رنو 5 دیامانت، یک خودروی نمایشی الکتریکی که با پیر گونالون برای پنجاهمین سالگرد تولید این مدل ساخته شد.


© Gaelle Le Boulicaut

سال 2022 رقم 50 استهفتم سالگرد یکی از نمادهای این برند، رنو 5. نماد واقعی فرهنگ پاپ، بیش از 5 میلیون دستگاه از این مدل بین سال‌های 1972 تا 1984 در چندین کشور فروخته شد.

رنو مجموعه‌ای از رویدادها، فعال‌سازی‌ها و عملیات‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ترتیب داده است.

رنو ایکس پیر گونالون

امروز این همکاری جدید بین رنو و طراح فرانسوی پیر گونالون است که خبرساز شده است. برای جشن گرفتن 50 سالگی این مدل نمادینهفتم رنو تصمیم گرفت تا با یک طراح برجسته که در میان 100 خالق برجسته Architectural Digest و نماینده هنر و صنایع دستی فرانسه قرار دارد، نیروها را بپیوندد.

مکالمات بین پیر گونالون و تیم رنگ و تریم رنو دیزاین به خودروی نمایشی رنو 5 دیامانت منجر شد. یک خودروی الکتریکی، که دید طراحان از خودروی آینده را به تصویر می‌کشد، ترکیبی از ویژگی‌های خودرو و دکوراسیون داخلی.

از دعوت رنو برای اختراع مجدد رنو 5 اسطوره ای برای 50 دستگاه آن مفتخرم.هفتم سالگرد. این برند به من اختیار داد تا ماشین رویایی‌ام را طراحی کنم.» پیر گونالون می گوید. همانطور که من می بینم، رنو 5 سبک زندگی پاپ، شاداب و کاملاً معاصر را در خود جای داده است. کاری که من می‌خواستم با رنو 5 دیامانت انجام دهم، ادای احترام به طراحی انقلابی آن و در عین حال انتقال اشکال و رنگ‌های موجود در جهان من به دنیای خودرو بود.

RENAULT 5 DIAMOND

الهام Pierre Gonalons از هنرهای تزئینی و به ویژه از جواهرات خوب است که می توانید آن را در چندین جزئیات ظریف و بدیع مشاهده کنید.

رنو 5 دیامانت ظاهر بی‌درنگ و شکل غیرقابل انکار “سوپراسپرت” اصلی را که برای اولین بار در سال 1972 از خطوط تولید رنو خارج شد، حفظ کرده است. اما چیزهای زیادی فراتر از شکل ظاهری آشنا تغییر کرده است. اولین لمس مدرن زیر کاپوت است: یک موتور 100٪ الکتریکی. از نظر بصری، طراحی شامل جزئیات درجه یک است که در یک جلوه کاملاً جدید و پیچیده ادغام می شوند که شما را ترغیب می کند تا نگاه دقیق تری داشته باشید.

فرانسوا فریون، مدیر رنگ‌ها و تزئینات رنو، خاطرنشان کرد: دنیای خلاق و شخصیت های پیر گونالون و تیمش آنها را در زمره بهترین صنعتگران فرانسه قرار می دهد. نتیجه شگفت انگیز است و جزئیات بسیار مفصل است. برای من، رنو 5 دیامانت بیش از هر چیز دیگری یک تکان احساسی است: رنگ های بیرونی ظاهری ساده و در عین حال پیچیده به خودرو می بخشد. پیر به جزئیات توجه زیادی دارد. او نسبت به ارجاعات و معنا در هر عنصر بسیار حساس است.»

وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید، می بینید که بدنه به گونه ای ساده شده است که خطوط متمایز رنو 5 خودنمایی می کند. افزونه‌های معمولی عمداً از محیط خود حذف شدند و شکل و ظاهر آن‌ها بزرگ‌نمایی شد. چراغ‌های سر و عقب دارای چهره‌های جواهری هستند، در حالی که چرخ‌های عریض که از نسخه آلپاین به ارث رسیده‌اند، صاف‌تر هستند و در مرکز آن خورشیدی دیده می‌شود، نمادی که پیر گونالون به آن علاقه دارد. رنگ بیرونی ترکیبی از سه لایه رنگ است: رنگدانه‌های طلایی روی پایه صورتی، پوشانده شده با لاک مات که جلوه‌های متنوعی از تیره‌های طلایی در زیر نور آفتاب گرفته تا رنگ‌های آبی‌تر در تاریکی ایجاد می‌کند.

فضای داخلی به شدت لاغر است. Pierre Gonalons با بهره گیری از تخصص رنو دیزاین و صنعتگران درگیر در این پروژه، خودرو را ساده کرد و تنها تعداد انگشت شماری از موارد بسیار خاص را نگه داشت. دستگیره‌های در، بادگیر پنجره‌ها و اهرم تعویض دنده دارای کره‌های بریده‌ای هستند که دارای نکاتی کاملاً پاریسی هستند، مانند برنجی که با طلای کم‌رنگ، مواد ضد زنگ و مواد مقاوم در برابر ساییدن است. فرمان از سنگ مرمر بر روی کربن ساخته شده است و شکل منحصر به فرد آن باعث نمی شود که راننده دوستی کمتری داشته باشد. حتی کلید ماشین نیز تحت درمان خاصی قرار گرفت. در تمام این مدت از تخصص رنو برای اطمینان از اینکه خودرو کاملا واقعی و قانع کننده است و عناصر عملکردی بدون مانع است، استفاده می شود.

رنو 5 دیامانت نیز از فناوری های فراوانی برخوردار است. علاوه بر این که تمام الکتریکی است، دارای اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل درها است و مانند خودروهای برقی، دارای یک اهرم دنده متوالی سه موقعیت (به جلو، خنثی، عقب) است. سه صفحه دیجیتال گرد، که به هنر ساعت سازی ادای احترام می کنند، اطلاعات ضروری را ارائه می دهند: سرعت، شارژ باتری و زمان. ناوبری و سرگرمی اطلاعاتی را می‌توان به راحتی توسط تلفن هوشمند مالک که در یک پایه اختصاصی در وسط داشبورد قرار می‌گیرد، ارائه کرد.

صنایع دستی فرانسه در بهترین حالت خود

رنو 5 دیامانت تا جزئی ترین جزئیات عالی به نظر می رسد. این از مواد عالی تهیه شده توسط صنعتگرانی ساخته شده است که به دلیل تخصص بی نظیر و کار دستی عالی خود تحسین شده اند. برای مثال، این خودروی نمایشی مملو از تجربه Design et Solution است، شرکتی که در تولید خودروهای خارق‌العاده تخصص دارد و وظیفه توسعه، مونتاژ و تکمیل را بر عهده دارد.

چندین صنعتگر که به طور منظم با Pierre Gonalons کار می کنند نیز تخصص خود را در این پروژه جمع کردند. به طور خاص، فرمان و محفظه ذخیره سازی از سنگ مرمر فرانسوی Grand Antique d’Aubert ساخته شده است که توسط Minéral Expertise بازیافت شده و در لوله هایی ریخته می شود تا سبک تر و انعطاف پذیرتر شود. پارچه پوشش صندلی توسط متافورس خالق پارچه تولید شده است. پارچه موی اسبی که داشبورد را می پوشاند توسط Le Crin ساخته شده است، یک مؤسسه قرن قدمت که این ماده را با دست می بافد. فرش پشم موهر توسط پینتون، یکی از آخرین صنعتگران ملیله فرانسوی، مستقر در اوبسون ساخته شده است. در نهایت، تذهیب کارهای نهایی خودرو، از جمله مونوگرام روی کاپوت، توسط Bertin-Aubert، آتلیه ای در پاریس که به دلیل کار دقیقش معروف است، ساخته شده است.

کمپین آنلاین و مزایده

رنو پس از جمع آوری جوامعی از علاقه مندان در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و یوتیوب و اخیراً راه اندازی صفحات رسمی در TikTok و Pinterest، تصمیم گرفته است تا در دنیای NFT سرمایه گذاری کند.

در این پروژه، رنو و پیر گونالون همچنین مجموعه بزرگی از NFT ها را با الهام از رنو 5 دیامانت توسعه خواهند داد که در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد.

رنو 5 دیامانت چند هفته بعد با دوقلو دیجیتال NFT خود به حراج گذاشته می شود. درآمد حاصل از فروش به Give Me 5، پروژه جدید CSR این برند برای دسترسی به نسل های جوان از طریق ورزش و موسیقی اهدا خواهد شد.



منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: