در دور سوم، آنتونی ژورادو اولین حمله خود را به دیوید پوژه در Parabolica انجام داد، اما دوئل بین دو راننده فرانسوی به نفع فلیس جلمینی بود. زمانی که در برتری قرار گرفت، ایتالیایی مجبور شد در برابر دو رقیبش که در کمین او بودند دفاع کند تا از لغزش او استفاده کند، اما زمانی که آنتونی ژورادو دو دور بعد به بیرون رفت، مهلت گرفت. دیوید پوژه سپس سعی کرد فلیس جلمینی را تحت فشار قرار دهد. این ایتالیایی تا زمانی که خودروی ایمنی مداخله کرد و اجازه حذف کلیو کاپ هورن (GPA Racing) آسیب دیده را داد، کنترل را در دست داشت.
رانندگان سری کلیو کاپ صبح یکشنبه در ساعت 8:30 برای جلسه دوم مقدماتی به میدان خواهند آمد. مسابقه 24 فصل که به صورت زنده در صفحه فیس بوک سری رنو کلیو و کانال یوتیوب پخش می شود، از ساعت 1:40 بعد از ظهر آغاز می شود.
CLIO CUP اروپای شرقی
آنتونی ژورادو همچنین قهرمان کلیو کاپ اروپای شرقی شد، جایی که او روز یکشنبه با رهبر مارک گیوت برای تاج قهرمانی رقابت خواهد کرد. توماس پکار که اکنون دیگر در رقابت برای عنوان قهرمانی نیست، سکو را تکمیل کرد. Juuso Panttila با نهمین پیروزی خود در 11 مسابقه امسال، بالاتر از لین چن هان (Uniq Racing) و هنریک سیبل (Carpek Service) عنوان قهرمانی جام چلنجرز را به دست آورد. این در حالی است که رنه استینمتز از مشکلات هم تیمی خود استفان پولدرمن که به دلیل مشکل فنی شروع نکرد، برای قهرمانی در جام آقایان رانندگان استفاده کرد و به این ترتیب خود را در موقعیت ایده آلی برای تاج گذاری در این رده فردا می بیند!
CLIO CUP اروپا
فلیس جلمینی علیرغم اتفاقاتی که در آینههای دید عقب رخ داد خونسردی خود را حفظ کرد تا جلوتر از آنتونی ژورادو و دیوید پوژه به پیروزی برسد. گابریله تورلی یک مسابقه عالی را با سریعترین دور رانندگی کرد تا چهارم شود و پس از آن استیو جویف و نیکولا میلکوویچ برنده جام چلنجرز قرار گرفتند. مارک گیوت، توماس پکار (سرویس کارپک)، کریستین ریچارینی و آندریاس استوکی (استوکی موتور اسپورت) در پایان یک نبرد شدید، ده نفر برتر را تکمیل کردند. راننده محلی الکس لانسلوتی در مجموع پانزدهمین و اولین رده رانندگان آقایان بود.
پیروز دوئل خود با دیوید پوژه، آنتونی ژورادو با هفتمین موفقیت خود در این فصل امتیاز زیادی به دست آورد و به او اجازه داد تا از نیکلاس میلان که امروز هفتم است، برتری کلیو کاپ اروپا را بگیرد. دیوید پوگت و نیکولا میلکوویچ سکو را دور زدند. این صربستانی همچنین در جام چلنجر پیش از کریستیان ریچارینی و یاکوپو جوزپه سیمنس (اسکورسه) پیروز شد تا تعلیق را در برابر یرژی اسپینکیویچ رهبر که بازنشسته شد، زنده نگه دارد. در جام رانندگان جنتلمن، رنه استینمتز از ماجراجوییهای رقبای اصلی خود استفاده کرد و به رقابت قهرمانی بازگشت و پیش از میشل فی (GM Sport) و دانیله پاسکوالی (تودر موتور اسپورت) پیروز شد.
اگرچه دیوید پوژه در ابتدا همچنان برتری داشت، اما پس از اولین نقطه ترمز، ترتیب دویدن تغییر کرد زیرا آدریان شیمپف (کوتاوتو موتور اسپورت) و ماتیا لانچلوتی با هم برخورد کردند و منجر به برخورد دیگری بین یرژی اسپینکیویچ و نیکلاس میلان شد. آنتونی ژورادو از این امتیاز استفاده کرد و جایگاه دوم را بالاتر از فلیس جلمینی، که پنج موقعیت را در شیکین اول داشت، به دست آورد.
پیروزی کلی فلیس جلمینی همچنین یک برد در کلیو کاپ ایتالیا است، جایی که او اکنون دو امتیاز از گابریله تورلی (فارو ریسینگ) که بازگشتی عالی از پشت شبکه داشت، برتری دارد. سوم، کریستین ریچیارینی پیش از نزدیکترین رقیب خود، جاکومو تربی، و جیانالبرتو کولدانی (MC Motortecnica) قهرمان چلنجر کاپ شد. الکس لانچلوتی با تسلط بر جام رانندگان آقایان پیش از دو (تیم اورگان) و آندریا کوردینی (تیم اورگان) بازگشت قابل توجهی داشت، در حالی که کوئینتو استفانا (تیم اورگان) با کسب مقام ششمی خود در کلاس، گام دیگری به سوی عنوان قهرمانی برداشت.
در حالی که سه نفر پیشرو به سرعت فرار کردند، درگیری در گروه تعقیب و گریز جریان داشت. نیکلاس میلان قبل از اینکه توسط نیکولا میلکوویچ مورد حمله قرار گیرد، علیرغم ترس بزرگی که در ابتدای دور دوم برای این بازیکن صرب ایجاد کرد، در مقابل یوسو پانتیلا مقاومت کرد. تنش در هر گوشه افزایش مییابد زیرا استیو جویف (GM Sport)، کریستین ریچارینی (اسکورز)، گابریله تربی (MC Motortecnica) و مارک گیوت (مسابقه میلان) نیز به این گروه ملحق میشوند در حالی که نبردها در سراسر میدان افزایش مییابد.
به محض بازگشت کلیو کاپ به پیست صبح جمعه، فلیس جلمینی ایتالیایی بر دو تست جمعی مسلط شد، اما مقدماتی سلسله مراتب کاملا متفاوتی را ارائه کرد. این جلسه با پرچم قرمز ناشی از استفان پولدرمن (Chefo Sport) مشخص شد. دیوید پوژ پیش از یرژی اسپینکیویچ (یونیک ریسینگ) و آنتونی ژورادو، قطب را به دست آورد. ماتیا لانسلوتی (مسابقه فارو) و نیکلاس میلان (مسابقه میلان) پنج نفر برتر را تکمیل کردند در حالی که گابریل تورلی (مسابقه فارو) رتبه هشتم خود را از دست داد و تمام زمانهای او به عنوان مخزنش حداقل مقدار سوخت مورد نیاز برای بررسی دقیق فنی را نداشت.
CLIO CUP ایتالیا
مسابقه برای آخرین دور دوی به سمت پرچم شطرنجی از سر گرفته شد. فلیس جلمینی برتری دیوید پوگت را حفظ کرد که در اولین شیکین یک چرخ را زیر ترمز قفل کرد. استیو جویف شانس خود را امتحان کرد، اما رقیب آسفالت کلیو تروفی فرانسه در نهایت پشت سر آنتونی ژورادو قرار گرفت. دیوید پوژه در تماس با آنتونی ژورادو، قبل از پایانی نفسگیر برای مسابقه که با برخورد لین چن هان (یونیک ریسینگ) و جوسو پانتیلا در بسته مشخص شد، یک گشت و گذار در شن بین دو لزمو انجام داد.
تست های جمعی 1 – تست های جمعی 2 – مقدماتی 1 – جدول شروع – مسابقه 1 – کلیو کاپ اروپا – کلیو کاپ اروپای شرقی – کلیو کاپ ایتالیا