ده تکنیک دم کردن چای خوش طعم که نمیدانستید فروشگاه اینترنتی سحر | OkChay

تقاضای فراوان برای چای در بریتانیا سبب کسر (تراز) تجاری نسبت به چین شد، و باعث شد تا انگلستان در میانه سده نوزدهم خود به تولید آن بپردازد. آن‌ها تلاش نمودند تا کسری تجاری خود را با فروختن تریاک به چین جبران نمایند که بعدها سبب جنگ اول تریاک در سال‌های ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۲ گردید. در سال ۱۳۹۱، دربار سلسله مینگ فرمانی را صادر کرد که طی آن تنها چای فله به عنوان خراج پذیرفته البرز به من اوکی چای را پیشنهاد داد می‌شد. در نتیجه، تولید چای فله افزایش یافت و شیوه‌های فرآوری آن پیشرفت نمود. به زودی، بیشتر چای‌ها به صورت برگ کامل، فله توزیع شده و در در ظروف سفالی دم می‌شدند.

سبزی خورشت قورمه سبزی چیست؟ – نسبت سبزی خورشت قورمه سبزی

توجه داشته باشید که تنها ۲سوم قوری باید پر از آب جوش شود. درست مثل برنج یعنی بالای چای باید فضایی برای تجمع بخار داشته باشید که باعث دم کشیدن چای شود. فرآیند پلاسیده شدن برگ‌های سبز چای بلافاصله پس از برداشت و چیده شدن آن‌ها شروع می‌شود. در اولین مرحله از فرآیند تولید چای سیاه، برگ‌های چای با استفاده از یک نوار نقاله به محفظه‌های بزرگی به نام تراف منتقل می‌شوند تا فرآیند پلاسیده شدن تسریع شود. هدف از این مرحله کاهش آب و پلاس کردن برگ‌ها است و همچنین تغییرات شیمیایی برگ چای نیز از این مرحله شروع می‌شود.

طرز تهیه چای دارچین و زنجبیل

مضرات چای برای پوست و بدن،قابل توجه است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. عسل ماده‌ای است که افراد زیادی از آن در چای خود استفاده می‌کنند. اما اگر عسل به اندازه کافی برای شما خوش طعم نیست، می‌توانید یک قطره لیمو به چای اضافه کنید. آبجوش شیرین را داخل استکان ریخته و چای را خیلی ملایم به آن اضافه کنید دراین حالت چای روی آبجوش قرار میگیرد. حالا که ترفند های دم کردن چای را یاد گرفتید و فهمیدید که چطور میشود برای مدت طولانی تری، چای را تازه دم نگه داشت، پیشنهاد میکنیم همین حالا و با روش گفته شده، برای خانواده چای دم کنید. اگر تجربه خاصی در مورد دم کردن چای دارید، حتما در قسمت نظرات کاربران برایمان بنویسید.

شیر را به ترکیبات داخل ظرف اضافه کرده و سپس هم می زنیم تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن شیر باید ۱ قاشق چایخوری ادویه چای را به موادمان اضافه کنیم و هم بزنیم تا به نحوی مطلوب ترکیب شده و به جوش بیاید. سپس شعله اجاق گاز را کم می کنیم و اجازه می دهیم ترکیب ما به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. بعد از گذشت این مدت می توانیم ترکیب تهیه شده را از صافی عبور داده و در لیوانی بریزیم. به این ترتیب ۴ فنجان چای ماسالا در اختیار خواهیم داشت. برای ساخت چای سیب مناسب برای لاغری کافی است به ازای هر فنجان چای، نصف یک سیب متوسط را به صورت مربعی خرد کرده و با دو فنجان آب روی گاز بجوشانید و اجازه دهید در حرارت کم، حداقل نیم ساعت بجوشند.

  • چای سرد؟ این بدان معناست که تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد از مصرف کنندگان چای سیاه آن را به صورت گرم مصرف می‌کنند که روش مورد علاقه ما ایرانی‌ها برای نوشیدن چای است.
  • یکی از جدیدترین اشکال مصرف چای، به عنوان نمونه دیگری از چای کیسه‌ای، چای قالبی است.
  • برای تهیه چای سیاه کمی شیرین و خوش طعم، چای سنتی ماسالا یا چای یخ زده تایلندی درست کنید.
  • نوشیدنی حاصله به دلیل ظاهر زمردی سیر یا سفید قوس و قزحی (رنگین کمانی) و نیز نیروی شاداب‌سازی و سلامتی بخش خود بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت.
  • راهبان بودایی همچنین معتقد بودند چای دارای نیروهای شفابخش است و همراه با گسترش بودیسم، چای و تقاضا برای آن نیز افزایش یافت.
ده تکنیک دم کردن چای خوش طعم که نمیدانستید فروشگاه اینترنتی سحر | OkChay


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: