تجربه رانندگی با پورشه ماکان برقی

مانند بسیاری از خودروهای دیگر، پورشه ماکان هم به جرگه خودروهای برقی پیوسته است. این خودرو به عنوان اولین محصول پلتفرم PPE، راه را برای سایر محصولات برقی پورشه و آئودی هموار می‌کند.

نکته جالب اینکه مدل برقی پورشه ماکان، هیچ پسوندی در انتهای نام خود ندارد و در کنار همتای درونسوز خود از اوایل 2024 به فروش خواهد رسید. بنابراین مشتریان می‌توانند از میان دو خودروی نامدار ولی پیشرانه و پلتفرم کاملاً متفاوت انتخاب شوند. شاید این امر برای کمی گیج‌کننده باشد، اما مطمئناً هزینه‌های تولید را کاهش خواهند داد.

مشخصات فنی پورشه ماکان برقی

در برخی از تریم‌های پورشه ماکان برقی 2024، نصب اجزای عقب پرفورمنس می‌تا به یاری تقسیم وزن 48:52، سامانه چهارچرخ محرک و فرمان پذیری محور عقب، عملکرد فنی این خودرو را بهبود بخشد.

ساختار ماکان برقی روی پلتفرم پرمیوم برقی گروه فولکس‌واگن که با حروف اختصاری PPE نامگذاری شده، شکل می‌گیرد. قرار است برخی از محصولات دیگر آئودی و پورشه نیز در آینده از این روش استفاده کنند، نسل جدید ماکان بنزین-سوز پل رویتفرم مشترک با نسل فعلی این خودرو ساخته می‌شود.

پورشه ماکان برقی

طراحی سیستم تعلیق به صورت دوبل-جناغی در جلو و چند ارتباطی در محور عقب به طور کامل بازنگری قرار گرفته و تعلیق عقب از طریق یک سازه ارتجاع پذیر به بدنه مرتبط است. تريم‌هاي بالاتر پورشه ماكان برقي 2024 به سامانه تقسيم‌بندي مجهز شده، كه درحقيقت يك ديفرانسيل برقي در جهت عقب است.

کمک‌فنرهای دارای دو سوپاپ، به عنوان بخشی از سامانه مدیریت سیستم تعلیق فعال به پورشه ماکان برقی 2024 اضافه می‌شود، که هریک به طور مستقل تنظیم می‌شود و می‌تواند در بازه بزرگتری، تغییر تغییر دهند.

رینگ‌های جدید 22 اینچی برای پورشه ماکان برقی 2024 در نظر گرفته شده است، که به دلیل تقسیم تفاوت‌های متفاوت جلو و عقب، از تایرهای با عرض متفاوت در این بخش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

پورشه ماکان برقی

پورشه ماکان برقی 2024 به مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده که بنابر ادعای سازنده، حرکتی 500 کیلومتری (برمبنای WLTP) را ارائه خواهد کرد. احتمال دارد این رقم برمبنای EPA به حدود 440 تا 480 کیلومتر کاهش یابد. ساختار 800 ولتی، امکان افزایش شارژ باتری از 5 به 80 درصد ظرف 25 دقیقه را فراهم می کند.

ماکان برقی 2024 به صورت دو موتوره در سه سطح متفاوت از قدرت پیشرانه، عرضه خواهد شد. ارقام مربوط به خروجی پیشرانه‌ها اعلام نشده است، ولی به گفته نویسنده مطلب، نسخه پرچمدار در حدود 600 اسب‌بخار قدرت در اختیار خواهد داشت.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان برقی

این مطلب، تجربه رانندگی نویسنده سایت motor1.com با پورشه ماکان برقی 2024 در جاده‌های ایالت کالیفرنیا است.

نمونه آزمایش نیز همین نسخه پرچمدار مورد استفاده و اکثر تجهیزات رفاهی از جمله سیستم تعلیق بادی، دیفرانسیل عقب فعال با مبدل گشتاور و تایرهای کانتیننتال را به همراه دارد.

پورشه ماکان برقی

از راحتی سواری، سر و صدای بسیار کم و چسبندگی خوب به جاده، تعریف کرده است. به گفته وی با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، عملکرد پدال گاز و سیستم تعلیق خشن‌تر می‌شود ضمن این‌که نهایت قدرت پیشرانه را می‌توان در حالت اسپرت تجربه کرد.

ddیفarnsheal عمهب محمد بنترمنی منهور رلو رلو رباران کnd. قابلیت سفارشی فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم می‌تواند تاثیر بیشتری بر پایداری خودرو داشته باشد.

نسخه رده پایین از ماکان برقی 2024 نیز عملکردی مناسب و در حد همتای درونسوز را به نمایش می‌گذارد.

پورشه ماکان برقی

پورشه ماکان برقی 2024 بهال ترمز سیمی مجهز شده است، که امکان بازیابی پدال نیرو از ترمزگیری را نیز به همراه دارد. این فناوری جدید در احساس ترمزگیری کمی متفاوت بوده و ظاهرا عملکرد آن به محیط هم بستگی دارد.

کابین و امکانات پورشه ماکان برقی

طراحی کابین پورشه ماکان برقی 2024 با الهام از تایکان و نسل جدید کاین شکل گرفته است. با پرداخت بیشتر، می‌توان نمایشگر سرنشین جلو را نیز سفارش داد. علاوه بر نورپردازی داخلی، یک نوار LED دیگر هم روی داشبورد قرار می‌گیرد، که با حالت رانندگی عوض می‌شود و یا می‌توان در موقع لزوم به هشدار هشدار داد.

تعداد زیادی از خودروهای برقی که به دلیل وجود باتری در کف خودرو، سرنشینان را در بالاترین ارتفاع قرار می‌دهند، در ماکان برقی 2024 به دلیل بازطراحی صندلی‌ها، سرنشینان حتی در ارتفاع کمتری نسبت به همتای درون‌سوز قرار دارند، بدون آن‌که از راحتی آنها کم شده است. باشد یا از مواردی مثل تهویه و گرمکن صندلی‌ها محروم بمانند. نویسنده مطلب از راحتی این بخش و همچنین وجود دو درگاه USB تایپ C سخنی به میان آورده است.

طراحی پورشه ماکان برقی

آقای مایکل اشتاینز از مدیران بخش توسعه محصول پورشه با ارجاع به تفاوت ظاهری میان پانامرا و تایکان، از تمایز چهره ماکان برقی با نسخه بنزین-سوز خبر داده است. با نگاهی به تصاویر نمونه آزمایشی ماکان برقی هم می‌توان تاحدی این تفاوت ظاهری را متوجه شد. چراغ‌های جلو با طراحی باریک‌تر و فرم‌های متفاوت جلوپنجره، نقاط تمایز واضح ماکان برقی با مدل بنزین-سوز بشمار می‌آید، در حالی که طراحی بخش‌هایی از بدنه‌ای که متخصصان پورشه به کمک پوشش استری سعی در مخفی کردن آن کرده‌اند، قطعاً متفاوت خواهد بود.

پورشه ماکان برقی

قیمت و برنامه تولید پورشه ماکان برقی

از قیمت پورشه ماکان برقی 2024 اطلاعی در دسترس نیست اما می‌توان انتظار داشت که با عددی بالاتر از قیمت 85 هزار دلاری تریم پایه ماکان GTS، ممکن است.

با وجود آن‌که نام پورشه ماکانی چند سال پیش در رسانه‌ها مطرح شده است، ولی ظاهراً این خودرو زودتر از سال 2024 به برق خواهد رسید. پورشه قصد دارد این خودرو را از سال 2023 آغاز کند ولی با توجه به مشکلاتی که برای زیرمجموعه تامین‌کننده نرم‌افزار گروه فولکس واگن یعنی Cariad پیش آمده است، این برنامه با تغییر مواجه است.

خودروساز آلمانی برای توسعه زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی در ایالات متحده آمریکا نیز برنامه ریزی کرده است. کراس‌اور پورشه در حال حاضر در چهار نسخه پایه، ماکان اس، ماکان توربو و ماکان GTS به همراه پیشرانه چهار یا سیلندر (هردو مجهز به توربوشارژر) در این کشور می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

منبع: https://bama.ir/o/kqozmyju


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: