چیزی که در یک ماشین الکتریکی چشمگیر است، سکوت آن است. به همین دلیل است که می خواهیم این سکوت را با صدا بپوشانیم.
نقش من تعیین مسیر است. من برای نوشتن مشخصات صدا به انبوه بازخوردهای مشتریان و روندهای فعلی تکیه میکنم، فضاها و تداعیهایی را که به دنبال DNA برند ما هستند، توصیف میکنند.
Laurent علاقه زیادی به طراحی صدا و فناوری های صوتی جدید دارد. پشت سر مهندس و متخصص با DEA در آکوستیک به کار رفته در موسیقی اجرا شده در Ircam، یک نوازنده چند ساز و چند کارتی پنهان شده است. هنگامی که فرصت داده می شود، لورن در یک گروه موسیقی پاپ/راک که اجرای زنده اجرا می کند، آواز می خواند و گیتار الکتریک می نوازد. Laurent همچنین موسیقی کامپیوتری می سازد و فناوری های آنالوگ و دیجیتال را با هم ترکیب می کند. به این می گویند ترکیب صدا در حالت شور و حرفه.
کار انتقال این دادههای اولیه توسط جلسات توضیحی (خلاصهای) در ابعاد مختلف بر اساس رسانههایی مانند کلمات، تصاویر، حتی ارجاعات صوتی یا حتی صداها انجام میشود که هر کدام راه، تداعیها و احساسات مورد نظر خود را بیان میکنند. در کار طراحی صدا آینده.
لوران ورمز، رئیس بخش استراتژی صوتی، گروه رنو

لورن ورمز روی صحنه (اعتبار: Styledimage vfx)
گروه رنو و IRCAM: بیش از ربع قرن همکاری

برای گروه، ایرکام از سال 1994 روی موضوعات مختلفی مانند کیفیت صدای موتورها، هشدارهای صوتی، سیستم های صوتی در محفظه سرنشینان و امضای خارجی وسایل نقلیه کار کرده است. اخیرا، IRCAM و به ویژه آندریا سرا و نیکلاس میسدارییس به طور متوالی بر روی پروژه های تحقیقاتی مرتبط با رنو ZOE و خودروهای مفهومی DeZir، Frendzy، Twin Z، TreZor و SYMBIOZ کار کرده اند.
زیرا طراحی صدا کار گروهی است. این نیاز به بینش و فنی، صبر و دقت دارد. بسیاری از مشاغل گروه رنو از جمله محصولات، طراحی و مهندسی را گرد هم می آورد. همچنین شرکای خارجی و کارشناسان را بسیج می کند تا منجر به ایجاد VSP شود. فرصتی برای یادآوری آن همکاری گروه رنو و IRCAM در سال 1994 آغاز شد، مدت ها قبل از اینکه رنو خودروی الکتریکی را برای خودروی آینده خود انتخاب کند. اتفاقاً به نظر میرسد که این پیوند تاریخی گاهی اوقات فراغتی ایجاد کرده است: لورن ورمز و سایر همکاران اولین قدمهای خود را در IRCAM قبل از پیوستن به رنو برداشتند. در موضوع تخصصی آکوستیک کاربردی
اختلاط مواد صوتی با ریتم ها و مدولاسیون های مناسب نیاز به کار بسیار دقیقی دارد.
صدای سکوت
مؤسسه تحقیقات و هماهنگی آکوستیک موسیقی که توسط پیر بولز تأسیس شده است با مرکز پمپیدو تحت نظارت وزارت فرهنگ فرانسه مرتبط است. از زمان ایجاد آن در سال 1977، ماموریت اساسی IRCAM ایجاد تعامل ثمربخش بین تحقیقات علمی، توسعه فناوری و آفرینش موسیقی معاصر بوده است. این بیان محور ساختاری اصلی تمام فعالیتهای آن است و در آزمایشگاه STMS خود که در هفت تیم تحقیقاتی خود، اجزای مختلف علوم و فناوریهای موسیقی و صدا را مستقر میکند، تجسم یافته است.
استودیوها و آزمایشگاه های ایرکام مکانی مناسب برای خلق صدا هستند
موسیقی به خوبی رونویسی شده، سازهایی که به خوبی کوک شده اند
پس از مراحل تحقیق، چندین جهت یا پیشنهاد در نهایت شکل می گیرد. در این مرحله سوالات و یا حتی شبهه ها کوتاه نمی آیند. هرکسی ریسک می کند که قدردانی خود را بر اساس سلیقه خود بسازد. این اولین دام است. دام دیگر این است که بخواهیم همه نظرات را با هم آشتی دهیم… لزوماً آشتی ناپذیر. همچنین، نقش مدیر مسئول تجربه صدای مشتری اطمینان از ثبات تعریف شده در بالادست و به عنوان یک تیم برای دفاع از آن در طول پروژه است.. در نهایت، در زمان تصمیم گیری، ضروری است که شرکت ویژگی قوی و حتی تفرقه انگیز هویت انتخابی خود را به عهده بگیرد. این شرط برای الف است صدای متمایز، به احتمال زیاد طولانی مدت است. و این همان تعصبی است که رنو اتخاذ کرده است.
سپس شما باید ترجمه مقاصد بیان شده با ساخت مواد صوتی با استفاده از سازها و صداهای واقعی (ضبط شده) یا ایجاد شده از ابتدا توسط سنتز کامپیوتری، در حالی که قوانین هارمونیک اساسی را اعمال می کنند. مثلاً می دانیم که یک آکورد ماژور یا همخوان -بهتر از دیگری- احساس آرامش یا شادی ایجاد می کند… برعکس، ناهماهنگی، حتی خفیف، در این نوع آکورد بلافاصله نشان دهنده تنش است… هشدار! یک دوگانگی لزوماً جالب برای صدایی مانند VSP.
رنو از اولین خودروهای مفهومی الکتریکی خود، پیشگام توسعه یک VSP خاص بود. تحقق در سال 2012، با نسخه تولیدی از ZOE، که از آن صدای هشدار باید معنی می داد “من برقی هستم، من آوانگارد هستم، من یک رنو هستم”. اما ما به صدایی نیاز داشتیم که با رنو و ارزشهای خیرخواهی آن نیز مرتبط باشد، با محوریت مردم. آ هویت او که بعداً برای سایر مدل های برقی رنو عرضه خواهد شد. البته ایده این است که به عابران پیاده بدون ترساندن آنها هشدار دهیم! در حالی که به طور مثبت این هشدار را با خودروی الکتریکی و برند رنو مرتبط می کند. »لوران ورمز می گوید.

این همه چیز خوبی است که ما برای تیم هایی که توسعه این صدای جدید را رهبری کردند، آرزو می کنیم، که به زودی با آن کشف خواهیم کرد. Megane E-TECH Electric جدید!
Laurent WORMS: یک متخصص صدا همراه با یک نوازنده ماهر
افزودن صدا به یک وسیله نقلیه الکتریکی که طبیعتاً بی صدا است، و بنابراین از نظر محیط زیست صدا با فضیلت است، ممکن است متناقض به نظر برسد. اما امنیت آن را می طلبد. بدون صدای هشدار بیرونی، عابران پیاده نزدیک شدن وسایل نقلیه الکتریکی با سرعت کم را نمیشنوند. رانندگان همچنین نیاز به شنیده شدن در هر شرایطی به خصوص در شهر را بیان می کنند. غسل تعمید داد VSP (صدای وسیله نقلیه عابر پیاده، یا صدای هشدار عابر پیاده)، این هشدار برای خودروهای برقی اجباری است. بنابراین در پارامترهای توسعه آنها قرار می گیرد. اگر “هشدار و در عین حال اطمینان بخش” اولویت باشد، چالش های طراحی صدا فرصت ها و مسیرهای هیجان انگیز دیگری را باز می کند.
از آنجایی که این کار بخشی از سابقه همکاری طولانی است، از تجربه و بازخورد استفاده از بیش از ده سال بهره می برد که امکان تعریف و تجمیع مفاهیم قوی مانند نفوذپذیری را فراهم می کند. هدف این است که یک نیاز ضروری از نظر محیط زیست صدا برآورده شود: ایجاد صدای کمتر در داخل وسیله نقلیه، برای احتیاط و راحتی بیشتر.
حرف آخر به لورن ورمز می رسد: رویای من این است که امضای صوتی رنوهای برقی آینده احساسی شبیه به نقش یک عطر اغوا کننده را برانگیزد و در عین حال به یک محیط زیست صدای بهتر برای شهرهای فردای ما کمک کند. »
بنابراین طراح صدا با اینها آهنگسازی می کند مواد صوتی با مخلوط کردن هماهنگ آنها. سپس بیایید ریتم ها et مدولاسیون ها که با تطبیق با حرکات خودرو و در نتیجه کمک به طراحی، یکی از اجزای اساسی VSP که تعامل صوتی است را ممکن می سازد. صدای هویت، زنده، منحصر به فرد و پویا.
ارکستری با رهبری خوب

اولین گام در پروژه ای با این محدوده شامل درک نیازهای صنعتی از نقطه نظر فنی، ارگونومیکی، عملکردی یا هویتی است. به عبارت دیگر برای پاسخ به این سوال که چه شخصیتی برای صدای بیرونی مورد نیاز و مورد نظر است؟
نیکلاس میداریوس