رنو، هماهنگ با صدا – قسمت 1: صداهای داخلی

چرا روی صداهای شنیده شده در داخل وسیله نقلیه کار می کنیم؟ دقیقاً در مورد چه صداهایی صحبت می کنیم؟ این صداها چگونه ساخته می شوند؟ اینها سوالاتی نیستند که هر روز پرسیده شوند. اما آنها در تجربه کلی داخل خودرو نقش اساسی دارند، بنابراین برای طراحی رنو بسیار مهم هستند. اول، برای راننده، که باید معنی صداها را بفهمد. دوم، برای برند، که می تواند هویت خود را از طریق این ویژگی های صوتی تقویت کند.

طرح های صوتی برای هر صدا ایجاد می شود

دوم، به یک محیط صوتی خاص برای برند رنو ایجاد کنید. المان‌های صوتی که محفظه‌های سرنشین و صفحه‌نمایش وسایل نقلیه را زنده می‌کنند، همگی به تقویت هویت برند کمک می‌کنند، مانند یک امضای نور یا یک شعار تبلیغاتی.

بعد، این مواد صوتی تلطیف شده اند و با استفاده از نرم افزار پردازش صدا مخلوط شد، سپس بر روی کاربران هدفی که برداشت های خود را به اشتراک می گذارند آزمایش شد. این صدا ممکن است خیلی «تیره» یا خیلی «تند»، آن صدا خیلی «پلاستیک» یا خیلی «موسیقی» ارزیابی شود.

صداهای چندرسانه ای به اقدامات انجام شده در صفحه مرکزی پاسخ می دهند

تغییر کلی طراحی صدا برای خودروهای آینده رنو نزدیک به اتمام است نتیجه می تواند باشد در مدل های جدید در محدوده سال آینده شنیده می شود.

سکانس خوش آمدگویی از کابین رنو مورفوز کانسپت



منبع

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تدوین یک استراتژی طراحی صحیح مهم است. اولین، برای ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد با یافتن تعادل ایده آل بین صدا و سایر محرک های بصری یا لمسی. بدیهی است که این صداها باید برای کاربر خوشایند باشد در حالی که همچنین ارسال پیام های مناسب: اطلاع رسانی، تایید، هشدار، هشدار. به طور غریزی تفسیر می شوند، آنها به راننده اجازه می دهند رفتار خود را به طور مناسب تطبیق دهد.

ما توجه ویژه ای به ماهیت نمادین صداها داشته ایم تا هویت صدای واقعی رنو را ایجاد کنیم. از نظر جهت هنری، ما می‌خواستیم صداهای رنو با هویت برند منطبق باشد: البته معنی‌دار، اما دلسوز، مثبت و سرگرم‌کننده.ویلیام رودریگز می گوید.

صداهای آینده

هدف الهام بخشیدن به احساسات با ارائه یک تجربه رانندگی خوب، مثبت و لذت بخش است.

بخش تجربه کاربری در رنو دیزاین در حال حاضر روی نسل جدیدی از صداهای داخل خودرو کار می کند برای خودروهای تولیدی که در چند سال آینده با مگان E-TECH Electric شروع می شود. همانند یک فرآیند طراحی صنعتی کلاسیک، کار روی طراحی صدا با طرح های صوتی ایجاد شده برای هر صدا، مطابق با جهت کلی هنری و نوع پیامی که باید منتقل شود، انجام می شود.

این اثر بر اساس یک کتابخانه صوتی از جلوه های صوتی ضبط شده است. برای تجسم شفقت و ایجاد صداهای جذاب، طبیعت خیلی زود به منبع اصلی الهام تبدیل شد. ما با پالتی از صداهای الهام گرفته از طبیعت کار کردیم: تکه‌های چوب که به هم می‌سایند، صداهای ضربی، ریختن دانه‌ها، قطرات آب و غیره.»

ماشین ابزاری است که باید کوک شود. صداهای انتزاعی تولید می کند که باید درک شوند. ما موسیقی نمی‌سازیم، بلکه پیام‌هایی را با زیبایی‌شناسی عمدی منتقل می‌کنیم، در حالی که DNA برند را رعایت کرده و آن را تقویت می‌کنیم.

هدف صداها

روی طراحی صدا در داخل محفظه مسافر کار کنید بر سه گروه اصلی صدا تمرکز می کند. صداهای “قانونی” که توصیه یا هشدار می دهند، مانند نشانگرها و هشدار کمربند ایمنی. صداهای کمک رانندگی، مانند سنسور معکوس و هشدار خروج از خط. و در آخر، صداهای چند رسانه ای، که به اقدامات انجام شده در صفحه مرکزی پاسخ می دهند.

بسته به بازخورد کاربر، صداها دوباره کار می‌شوند، مجسمه‌سازی می‌شوند، خط‌کشی می‌شوند، کوتاه می‌شوند و غیره، در حالی که مطمئن می‌شوند که با آنچه قبلاً توافق شده مطابقت دارند. استراتژی، مبتنی بر مراقبت و بر روی مشخصات اولیه همه اینها با همکاری نزدیک با بخش های دیگر مانند محصولات، مهندسی و بازاریابی.

ویلیام رودریگز، مدیر تجربه، طراحی رنو


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: