رنو EZ-POD، ربات-خودرو اکتشافی به عنوان مکمل حرکتی برای کیلومتر اول و آخر

درباره گروه رنو
گروه رنو که از سال 1898 خودروساز است، یک گروه بین المللی است که در 134 کشور جهان حضور دارد و در سال 2018 نزدیک به 3.9 میلیون دستگاه خودرو فروخته است. اکنون بیش از 180000 کارمند، 36 سایت تولیدی و 12700 نقطه فروش در سراسر جهان دارد.
این گروه برای رویارویی با چالش های تکنولوژیکی عمده آینده و دنبال کردن استراتژی رشد سودآور خود، بر توسعه بین المللی خود متکی است. این شرکت بر مکمل بودن پنج برند خود (رنو، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاین و لادا)، خودروهای برقی و اتحاد منحصر به فرد خود با موتورهای نیسان و میتسوبیشی متکی است. با حضور ۱۰۰ درصد تیم رنو در مسابقات قهرمانی جهان فرمول ۱ از سال ۲۰۱۶، این برند درگیر ورزش موتوری است که یک بردار واقعی نوآوری و بدنامی است.



منبع

بازار خدمات حمل و نقل حدود ده سال پیش با پیش بینی رسیدن به نزدیک به 11 میلیارد یورو در سال 2020 ظهور کرد. [1] . فرصت‌ها بسیار زیاد است و گروه رنو کاملاً روی شناسایی و توسعه سرویس‌های حمل‌ونقل مشترک جدید برای همه سرمایه‌گذاری کرده است.

یک هدف یادگیری مستقل و کارکردی

به سوی آینده، رنو EZ-POD می تواند اجازه دسترسی به برخی از خیابان های عابر پیاده را داشته باشد یا با سرعت بسیار کم (حدود 6 کیلومتر در ساعت) تا حد امکان به ورودی ساختمان ها یا خانه ها نزدیک شود تا افراد دارای تحرک محدود را نزدیک تر کند (افراد مسن در حال بازگشت از خرید، افراد دارای فرزند یا چمدان و غیره) یا به عنوان یک دنبال کننده همراه در مورد برنامه تحویل از نوع “فالو من خوب تحویل بگیرید”.

مفهوم EZ-POD که برای افراد یا تحویل کالا طراحی شده است، با هدف حداکثر استفاده در رابطه با فضای اشغال شده روی زمین (3 متر) است. 2 ).

درباره آزمایشگاه خودمختار پاریس-ساکلی بیشتر بدانید

طراحی شده بیش از همه به عنوان یک پلت فرم رباتیک و خودکار، رنو EZ-POD برای تکمیل کیلومتر اول و آخر افراد در نظر گرفته شده است و همچنین می توان آن را در نسخه تحویل کالا رد کرد.

این مجموعه اجازه می دهد تا با ترکیبی از ردپای کوچک و قابلیت سکونت عالی، تناسبات را حفظ کنید، به ویژه به لطف اندازه باتری کاهش یافته به اندازه ای که برای سفرهای کوتاه در شهر ضروری است.

درباره VIVA TECH 2019 بیشتر بدانید

در زمانی که میکروموبیلتی در حال اختراع مجدد خود است، گروه رنو در حال رونمایی است EZ-POD، یک وسیله نقلیه اکتشافی الکتریکی و خودمختار برای سفرهای کوتاه مدت .

رنو EZ-POD یک نمایشگر کاربردی است که امکان کاوش در کاربردهای جدید مجاز توسط اشیاء مستقل بدون کابین خلبان را فراهم می کند. احتمالاً بر اساس بازخورد کاربران، اپراتورها و شهرها تکامل می یابد.

“اگر ما بتوانیم کاربردهای امروزی را بر روی وسیله نقلیه خودران فردا، به عنوان مثال، پیش بینی کنیم وسیله نقلیه گردشگری، مسلم است که این اشیاء جدید کاربردها و کاربردهای جدیدی ایجاد خواهند کرد که در طول آزمایش ها پدیدار خواهند شد.» Frédéric AUZAS، مدیر برنامه Robovehicle Groupe Renault توضیح می دهد.

یک پلت فرم متحرک میکرو مستقل و مشترک مدولار

علاوه بر این، سرعت پایین آن و اولین موارد استفاده پیش بینی شده، امکان منطقی کردن تعداد سنسورها را فراهم کرده است. رنو EZ-POD مجهز به یک دوربین و یک لیدار در قسمت جلویی برای درک صحنه است که رادارهای برد کوتاه و بلندی که در پشت سربندهای جلو و عقب مشکی براق قرار دارند به آن اضافه شده است. در نهایت، سقف دارای دو آنتن و GPS برای مکان یابی و اتصال در زمان واقعی است.

درباره همکاری ما با استارت آپ کارهو گروه SNCF بیشتر بدانید

ساخته شده بر اساس شاسی Twizy، رنو EZ POD از خطوط خودروی مفهومی EZ-GO و مفهوم پلت فرم مدولار EZ-PRO الهام گرفته شده است.

[1] خدمات تحرک مدیریت شده: گزارش تجاری استراتژیک جهانی – Global Industry Analysts Inc، 2016

مانند اسکوتر برقی (که قوانین آن در حال تغییر است) یا دوچرخه، رنو EZ-POD یک راه حل میکرو تحرک با سرعت محدود است. همچنین مستقل، فراگیر و ایمن است.

سرعت محدود، فشردگی و چابکی را می سازد رنو EZ-POD یک سیستم حمل‌ونقل سازگار با محیط‌های عابر پیاده، مانند فرودگاه‌ها، پارکینگ‌ها یا مراکز خرید، که در آن قرار است در مناطق اختصاصی آزمایش شود.

در نسخه ریز تحرک مردم، رنو EZ-POD دارای دهانه جانبی بزرگ برای صعود و فرود در حین پرواز. فضای داخلی رنگی ساده است و تصور می شود که در صورت استفاده مشترک مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. رنو EZ-POD از صندلی‌های اصلی Twizy استفاده می‌کند و از مواد پلاستیکی ساختاریافته‌تر یا زیست‌محیطی‌تر مانند کفپوش و کتانی کار شده استفاده می‌کند. دو صفحه نمایش از مسافران استقبال می کنند و اطلاعات مربوط به سفر را ارائه می دهند و نور داخلی به شما امکان می دهد سکانس های مختلف خوشامدگویی و خداحافظی را پخش کنید یا وضعیت EZ-POD (انتظار، رزرو، در مسابقه، …) را ارائه دهید.

درباره آزمایش EZ-Flex توسط La Poste بیشتر بدانید

استفاده از پلت فرم 100% برقی Twizy یک چالش فنی فشردگی برای حذف موقعیت رانندگی و ادغام فناوری خودمختار است.

رنو EZ-POD کاربردهای زیادی را پیدا می کند که در آن چابکی ضروری است. در جایی که یک شاتل مسیر مشخصی دارد، چندین غلاف با هم ترکیب می شوند تا کاربران را به مقصد برسانند. اندازه کوچک و سرعت کم آنها باعث می شود در یک محیط محدود بیشتر آشنا شوند و آنها را به اشیاء مستقلی تبدیل کند که در استفاده از آنها انعطاف پذیر هستند و از نظر اجتماعی پذیرفته می شوند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: