27 سال پس از اولین معرفی رنو سنیک، پنجمین نسل این خودرو از MPV به کراساور تغییر ماهیت داده است و به واسطه نصب پیشرانه برقی، لقب E-Tech را در انتهای نام خود میکشد.
رنو سنیک E-Tech در تاسیسات Douai ElectricCity تولید میشود و از اوایل سال 2024 به فروش میرسد.
طراحی و امکانات رنو سنیک E-Tech
بدنه رنو سنیک E-Tech در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.47، 1.864 و 1.571 متر اعلام شده است. نکته جالب این است که 40 درصد از کاپوت و درهای سنیک E-Tech از بازی های ساخته شده ساخته شده است.
محیط زیست در فضای کابین هم ادامه یافته چراکه در عین عدم استفاده از چرم، اکثر قسمتها شامل داشبورد، قطعات، کفپوشها و حتی سقف شیشههای رنو سنیک E-Tech از بازیافتی مانند بطریهای پلاستیکی ساخته شده است.
در کابین این خودروی 5 نفره با پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر عمودی 12 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و بیش از 50 نرم افزار کاربردی مانند نقشه های گوگل خطرناک است. علاوه بر دو جالیوانی و دو درگاه USB-C، فضایی برای لوازم کوچک به مجموع گنجایش 38.7 لیتر نیز پیش بینی شده است. محفظه بار هم 54 لیتر فضای ارائه میکند.
رنو سنیک E-Tech به بیش از 30 سامانه ایمنی و دستیار مجهز شده است که از میان آنها میتوان با توقف و حرکت خودکار و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.
مشخصات فنی رنو سنیک E-Tech
رنو سنیک E-Tech ماشین پلتفرم مشترک با رنو مگان E-Tech و نیسان آرییا یعنی CMF-EV شکل گرفته و با دو پیشرانه برقی قابل سفارش است.
در تریم استاندارد، یک موتور برقی با 170 اسببخار قدرت و 280 نیوتنمتر گشتاور روی محور جلو نصب شده است، که همراه با باتری نیکل-منگنز-کبالت (NMC) ساخت ال جی به ظرفیت 60 کیلووات ساعت، نیروی لازم برای پیمایش 420 کیلومتر است. (برمبنای WLTP) را میکند. باتری این مدل از جریان سریع 130 کیلووات پشتیبانی میکند و شتاب صفر تا صد و سرعت آن هم به ترتیب 9.3 ثانیه و 150 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
رنو سنیک E-Tech در تریم High به همان موتور برقی ولی با 220 اسببخار قدرت و 300 نیوتنمتر گشتاور و باتری 87 کیلووات ساعتی و با یکبار شارژ، 620 کیلومتر مسافت (برمبنای WLTP) را میپیماید. باتری این نسخه از جریان سریع 150 کیلووات پشتیبانی کرده و شتاب صفر تا صد و سرعت آن به ترتیب 8.4 ثانیه و 170 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
هر دو باتری ارائه شده برای این خودرو از جریان عادی 22 کیلووات پشتیبانی میکنند. رنو همچنین از ساخت ماژولار سلولی با امکان تعویض یا تعمیر هریک از سلولها در این مجموعه باتری خبر داده شده است. اعلام خودروساز فرانسوی، در هیچکدام از بخشهای سنیک E-Tech شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکترونیکی، از عناصر معدنی کمیاب استفاده نمیشود.
وزن این خودرو به همراه باتری 87 کیلووات ساعت به 1841 وزن میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: [source_link