چه آینده ای برای رنگ ها؟
اما رنگ ها به تغییر منجر می شوند: برای رنگ یکنواخت همیشه، رنو می خواهد ظرافت و ظرافت بیشتری را جایگزین کند. »
چگونه؟ با بازی بیشتر بر روی تداعیها، بافتها یا رنگهای تداخلی به لطف فناوری که مانند مد و گرایشها، تکامل مییابد امکانپذیر شد!
فرانسوا فریون، طراح سر رنگ و مواد
برند رنو وفادار به فلسفه خود، بیش از هر زمان دیگری روی رنگ مدل های فعلی خود شرط بندی کرده است. به گفته فرانسوا فریون: رنو همیشه به دنبال این بوده است رنگ هایی برای زندگی کردن. »
او این جمله را با توضیح اینکه یکی از اهداف برند این است که « به خیابان ها رنگ بیاورند. »
رنگ اغلب دومین سوالی است که وقتی به یکی از عزیزانتان می گویید ماشین خریده اید. اول اینکه: چه مدلی؟ دوم: چه رنگی؟
اگر بخواهیم فرانسوا فریون را باور کنیم:
به عنوان مثال، همه نسل اول توینگو را به یاد دارند… در آن زمان، رنو خود را به ویژه با شکستن کدهای رنگ متمایز کرد! این خودرو در مارس 1993 با چهار رنگ آبی اولترامارین، قرمز مرجانی، سبز گشنیز و زرد هندی در نمایندگی ها ارائه شد. “قورباغه” می دانست چگونه زمان خود را مشخص کند. فرانسوا فاریون به ما می گوید که حتی در لباس سفید هم عرضه نشده بود. جسورانه، اینطور نیست؟
رنو توینگو قرمز مرجانی، زرد هندی، سبز گشنیز، آبی اولترامارین
Captur بخشی از موفقیت خود را مدیون امکانات سفارشی سازی خود است، همانطور که 80 درصد فروش آن در سایه ها نشان می دهد. دو تن. در حال حاضر با حداکثر 90 ترکیب ارائه می شود شخصی سازی خارجی. یک “به علاوه” واقعی برای رانندگانی که مایلند شخصیت خود را از طریق انتخاب رنگ برای وسیله نقلیه خود بیان کنند! و به دلایل خوب، رنگ به دور از جزئیات است!
سفید، سیاه، خاکستری. مشاهدات واضح است: مانند هر سال، به مدت 10 سال، رنگ ها که برصنعت خودرو نسبتا کسل کننده هستند طبق گزارشی در مورد محبوبیت رنگ های خودرو از Axalta، تامین کننده پیشرو در سراسر جهان، آنها به تنهایی تقریباً 70 درصد از مدل های فروخته شده در سراسر جهان را تشکیل می دهند. رنگ خودرو. اگر دقیقتر نگاه کنیم، شیکترین رنگ سفید باقی میماند که بدنه 38 درصد خودروهای جدید فروخته شده در سراسر جهان را رنگ میکند و پس از آن مشکی (19 درصد) و خاکستری (15 درصد) قرار دارند. در میان این تاریکی، برای فرانسوا فریون، طراح رنگ و مواد رنو « رنو با پیشنهاد رنگارنگ تر از حد معمول از بازی خارج می شود. و این کار می کند زیرا ما حدود 10٪ سایه های رنگ بیشتری نسبت به رقبای خود می فروشیم! »
رنو و رنگها: بتهایی که به امروز نمیرسد
“سلام تاریکی، دوست قدیمی من”
به موازات، پائول مارو، یک دکوراتور با استعداد و شناخته شده، به پیر Lefaucheux نامه نوشت تا به او پیشنهاد دهد که به پیشنهاد بیش از حد “کسل کننده” Régie که دیگر مطابق با خواسته های مصرف کنندگان در آن زمان نبود، رنگ بیافزاید. این کلیک است. در سال 1953، همکاری بین پائول مارو و رنو آغاز شد. علاوه بر شهرت در بخش نساجی و کاغذ دیواری، خود را به عنوان مشاور خودرو رنگ شناس… یک حرفه جدید برای این خانم بزرگ. ” معرفی رنگ های متمایز واقعی در طیف رنو را مدیون او هستیم که به طور قابل توجهی به موفقیت دوفین کمک کرد، که در آن زمان با پالت غنی از 30 سایه پاستلی عرضه می شد. فرانسوا فاریون می گوید اول! همچنین ایجاد رنو مدیون پائول مارو است بخش رنگ و مواد.
متوجه خواهید شد… رنو و رنگ ها، این یک عاشقانه است که به امروز نمی رسد.رنو در طول سالها، در مواجهه با سلطه خنثیها، همچنان به برجسته شدن با یک پیشنهاد رنگارنگ تر نسبت به میانگین سایر خودروسازان
پائول مارو یکی از اولین رنگسازان خودرو است
اگر رنو کمی رنگ در زندگی شما بگذارد چه؟
در پایان جنگ جهانی دوم، خودروهای اروپایی بدون تغییر رنگ فعالیت خود را از سر گرفتند. اما برند رنو با تنوع بخشیدن به آن پیشرو خواهد بود پالت رنگ در دسترس. همه چیز در دهه 1950 با بازدید مدیر عامل جنرال موتورز آغاز شد. میزبانی شده توسط پیر لوشورئیس رنو در آن زمان، هنگام کشف خطوط تولید از بیان افکار خود ابایی نداشت: خودروهای رژی فاقد شادی بودند! باید گفت که آمریکا جلوتر است رنگ خودرو : از سبز سیب گرفته تا صورتی آب نباتی، می توان گفت خیابان ها رنگارنگ هستند… دانه کاشته شد!
رنو کپچر و سفارشی سازی: ظهور دو رنگ
موردی که در مدل های بعدی قابل پیگیری است…