رتبه بندی تست تصادف تاتا هریر و سافاری با امتیاز 5 ستاره

بسیاری از نژادهای جدید خودروهای تاتا از جمله Nexon، Altroz، Punch، Tiago Twin و Zest توسط Global NCAP تست تصادف شدند. به جز هریر و سافاری. اکنون هر دو و سافاری هر دو در آواتارهای جدید خود تست‌های تصادف را پشت سر گذاشته‌اند و حداکثر امتیاز 5 ستاره ایمنی را توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید جهانی دریافت کرده‌اند.

تست حفاظت از بزرگسالان

تست ضربه قطب کناری تاتا هریر

این هریر جدید و سافاری اولین مدل‌های تاتا هستند که تحت پروتکل جدید و دقیق‌تر تست جهانی NCAP آزمایش می‌شوند. هر دو SUV امتیاز 33.05 از 34 واحد را برای محافظت از سرنشینان بزرگسال کسب کرده اند که منجر به 5 ستاره ایمنی می شود. هر دو SUV از سر و گردن راننده و سرنشین در تست تصادف جهانی NCAP محافظت خوبی داشتند. Global NCAP حفاظت ارائه شده در هر دو مدل از قفسه سینه سرنشین جلو را کافی ارزیابی کرد.

در تست ضربه جانبی با یک مانع تغییر شکل‌پذیر، گزارش NCAP جهانی نشان می‌دهد که لیفت‌های صورت تاتا هریر و سافاری جدید “محافظت خوبی” را برای سر، سینه، شکم و لگن ارائه می‌کنند. شاسی بلندهای جدید به صورت استاندارد دارای کیسه هوای پرده ای هستند. در تست ضربه قطب کناری، هر دو SUV محافظت خوبی از سر و لگن و محافظت حاشیه ای از قفسه سینه و محافظت کافی از شکم نشان می دهند. بدنه ثابت و قادر به تحمل بارهای بیشتر یافت شد.

تست تصادف تاتا سافاری از جلو

تست حفاظت از کودک

در تست حفاظت از کودکان، فیس لیفت جدید هریر و سافاری 45 امتیاز از 49 را به دست آورده اند. هر دو SUV برای نصب CRS (سیستم نگهدارنده کودک) امتیاز کامل 12 و حداکثر امتیاز دینامیکی 24 را کسب کردند.

هر دو SUV با آدمک های یک کودک 18 ماهه و یک کودک 3 ساله آزمایش شدند که هر دو رو به عقب نشسته بودند. هر دو دارای لنگرهای ISOFIX و سوئیچ غیرفعال کردن کیسه هوای سرنشین هستند که آنها را برای حمل و نقل سرنشینان کودک بسیار متنوع می کند. سافاری و هریر همچنین الزامات UN127 و GTR9 را برای محافظت از عابران پیاده به عنوان استاندارد برآورده می کنند.


رتبه بندی تست تصادف تاتا هریر و سافاری با امتیاز 5 ستاره – GNCAP




منبع: https://www.indiacarnews.com/news/tata-harrier-safari-score-5-star-crash-test-rating-gncap-59653/