قصد صداها
اختصاصی، این مواد صوتی تلطیف شده اند و با نرم افزار پردازش صدا مخلوط می شود، سپس توسط کاربران هدف که احساسات خود را به اشتراک می گذارند آزمایش می شود. بنابراین، یک صدا خیلی «تاریک»، خیلی «خشک»، صدای دیگر، خیلی «پلاستیک» یا خیلی «آهنگ» ارزیابی می شود.
هدف برانگیختن احساسات با ارائه یک تجربه رانندگی مثبت و دلپذیر، هماهنگ با صدا است.
ویلیام رودریگز، راننده با تجربه در بخش طراحی رنو
ما برای ایجاد یک کارت شناسایی صدای واقعی رنو به نماد صداها توجه ویژه ای داشتیم. از نظر جهت هنری، ما می خواستیم صداهای رنو با هویت برند سازگار باشد: البته قابل توجه، اما همچنین خیرخواهانه، مثبت، لذت بخش.ویلیام رودریگز توضیح داد.
صداهای آینده
این اثر از یک کتابخانه مواد صوتی ساخته شده از جلوه های صوتی ضبط شده ساخته شده است. برای تجسم خیرخواهی و سرودن صداهای دلنشین، طبیعت به سرعت خود را به عنوان منبع اصلی الهام تحمیل کرد. “ما از پالت صداهای الهام گرفته شده از طبیعت کار کردیم: صدای تکه های چوب که به یکدیگر ساییده می شوند، ضربات کوبه ای، دانه ها جاری می شوند، قطرات آب…”
چرا روی صداهایی که در داخل ماشین می شنویم کار کنیم؟ دقیقاً در مورد چه صداهایی صحبت می کنیم؟ و چگونه این صداها را تولید کنیم؟ سوالات زیادی که هر روز از خودمان نمی پرسیم. با این حال، آنها برای ساختن تجربه کلی از زندگی بر روی یک وسیله نقلیه مرکزی هستند. بنابراین، برای بخش طراحی رنو، آنها اساسی هستند. اولاً برای درک خوب توسط راننده از پیام های ارسال شده توسط صداها. اما همچنین برای برند، که می تواند هویت خود را از طریق این عناصر صوتی تقویت کند.
اول برای ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد، یافتن تعادل مناسب بین صدا و سایر محرک های بصری یا لمسی. بدیهی است که این صداها باید برای کاربر خوشایند باشد اما همچنین پیام های مناسب را ارسال کنید: اطلاع رسانی، تأیید، هشدار، هشدار. به طور غریزی تفسیر می شوند، آنها به راننده اجازه می دهند رفتار خود را به طور مناسب تطبیق دهد.
بخش تجربه کاربری رنو دیزاین در حال حاضر روی نسل جدیدی از صداهای داخلی کار می کندآن دسته از خودروهای تولیدی که در سال های آینده، با مگان E-TECH Electric شروع به کار خواهند کرد. مانند یک فرآیند طراحی صنعتی کلاسیک، کار روی طراحی صدا بر اساس “طرح های صوتی” ساخته شده برای هر صدا، با توجه به جهت کلی هنری و نوع پیامی که باید منتقل شود، انجام می شود.
طراحی صدا در داخل کابین کار می کند با سه خانواده بزرگ صدا سروکار دارد. صداهای به اصطلاح “تنظیمی” که اطلاع رسانی یا هشدار می دهند، مانند چراغ های راهنما یا یادآوری کمربند ایمنی. صداهای کمک رانندگی، مانند رادار معکوس یا هشدار خروج از خط. و در نهایت صداهای به اصطلاح “چند رسانه ای” که به اقدامات انجام شده در صفحه مرکزی پاسخ می دهند.
توسعه یک استراتژی طراحی صدا به چند دلیل مهم است.
ماشین ابزاری است که باید کوک شود. صداهای انتزاعی را منتشر می کند که باید درک شوند. ما موسیقی نمیسازیم، ما پیامها را با هدف زیباییشناختی ارائه میکنیم و در عین حال به DNA برند احترام میگذاریم و آن را تقویت میکنیم.
سپس، برای یک جهان صدای هویتی خاص برای برند رنو ایجاد کنید. تمام عناصر صوتی که محفظه سرنشینان و صفحهنمایش وسایل نقلیه را متحرک میکنند، تقویت هویت برند را ممکن میسازد، مانند یک امضای نور یا یک شعار تبلیغاتی.
برای هر صدا “طرح های صوتی” ساخته شده است
سکانس خوش آمدگویی از کابین مفهومی رنو مورفوز
بسته به بازخورد کاربر، صداها دوباره کار میشوند، مجسمهسازی میشوند، بریده میشوند، برش داده میشوند و تضمین میکنند که همیشه به صدا پاسخ میدهند. استراتژی قبلا تاسیس شده است، بر اساس مهربانیو مشخصات اولیه همه در همکاری نزدیک با بخش های دیگر مانند محصولات، مهندسی و بازاریابی.
بازنگری کامل طراحی صدای خودروهای آینده رنو در شرف تکمیل است نتیجه خواهد شد قابل شنیدن روی مدل های جدید در محدوده سال آینده.
صداهای چند رسانه ای به اقدامات انجام شده در صفحه نمایش مرکزی پاسخ می دهند