع تر در این خصوص را به دست آورید. برای اینکه پمپ گریز از مرکز آبنما بتواند آب را از حوضچه یا مخزن بیرون بکشد لازم است تا لوله مکش نصب شود. با توجه به اینکه نباید سرعت جریان بیشتر از 2 متر بر ثانیه باشد، ابعاد این لوله را با حجم تحویل پمپ مطابقت می دهند.

تأسیسات ساختمانی

درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی مانند درب های پارکینگی، درب های شیشه ای، درب های زیر سقفی، درب های رول گیتر، درب های صنعتی و درب های بالا رونده سریع بوده که با در نظر گرفتن نوع کاربری درب مورد نظر انتخاب می شود. از این وسیله به منظور هدایت بهتر سیگنال ها و امواج دریافتی از آنتن و کاهش نویز در سیستم آنتن مرکزی استفاده می شود. اتصال دهنده های دیواری ترمینال در ابتدا و انتهای کابل های کواکسیال آنتن مرکزی تعبیه می گردند.

سیستم تهویه مطبوع

ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. کمی بعدتر آبگرمکن ها آمدند البته نفتسوز بودند((برای مطالعه انواع آبگرمکن اینجا کلیک کنید)) آبگرمکن ها خود انقلابی بزرگ در زمینه تاسیسات بودند حالا دیگر نیاز نبود برای یک دوش ساده بقچه را زیر بغل بزنی و بری حمام نمره . این عملگرها شامل رله ها، دیمرها، فرمان های برنامه نویسی و … می باشند. ابزارهایی مانند کلید های هوشمند، صفحه لمسی، تلفن همراه و تبلت که به منظور ارتباط با خانه هوشمند استفاده می شوند، رابط های کاربری نام دارند. سیستم های شبکه به معنای تجهیزات و زیر ساخت های مورد نیاز برای اتصال یک یا چند کامپیوتر به شبکه جهانی اینترنت می باشد. امکان ایجاد شبکه تلویزیونی برای هر واحد ساختمانی به صورت جداگانه وجود دارد.

یکی از مهمترین بخش های تاسیسات مکانیکی در ساختمان به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مربوط می شود. این بخش از تاسیسات محیطی راحت از نظر دمایی و کیفیت هوا در داخل ساختمان ایجاد می کند. تاسیسات برقی ساختمان تامین کننده برق لازم برای روشنایی، گرما، سایر تجهیزات داخلی ساختمان و لوازم برقی میباشد. تاسیسات برقی مدار انشعابی ای را شامل میشود که در فضاهای داخلی ساختمان برق را توزیع می کند. این نوع لوله کشی برای دفع انواع پساب از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تاسیسات ساختمانی؛تاسیسات لازم برای ساختمان

تاسیسات ساختمان چیست: شرح کامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و زیر مجموعه های آن ها | معماری نواز

لوله های هواکش فاضلابی را از ابتدای شبکه در طبقه همکف تا بالای پشت بام ادامه داده و حداقل تا یک متر آن را بالا می برند. بنابراین وجود هر گونه مانع در قسمت خروجی لوله هواکش می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم تخلیه فاضلاب شده و گازهای سمی انباشته شده در شبکه فاضلاب را به داخل ساختمان بازگرداند. معمولاً از لوله های UPVC مقاوم در برابر اشعه خورشید به عنوان لوله هواکش استفاده می شود. روش های رایج لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها به دو دسته لوله کشی فاضلاب کف خواب و لوله کی زیر سقفی دسته بندی می شوند که باز هم با توجه به طراحی ساختمان و شرایط مکان یکی از این دو روش برای اجرا در ساختمان انتخاب می شوند. هر کدام از روش های لوله کشی آب ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و در نهایت باید با توجه به موقعیت ساختمان و صلاح دید مالک روش مد نظر انتخاب شود. به همین دلیل است که امروزه برخلاف زمان های گذشته طراحی تاسیسات ساختمان را فقط به مهندسین تاسیسات و معماران حرفه ای می سپارند.

  • درخصوص سیم مناسب برای نصب و سیم کشی آیفون تصویری می توان گفت بهترین انتخاب کابل آیفون فویدار در سطح مقطع0.4 و یا 0.6 است که به دلیل شیلد داخل خود مانع از وجود نویز در صدا و تصویر آیفون می شود.
  • آخرین مرحله طراحی و اجرای آسانسور، راه اندازی تابلو فرمان یا همان مغز آسانسور است که حاوی مدارهای فرمان، ریز پردازنده ها و قطعات الکترونیکی می باشد.
  • قابل ذکر است اگر تأسیسات ساختمان ازکیفیت لازم و کافی و کارایی مورد نیاز برخوردار نباشد، نیاز به بازسازی زودتر از موعد خواهد داشت و هزینه راه اندازی و اجرا صرف شده در ساخت ساختمان به صرفه نخواهد بود.
  • همچنین به علت افزایش شهرنشینی گاهی اوقات در برخی مناطق قطعی آب رخ می دهد به این منظور نیز از منبع ذخیره در تاسیسات ساختمان معماری داخلی بهره می برند.
  • آب سرد تولید شده در چیلر وارد لوله های هواساز و فن کویل می شود و سرمایش در محیط ایجاد می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: