تویوتا لندکروزر هم برقی شد

تویوتا لندکروزر در چند سال اخیر دستخوش تغییرات و تحولات شده است. آن خودروی بزرگ و لوکس به محصول کوچکتر با پیشرانه چهار سیلندر و ظاهر رترو تبدیل شد. نسخه های متنوع برای لندکروز جدید در نظر گرفته شده است.

اکنون جدیدترین نمونه لندکروزر، لندکروز SE است که اولین نسخه برقی این خودرو محبوب می شود. تویوتا، لندکروز SE جدید را جمعه شب در آمریکا معرفی کرد و سپس کمی را درباره آن ارائه داد.

تویوتا اعلام کرد که لندکروز SE (که در حال حاضر شبیه یک کانسپت است) سه ردیف صندلی و باتری قوی با گشتاور بالا دارد. این خودرو در شهر و جاده کاملا بی‌صداست.

این نسخه الکتریکی با شاسی یکپارچه است و تویوتا ادعا می‌کند که این نوع بدنه در ناهمواری‌ها خوب خواهد بود، اما با توجه به ظاهر خودرو، فاصله‌ای از سطح زمین و تایرهای کم‌تر، به نظر نمی‌آید که افرودر خوبی باشد.

مدل خودرو به ۵۱۳۱/۱۹۸۱/۱۷۰۲ میلی متر می‌رسد و بنابراین از نظر سایت مشابه گرند هایلندر است.

در کابین لندکروزر SE، از فرمان گرد خبری نیست و تویوتا فرمان جدید را NEO Steer نامیده است. این فرمان، از فرمان موتورسیکلت الهام گرفته و اهرم کنترل گاز و ترمز روی فرمان منتقل شده است و بنابراین نیازی به وجود پدال نیست.

وجود این فرمان با کنترل گاز و ترمز، باعث می‌شود تا کسانی که در قسمت پایینی بدن خود نقش دارند، با لندکروز جدید رانندگی کنند. این نوع فرمان، نشستن راننده را نیز راحت تر می کند. چنین فرمانی برای کراس‌اور برقی لکسوس RZ نیز طراحی شده است. در واقع این جایگزینی برای فرمانهای سنتی است.

تویوتا اولین خودروساز ژاپنی نیست که فکر کرده باشد. زیرا مزدا مدت‌ها خودروهای خودتوانمندسازی وسایل نقلیه رانندگی را فروخته است. مزدا ۲، MX-30، CX-5 و حتی مدل میاتا، در هر دو مدل کانورتیبل و سقف فلزی، با پدال‌هایی در کنار کنسول مرکزی فروخته‌شده‌اند. این خودروها با فرمان خاصی نیز ارائه می‌شوند که می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد.

تویوتا اطلاعاتی را در مورد موتور، قدرت، باتری و … منتشر نشده است، اما برای رقابت با خودرویی برقی مانند ریویان R1S، ویژگی‌های قوی و قیمت رقابتی را باید داشته باشد.

به طور کلی لندکروز برقی یک افرودر با طراحی عضلانی و جذاب است و بنابراین خودرویی محبوب خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

منبع: https://bama.ir/o/kp56fpm3


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: