Global NCAP آخرین نتایج تست تصادف خودروی هاچ بک Maruti Suzuki WagonR را منتشر کرده است. این مدل توسط برنامه رتبه بندی ایمنی یک خودروی 1 ستاره را با 19.69 امتیاز (از حداکثر 34) در حفاظت از سرنشین بزرگسال و امتیاز صفر در حفاظت از سرنشین کودک رتبه بندی کرد. در تست مانع تغییر شکل پذیر افست جلو و تست مانع تغییر شکل پذیر متحرک جانبی، Maruti WagonR به ترتیب به امتیاز 6.7 و 13 امتیاز دست یافت. هیچ آزمایش برخورد با قطب کناری انجام نشد زیرا فقط با دو کیسه هوای جلو عرضه می شود.
در تست ضربه از جلو، هاچ بک محافظت «خوب» گردن و حفاظت «کافی» از سر را ارائه کرد. در حالی که محافظ قفسه سینه راننده ضعیف ارزیابی شد، محافظت از زانوها حاشیه ای بود. نتایج نشان میدهد که ساختارهای خطرناک پشت داشبورد ممکن است باعث آسیب به زانو شوند. در مورد ایمنی سرنشینان، WagonR محافظت “خوب” برای سر و گردن و محافظت “کافی” برای قفسه سینه ارائه کرد. پوسته بدنه و محل پا به عنوان ناپایدار و ناتوان از تحمل بارهای بیشتر ارزیابی شده است.
دلیل رتبه بندی ضعیف ایمنی چیست؟
Maruti WagonR اتصالات استاندارد کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را از دست داده است. همانطور که در بالا ذکر شد، در NCAP جهانی امتیاز تست تصادف کودک صفر را دریافت می کند. دلیل پشت آن فقدان لنگر پایه ایزوفیکس، CRS یکپارچه و کلید قطع کننده کیسه هوا به همراه کمربند ایمنی سه نقطه ای برای همه سرنشینان است. این مدل استانداردهای ایمنی عابر پیاده GTR9/UN127 را رعایت نمی کند.
کیت ایمنی استاندارد Maruti WagonR شامل دو کیسه هوا، ABS (سیستم ترمز ضد قفل) با EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، سنسورهای پارک عقب، هشدار سرعت و یادآور کمربند ایمنی است. کنترل نگه داشتن تپه از تریم VXi به بعد و فقط در انواع AMT در دسترس است.
دیوید وارد، رئیس بنیاد Towards Zero گفت: “ماروتی سوزوکی دوباره در مورد عملکرد ایمنی برای برخی از محبوب ترین خودروهای فروخته شده در هند بسیار کوتاه است.”