این جایزه، یک جایزه ساخته شده از میل لنگ، به مدیر مهندسی گروه رنو، Gilles Le Borgne، به نمایندگی از تمام تیم هایی که این پروژه نوآورانه را انجام دادند، اهدا شد.
فناوری هیبریدی رنو این امکان را فراهم می کند که تا 80 درصد از مواقع در حالت برقی در شهر رانندگی کنید و در موتور هیبریدی E-TECH تا 40 درصد مصرف را کاهش دهید. این به شما امکان می دهد تا 65 کیلومتر در حالت برقی در شهر (شهر WLTP) رانندگی کنید و از لذت موتور الکتریکی تا سرعت 135 کیلومتر در ساعت در موتور E-TECH Plug-in Hybrid لذت ببرید.
رنو قصد دارد با به کارگیری این فناوری هیبریدی مدولار در این خودروهای میان رده، تجربه الکتریکی و مزایای آن را دموکراتیک کند: راه اندازی سیستماتیک الکتریکی، پاسخگویی، بازسازی باتری در کاهش سرعت و ترمز، کاهش CO2، صرفه جویی در سوخت. موتورهای هیبریدی E-TECH که در سال 2020 راه اندازی شدند، قبلاً Clio را در هیبریدی، Captur و Mégane Estate را در هیبریدی های پلاگین مجهز می کنند. بنابراین Captur در دسترس ترین “پلاگین” در بخش B-SUV است. 3 نسخه جدید در سال 2021 با آرکانا و کپچر در هیبریدی و مگان در پلاگین هیبریدی به مجموعه رنو اضافه خواهد شد.
فناوری هیبریدی E-TECH که توسط مهندسی رنو توسعه و ثبت شده است، ترکیبی از دو موتور الکتریکی، یک موتور احتراقی و یک گیربکس مبتکرانه با الهام از فرمول 1، بدون کلاچ و بدون سنکرومش است. این سیستم منحصر به فرد همچنین حاصل دانش بیش از 10 سال این برند در حمل و نقل الکتریکی است.
من بسیار مفتخرم که جایزه ویژه هیئت داوران را برای فناوری هیبریدی E-TECH خود دریافت کنم، زیرا نتیجه کار طولانی مدت تیم هایی است که تقریباً 10 سال این پروژه را انجام داده اند. برای دستیابی به این هدف، تیم های رنو بیش از 150 پتنت، به ویژه در جعبه کلاچ سگ، قلب نوآوری سیستم، ثبت کرده اند. این فناوری نوآورانه بهره وری استثنایی CO2 را با تجربه مشتری قابل توجه ارائه می دهد.
ژیل لو بورن، مدیر مهندسی گروه رنو