مگان E-TECH الکتریک آینده نسل جدید رنو VSP را افتتاح خواهد کرد
زیرا طراحی صدا کار گروهی است. این نیاز به بینش و فنی، صبر و دقت دارد. بسیاری از مشاغل گروه رنو از جمله محصولات، طراحی و مهندسی را گرد هم می آورد. همچنین شرکای خارجی و کارشناسان را بسیج می کند تا منجر به ایجاد VSP شود. فرصتی برای یادآوری آن همکاری گروه رنو و IRCAM در سال 1994 آغاز شد، مدت ها قبل از اینکه رنو خودروی الکتریکی را برای خودروی آینده خود انتخاب کند. اتفاقاً به نظر میرسد که این پیوند تاریخی گاهی اوقات فراغتی ایجاد کرده است: لورن ورمز و سایر همکاران اولین قدمهای خود را در IRCAM قبل از پیوستن به رنو برداشتند. در موضوع تخصصی آکوستیک کاربردی
برای صداهای مدل های برقی آینده رنو، لازم بود در عین تکامل، پیوستگی تاریخی با دستاوردهای قبلی حفظ شود. IRCAM در تحقیقات بنیادی، آکوستیک، موسیقی و صدا تخصص دارد که به ویژه مورد قدردانی قرار گرفته است برای این نوع کاربرد صنعتی و مجموعه محدودیت های آن. تحت رهبری Nicolas Misdariis، مدیر تحقیقات و سرپرست تیم PDS، و Andrea Cera، آهنگساز و طراح صدا که سال ها با تیم PDS مرتبط بود، از جمله، در مورد این موضوعات طراحی صدا برای خودرو، کار می تواند آغاز شود. .
صدای سکوت
از آنجایی که این کار بخشی از سابقه همکاری طولانی است، از تجربه و بازخورد استفاده از بیش از ده سال بهره می برد که امکان تعریف و تجمیع مفاهیم قوی مانند نفوذپذیری را فراهم می کند. هدف این است که یک نیاز ضروری از نظر محیط زیست صدا برآورده شود: ایجاد صدای کمتر در داخل وسیله نقلیه، برای احتیاط و راحتی بیشتر.
رنو از اولین خودروهای مفهومی الکتریکی خود، پیشگام توسعه یک VSP خاص بود. تحقق در سال 2012، با نسخه تولیدی از ZOE، که از آن صدای هشدار باید معنی می داد “من برقی هستم، من آوانگارد هستم، من یک رنو هستم”. اما ما به صدایی نیاز داشتیم که با رنو و ارزشهای خیرخواهی آن نیز مرتبط باشد، با محوریت مردم. آ هویت او که بعداً برای سایر مدل های برقی رنو عرضه خواهد شد. البته ایده این است که به عابران پیاده بدون ترساندن آنها هشدار دهیم! در حالی که به طور مثبت این هشدار را با خودروی الکتریکی و برند رنو مرتبط می کند. »لوران ورمز می گوید.
چیزی که در یک ماشین الکتریکی چشمگیر است، سکوت آن است. به همین دلیل است که می خواهیم این سکوت را با صدا بپوشانیم.
لورن ورمز روی صحنه (اعتبار: Styledimage vfx)
گروه رنو و IRCAM: بیش از ربع قرن همکاری
کار انتقال این دادههای اولیه توسط جلسات توضیحی (خلاصهای) در ابعاد مختلف بر اساس رسانههایی مانند کلمات، تصاویر، حتی ارجاعات صوتی یا حتی صداها انجام میشود که هر کدام راه، تداعیها و احساسات مورد نظر خود را بیان میکنند. در کار طراحی صدا آینده.
اختلاط مواد صوتی با ریتم ها و مدولاسیون های مناسب نیاز به کار بسیار دقیقی دارد.
استودیوها و آزمایشگاه های ایرکام مکانی مناسب برای خلق صدا هستند
موسیقی به خوبی رونویسی شده، سازهایی که به خوبی کوک شده اند
نقش من تعیین مسیر است. من برای نوشتن مشخصات صدا به انبوه بازخوردهای مشتریان و روندهای فعلی تکیه میکنم، فضاها و تداعیهایی را که به دنبال DNA برند ما هستند، توصیف میکنند.
امروز، رنو در حال آماده سازی نسل جدیدی از مدل های الکتریکی است، که به طور مشخص از خودروهای نمایشگاهی می آید مگان ای ویژن et نمونه اولیه R5. این در مورد ادامه داستان و اختراع صدای بیرون از فردا برای آنها است. صدایی که مانند صدای اول در استودیوها و آزمایشگاههای خاموش ساخته میشودایرکام (موسسه تحقیقات و هماهنگی آکوستیک موسیقی، پاریس) و تیم تحقیقاتی درک و طراحی صدا (PDS).
سپس شما باید ترجمه مقاصد بیان شده با ساخت مواد صوتی با استفاده از سازها و صداهای واقعی (ضبط شده) یا ایجاد شده از ابتدا توسط سنتز کامپیوتری، در حالی که قوانین هارمونیک اساسی را اعمال می کنند. مثلاً می دانیم که یک آکورد ماژور یا همخوان -بهتر از دیگری- احساس آرامش یا شادی ایجاد می کند… برعکس، ناهماهنگی، حتی خفیف، در این نوع آکورد بلافاصله نشان دهنده تنش است… هشدار! یک دوگانگی لزوماً جالب برای صدایی مانند VSP.
برای گروه، ایرکام از سال 1994 روی موضوعات مختلفی مانند کیفیت صدای موتورها، هشدارهای صوتی، سیستم های صوتی در محفظه سرنشینان و امضای خارجی وسایل نقلیه کار کرده است. اخیرا، IRCAM و به ویژه آندریا سرا و نیکلاس میسدارییس به طور متوالی بر روی پروژه های تحقیقاتی مرتبط با رنو ZOE و خودروهای مفهومی DeZir، Frendzy، Twin Z، TreZor و SYMBIOZ کار کرده اند.