بازار خدمات حمل و نقل حدود ده سال پیش با پیش بینی رسیدن به نزدیک به 11 میلیارد یورو در سال 2020 ظهور کرد.1. فرصتها بسیار زیاد است و گروه رنو بهشدت در شناسایی و توسعه سرویسهای حملونقل مشترک جدید در سراسر جهان مشارکت دارد.
EZ-POD: یک شی آزمایشی مستقل و کاربردی
از آنجایی که چشم انداز میکرو تحرک دستخوش تغییر دریا می شود، گروه رنو رونمایی می کند EZ-POD، الکتریکی اکتشافی و خودمختار وسیله نقلیه برای سفرهای درخواستی در مسافت های کوتاه . طراحی شده برای حمل و نقل افراد یا تحویل خوب، رنو EZ-POD استفاده را نسبت به فضایی که اشغال می کند (3 متر) به حداکثر می رساند 2 ).
مانند اسکوترهای برقی (که مقررات هنوز در حال تغییر است) یا دوچرخه، رنو EZ-POD یک راه حل میکرو تحرک با سرعت محدود است. همچنین مستقل، فراگیر و ایمن است.
میزبانی از برنامه های کاربردی وجود دارد که در آنها رنو EZ-POD چابکی آن را ایده آل می کند. جایی که یک شاتل در مسیرهای از پیش تعریف شده حرکت می کند، می توان چندین غلاف را با هم ترکیب کرد تا مسافران را گرفته و به مقصد برساند. از آنجایی که غلافها کوچک هستند و به آرامی حرکت میکنند، در یک محیط شهری شلوغ کمتر مزاحم هستند – این وسایل نقلیه روبو را در استفاده انعطافپذیر و از نظر اجتماعی قابل قبول میکند.
با رنو EZ-POD ‘s سرعت محدود، طراحی فشرده و چابکی، می تواند حمل و نقل را در محیط های پیاده مانند فرودگاه ها، پارکینگ ها و مراکز خرید فراهم کند، جایی که در مناطق اختصاصی آزمایش می شود.
در آینده، رنو EZ-POD می تواند مجاز به رانندگی در برخی از خیابان های عابر پیاده، یا پیشروی – با سرعت بسیار کم (زیر 6 کیلومتر در ساعت) – تا ورودی ساختمان ها و خانه ها برای رها کردن افراد دارای تحرک محدود (از جمله افراد مسن و کسانی که خریدهای دست و پا گیر دارند)، کودکان یا چمدان). یکی دیگر از کاربردهای احتمالی میتواند بهعنوان یک غلاف فالوور برای یک برنامه تحویل از نوع «من را دنبال کنید».
رنو EZ-POD یک دستگاه نمایش عملکردی است که امکان کشف کاربردهای جدید را برای وسایل نقلیه خودران بدون کابین خلبان فراهم می کند. این یک کار در حال پیشرفت است و احتمالاً مطابق با بازخورد کاربران، اپراتورهای ناوگان و مقامات شهری تکامل خواهد یافت.
“اگر ما بتوانیم وسایل نقلیه خودران آینده را مطابق با نیازهای فعلی خود – به عنوان مثال، به عنوان خودروهای سواری – تطبیق دهیم – مطمئناً این دستگاه های پیشگامانه کاربردها و برنامه های جدیدی را ایجاد می کنند که با پیشرفت آزمایش ها ظاهر می شوند.” Frederic Auzas، مدیر برنامه خودروهای روبو در شرکت توضیح می دهد گروه رنو .
یک پلتفرم مدولار برای میکرو تحرک خودکار و مشترک
رنو EZ POD که بر روی شاسی توئیزی ساخته شده است از خطوط خودروی مفهومی EZ-GO و مفهوم پلت فرم مدولار EZ-PRO الهام گرفته شده است. انتخاب یک پلت فرم کاملاً الکتریکی Twizy چالش فنی ایجاد یک طراحی جمع و جور که کابین راننده را حذف می کند و فناوری مستقل را در خود جای می دهد، ایجاد کرد. سرعت کم و اولین سناریوهای استفاده از وسیله نقلیه، منطقی کردن تعداد سنسورها را امکان پذیر کرد. رنو EZ-POD مجهز به یک دوربین و یک لیدار در جلو برای اسکن صحنه پیش رو، به علاوه رادارهای کوتاه و دوربرد واقع در پشت تریم مشکی براق جلو و عقب خودرو. در نهایت، دو آنتن و یک GPS در پشت بام برای ردیابی موقعیت و اتصال در زمان واقعی وجود دارد.
نسبت های طراحی کلی باعث می شود تا جای پارک کوچک با جادار بهینه شود، عمدتاً به لطف اندازه باتری که برای سفرهای کوتاه شهری به حداقل مطلق کاهش یافته است.
را رنو EZ-POD برای اهداف حمل و نقل افراد دارای یک دهانه بزرگ در کناره است، بنابراین افراد می توانند به راحتی و سریع وارد و خارج شوند. فضای داخلی ساده و رنگی آن به گونه ای طراحی شده است که بادوام بوده و در صورت استفاده مشترک به راحتی تمیز می شود. رنو EZ-POD دارای صندلیهای مشابه Twizy اصلی با پوششهایی از پلاستیک ساختاریافته یا مواد زیستمحیطیتر، مانند تشک کف کتانی فرآوریشده. مسافران توسط دو صفحه نمایش که اطلاعاتی در مورد سفر ارائه میدهند و سیستم روشنایی داخلی این امکان را فراهم میکند تا محیطهای “خوش آمدید” و “خداحافظ” را بازی کنند و همچنین وضعیت را بهروزرسانی کنند. EZ-POD (مثلاً انتظار، رزرو، در سفر).
رنو EZ-POD ، که عمدتاً به عنوان یک پلت فرم خودکار روباتیک برای ارائه اولین و آخرین مایل حمل و نقل افراد طراحی شده است، می تواند در نسخه تحویل کالا نیز ارائه شود.
[1] خدمات تحرک مدیریت شده: گزارش تجارت استراتژیک جهانی – Global Industry Analysts Inc.، 2016
درباره آزمایشگاه خودمختار پاریس-ساکلی بیشتر بدانید
درباره VIVA TECH 2019 بیشتر بدانید
درباره مشارکت ما با استارت آپ کارهو (گروه SNCF) بیشتر بدانید
درباره آزمایش EZ-Flex توسط La Poste بیشتر بدانید
—
درباره گروه رنو
گروه رنو که از سال 1898 خودروسازی می کند، اکنون یک شرکت بین المللی با حضور در 134 کشور و فروش 3.9 میلیون خودرو در سال 2018 است. امروزه این شرکت بیش از 180000 کارمند، 36 سایت تولیدی و 12700 مرکز فروش در سراسر جهان دارد.
برای رویارویی با چالشهای تکنولوژیکی بزرگ آینده و در عین حال همچنان به دنبال استراتژی رشد سودآور خود، این گروه بر گسترش بینالمللی تمرکز کرده است. برای این منظور، از هم افزایی پنج برند خود (رنو، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاین و لادا)، خودروهای الکتریکی و اتحاد منحصر به فرد خود با نیسان و میتسوبیشی موتورز استفاده می کند. با شرکت 100% تیم رنو که از سال 2016 در مسابقات جهانی فرمول 1 شرکت کرده است، این برند در ورزش اتومبیلرانی، بردار واقعی نوآوری و شهرت، درگیر است.