رایانه داخلی که پیامهای هشدار را صادر میکند، از یک پروتکل ارتباطی بیسیم با کارایی بالا استفاده میکند که از آخرین نسل فناوری ITS G5 (سیستمهای حملونقل هوشمند) بهره میبرد که بر روی فرکانس اختصاصی (5.9 گیگاهرتز) کار میکند. این سیستم ها برای اجسام متحرک توسعه یافته اند و بردی تا 1000 متر را ارائه می دهند. این پروتکل به طور سیستماتیک صحت هر پیام را تأیید می کند و به سرعت در زمان واقعی عمل می کند تا از هرگونه برخورد جلوگیری کند. همچنین تضمین می کند که داده ها به صورت ناشناس پردازش و نگهداری می شوند تا از حریم خصوصی کاربران محافظت شود.
پروژه SCOOP اتحادیه اروپا در سال 2014 آغاز شد و اکنون به لطف 1000 دستگاه رنو مگان تولید شده در کارخانه پالنسیا در اسپانیا، وارد فاز آزمایشی فعال شده است.
پاریس، 1 دسامبر 2017 – SCOOP یک پروژه آزمایشی برای استقرار سیستم های حمل و نقل هوشمند تعاونی است. این پروژه اتحادیه اروپا آزمایش راهحلهای اتصال خودرو به خودرو (V2V) و وسیله نقلیه به زیرساخت (V2X) را در شرایط رانندگی در دنیای واقعی تسهیل میکند. این در کنار طیف وسیعی از شرکا در فرانسه، از جمله وزارت فرانسه برای انتقال محیط زیست و فراگیر، مقامات منطقه ای، اپراتورهای زیرساخت، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام می شود. گروه رنو در حال کار با SCOOP برای آزمایش فناوری جدید بر روی خودروهای رنو مگان خود است و در حال جذب شرکای آیندهنگر ناوگان برای بخشی از این پروژه نسل بعدی است.
ناوگان مگان های مجهز به SCOOP از فناوری استفاده می کند که بر روی خودروهای خودران و متصل فردا نصب می شود. این شامل سنسورها و رایانههایی میشود که دادههای خودرو مانند سرعت، زاویه فرمان، مشکلات احتمالی گرفتن لاستیک در رابطه با آب و هوا، عملکرد برف پاککن شیشه جلو و باز شدن کیسههای هوا را جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکنند. اگر مشکلی شناسایی شود، رایانه سواری خودرو به طور خودکار پیام هشداری را به سایر وسایل نقلیه دارای SCOOP و واحدهایی که در امتداد بزرگراه ها قرار دارند ارسال می کند. این واحدها سپس در صورت شناسایی یک حادثه بزرگ به خدمات اورژانس اطلاع می دهند. در مرحله پیش از استقرار، این واحدها در امتداد 2000 کیلومتر جاده در منطقه بزرگ پاریس، در امتداد بزرگراه A4، در بخش Isère در شرق فرانسه و در جاده کمربندی بوردو و در بریتانی نصب خواهند شد.
گروه رنو در حال حاضر در حال مذاکره با چندین شرکت فرانسوی برای گنجاندن مگان های مجهز به SCOOP در ناوگان خودروهای خود است. در این مرحله اولیه، ما به دنبال شرکای ناوگانی هستیم که میخواهند از آخرین فناوری متصل برای آزمایش روشهای جدید برای ایمن نگهداشتن کارکنان خود در جادهها استفاده کنند. تحت پروژه SCOOP، آزمایش این وسایل نقلیه ناوگان در حال حاضر به این معنی است که آنها بخشی از ساخت یک اکوسیستم جدید برای خودروهای خودران و متصل آینده اروپا هستند. گفت نادین لکلر، SVP گروه رنو، همکار متخصص.
“هدف اصلی ما این است که به مشتریان ناوگان خود خودروهایی ارائه دهیم که در جاده ها ایمن تر باشند و جریان ترافیک را بهبود بخشند. این وسایل نقلیه با یکدیگر “صحبت” می کنند و در زمان واقعی به یکدیگر در مورد هر گونه خطر، ترافیک کند یا تصادف در جاده پیش رو هشدار می دهند. شرکتهای زیرساختی مانند اپراتور بزرگراه فرانسوی SANEF همچنین اطلاعاتی را در مورد ترافیک، جادهها، محدودیتهای سرعت، تصادفات و خطرات آتی به خودروهای سازگار ارسال میکنند. توضیح می دهد کریستین تیسوت، مدیر پروژه رنو اسکوپ.
توسط
برچسبها: