رنگ‌ساز: معامله‌ای برای خودش در رنو دیزاین


به طور متوسط، هر خودروی رنو همراه است هفت رنگ مختلف. هر ویژگی ظریف، کنتراست، یا درخشش فلزی با دقت در نظر گرفته شده است. همه چیز قبل از اینکه به خیابان ها کشیده شود و به نمایندگی ها منتقل شود توسط تیم های طراحی با کمک کارشناسان و تامین کنندگان خلاق ارزیابی و در نهایت تایید می شود.

من می توانم همه چیز را انجام دهم، همه چیز را خلق کنم. با آلومینا، ناکر، و تمام رنگدانه های اساسی مورد نیاز برای ترکیب یک رنگ. تمام رنگ های رنگین کمان.

رافائل
رنگ‌کار در رنو دیزاین

رنگین کمانی از الهام

کار در رنو دیزاین در 21 سال گذشتهرافائل 10 سال اول خود را به عنوان یک نقاش قبل از تبدیل شدن یک تکنسین رنگ. خیلی ساده، او رنگ‌ها را برای استفاده در ماشین‌ها هنگام خروج از گیاه درست می‌کند. رافائل در Tehcnocentre – مقر رنو دیزاین – واقع شده است. آزمایشگاه که در آن می تواند با رنگدانه های رنگی مختلف بازی کند و سه غرفه نقاشی برای اعمال و آزمایش هر دسته جدید.

در واقع، یک رنگ‌ساز است اول از همه یک هنرمند !

اول از همه، مجموعه ای از نشانه ها توسط رافائل داده می شود طراح رنگ و مواد که ایده کلی رنگی که باید ساخته شود را مطرح می کند و الهام اولیه را می دهد. به من گفته شده که ما به دنبال رنگ آبی هستیم که بسته به وسیله نقلیه می تواند روشن یا تیره باشد؛ سپس آن را از آنجا می گیرم.رافائل می گوید.

سوالات زیادی وجود دارد که در این مرحله از فرآیند باید به آنها پاسخ داده شود: آیا این خودرو سری محدود است؟ در این صورت، رنگ باید بیانیه ای داشته باشد، چیزی با طول عمر کوتاه. یا چیزی استراتژیک تر، ماندگارتر؟ روی چه نوع بدنه ای قرار است استفاده شود؟ آیا رافائل باید در محدوده یک بریف خیلی خاص کار کند یا بیشتر یک کار است تابلو خلق و خوی الهام بخش.

اولویت رنگ‌ساز است برای آمدن با ایده جدید قبل از تولید اولین دسته ای که او توسط طراح تایید خواهد شد. برای انجام این کار، او از تکنیک های بسیار دقیق استفاده می کند تا تعادل کامل را برای هر ترکیب به دست آورد. “گاهی اوقات من آن را برای اولین بار کامل می کنم” رافائل می گوید. در این صورت یک روز برای تایید رنگ جدید کافی است. “اما اکثر اوقات زمان زیادی طول می کشد، رفت و برگشت با طراح برای به دست آوردن رنگ مورد نظر ما.

مقداری رنگدانه قرمز

این جادوگر رنگ چه چیزی را در کشوها و قفسه های خود ذخیره می کند؟ بدون معجون جادویی یا کتاب طلسم، اما رنگدانه ها.رنگدانه های زیاد! من رنگدانه‌های خامی دارم که فقط در صنایع شیمیایی یافت می‌شوند. برخی دیگر که به راحتی در اکثر گاراژها یافت می‌شوند. در حالی که رنگدانه ها قبلاً ترکیبات آلی بودند، اکنون مصنوعی هستند و انواع بی شماری وجود دارد. از ایالات متحده، ژاپن و حتی آلمان. همراه با آلومینا و مادر مرواریدرنگدانه ها مواد ضروری هنگام ساخت هر رنگ جدیدی هستند.

رنگ ها در چندین خانواده بزرگ وجود دارند: جامد; فلزی; مرواریدی; سه لایه (متشکل از یک لایه جامد، یک لایه مرواریدی، سپس یک لایه لاک الکل). و لاک های رنگی.

این است کمی شبیه دستور پخت غذا استبا این تفاوت که وقتی کارتان تمام شد، قاشق را لیس نمی زنید! آیا می‌توانم به زرق و برق زیادی اضافه کنم؟ یک خط تیره کوچک؟ کدام رنگ ها به خوبی با هم ترکیب می شوند؟ از آلومینا رنگی استفاده کنم یا لاک؟ هدف این است که همیشه چیزی جدید و هماهنگ خلق کنید.

در حالی که شما فقط نیاز دارید سه تا هشت ماده برای به دست آوردن رنگ نهایی، به دست آوردن نتیجه مطلوب واقعاً به دوز بستگی دارد. ممکن است به معنای آماده شدن باشد یک دوجین دسته مختلف برای رسیدن به آنجا ناگفته نماند که تعداد ترکیب های ممکن تقریبا نامحدود است. من توان مالی رفتن را ندارم خاموش در همه جهات” رافائل با هوای احتیاطی می گوید. “شما باید چیزی زیبا و در عین حال مقرون به صرفه بسازید. چیزی که کاملاً تحقق یابد اما به راحتی قابل تکرار باشد. البته، هدف ایجاد چیزی است که برای هر چه بیشتر مردم خوشایند باشد، اما در نهایت، هزینه یک عامل اصلی است.

سپس محصول نهایی با افزودن به دست می آید یک لاک الکل، اغلب براق است. با اضافه کردن رزین رافائل همچنین می‌تواند پوشش را از مات تا ساتن تغییر دهد. در میان جدیدترین ایده های رافائل، تکه های شیشه ای یک عنصر ساخته شده از مهره های شیشه ای مینیاتوری است هنگامی که به مخلوط پایه یا لاک اضافه می شود، به رنگ کمک می کند تا نور را منعکس کند.


عجایب هفتگانه دنیای رنگی رافائل

شکل: همه چیز درباره اغواگری

پس از “پختن یک دسته رنگدانه” و با گرفتن چراغ سبز از طراح رنگ و متریال، رافائل به سمت آن حرکت می کند فاز فنی تر. مهم این است که رنگ را هر بار در طول بازتولید صادقانه انجام دهید اولین مجمعرافائل سپس از نزدیک با تامین کننده مسئول همکاری می کند تطبیق رنگ بر اساس خلاصه صنعتی این مرحله حدود هشت هفته طول می کشد. سپس رنگ روی آن اعمال می شود یک فرم منحنی: یک قطعه نسبتاً بزرگ از ورق فلز که نور را با توجه به زاویه و منبع آن متفاوت می‌گیرد. این ایده خوبی از محصول نهایی می دهد. رافائل برای یک بررسی نهایی فقط برای اطمینان و کسب تایید از تیم های پروژه، رنگ نهایی را روی یک مقیاس 1:1 ماشین. در آخر، ربات های کارخانه تولید مثل می کنند دقیقاً همان رنگ با استفاده از فرآیندهای پاشش و فشار بسیار دقیق.

من همه چیز را از سفید تا سیاه، از قرمز تا سبز را بررسی کرده ام. در شغلم باید راه هایی برای اختراع مجدد خودم پیدا کنم. این کلید همه چیز است. من باید به دنبال رنگدانه های جدید باشم. کارها را متفاوت انجام دهید.

بین روزی که یک رنگ ایجاد می شود تا اولین باری که روی خط مونتاژ خودرو اعمال می شود، ممکن است یک سال و نیم طول بکشد. با این حال، برخی از رنگ‌ها، مانند نارنجی آتش آلپاین، پنج برابر (دقیقاً هشت سال) طول کشید تا روشنایی روز را ببینند.

تا آفرینش او را جاودانه کندرافائل برای آخرین بار تخیل خود را فراخواند یک اسم بده به رنگش به عنوان مثال، نام زنگبار آبی – رنگی که برای اولین بار در آرکانا دیده شد – از خاطره تعطیلات استفاده می کند: تداعی کننده رنگ ماسه سفید، آب و آسمان تیره بالاست.


زرد عسلی روی 4هفتم نسل منظره / خاکستری متالیک در خودروی مفهومی TreZor / مشکی آمیتیست روی 5هفتم فضای نسل

از رنگ نارنجی تا آبی ریاست جمهوری

در میان تمام رنگ های ساخته شده توسط رافائل، برخی از آنها تبدیل شده اند نمادها. رنگ‌هایی که ذهن‌ها و زمان آن‌ها را به دلیل جسور، نوآورانه و زیبا بودنشان مشخص می‌کردند.

وقتی رنگی را که دوست دارم در خیابان ها می بینم، گاهی فکر می کنم که رقیب ما از چه رنگدانه هایی برای دریافت آن استفاده کرده است. با این حال، همیشه به من ایده های تازه و مواد اولیه می دهد تا با آن کار کنم تا چیزی را طراحی کنم که در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

این مورد بود نارنجی والنسیا، با نسل پنجم کلیو راه اندازی شد. این است اولین و تنها مدل تولیدی لاک نارنجی رنگ در تاریخ از خودروها ترکیب شده با زیرپوشی با رنگ متفاوت، لاک به رنگ اشباع می دهد که عمیق تر و واضح تر است. وقتی صحبت از لاک های رنگی می شود، ما قبلاً تا حدودی با Flame Red پیشرو بودیمرافائل به یاد می آورد. ایده این بود که راه‌هایی پیدا کنیم که در مدل بعدی به همان اندازه، اگر نگوییم بهتر، به دنبال چیزی اصلی باشید.سختی این است نه همه رنگ‌ها به همه تیپ‌های بدنی می‌آیند و نه همه سیلوئت‌ها. بدنی با شکل های گرد و سخاوتمندانه مانند Clio دست به دست هم می دهد یک رنگ قوی و اشباع شده مثل قرمز شعله در حالی که یک رنگ متالیکبا سایه های خاکستری، مانند خاکستری شیل، برای بدنه خودرویی با خطوط تنگ تر، مانند مگان E-TECH Electric کاملاً جدید، جذاب تر خواهد بود.


رافائل رنگ نهایی را روی یک ماشین در مقیاس 1:1 اعمال می کند.

در نهایت، بیشتر تصفیه شده یا به طور گسترده پذیرفته شده است رنگ ها راحت تر با سایر اشکال خودرو جفت می شوند. آبی نیمه شب یکی از این رنگ هاست. این برای مگان E-TECH الکتریکی کاملاً جدید، ZOE، و همچنین Espace که توسط رئیس جمهور فرانسه هدایت می شود، استفاده می شود.


نارنجی والنسیا در رتبه 5هفتم نسل کلیو / شیل گری در مگان جدید E-TECH Electric / آبی نیمه شب در ZOE.

رنگ، گونه ای در خطر انقراض؟

در ده سال گذشته من روی رنگ های بسیار اشباع و رنگارنگ کار کرده ام. رنگ هایی که خودنمایی می کردندرافائل می گوید. من طرفدار رنگ هستم هر چه سفید، سیاه و خاکستری کمتر باشد، وضعیت من بهتر است! در واقع، من دوست دارم طیف رنگی بیشتری را در جاده ها ببینم. اما جهان امروز یکنواخت تر می شود.

یک نظرسنجی که یک سال پیش توسط Axalta (متخصص رنگ خودرو) انجام شد تأیید کرد که رنگ ها در واقع یکنواخت تر می شوند. برطبق بررسی ها، 81 درصد وسایل نقلیه در سراسر جهان به بازار عرضه می شوند سفید (38 درصد، سیاه (19%)، یا خاکستری (15%). تولیدکنندگان تمایل دارند این رنگ ها را ترجیح دهند زیرا ساخت آنها نسبتاً ارزان است. برخی از این رنگ ها برای قرن ها وجود داشته اندرافائل می گوید. آنها اینجا هستند تا دوام بیاورند. رنو سفید را در نظر بگیرید: بیش از 30 سال سن دارد!

در حالی که پالت های رنگی ارائه شده توسط تولید کنندگان به طور فزاینده ای محدود می شود، برخی از بازارها مدتهاست مقاومت بیشتری نشان داده اند رنگ های خنثی و امروز به این کار ادامه دهید. برخی از کشورها فرهنگ هایی دارند که از رنگ ها استقبال بیشتری می کنند. این مورد در هند است، جایی که ادویه ها و پارچه ها یک کالیدوسکوپ رنگی ایجاد می کنند. در سال 2020، رنو از خودروی نمایشی کیگر رونمایی کرد که راه را برای مدل جدیدی به طور خاص برای بازار هند هموار کرد. شفق شمالی به طور ویژه برای این مدل طراحی شده بود و در نحوه تغییر ظاهر بسته به نور و زاویه دید خودرو منحصر به فرد بود. هایلایت های آبی-بنفش را با لهجه های نئون-سبز ترکیب کرد.


تیخودروی نمایشی رنو کیگر که برای بازار هند در نظر گرفته شده بود، دارای سایه های رنگی منحصر به فرد بود که به آن معروف است شفق شمالی

از نظر تولیدکنندگان، فرانسوا فاریون، طراح ارشد رنگ و متریال رنو، در داستان قبلی گفت که او احساس می کند کهرنو یک مزیت کاملاً دارد زیرا پیشنهاد آن شامل آرایه رنگی بیشتر از حد متوسط ​​است. حدودا می فروشیم 10 درصد مدل های رنگارنگ تر نسبت به رقبای ما “

چندی پیش، رنگ‌سازان تمایل به خلق کردن داشتند متقابل رنگ. به عبارت دیگر رنگ هایی که توسط چندین برند داخل گروه استفاده می شد. امروزه هر رنگی است انحصاری به یک تولید کننده، یا حتی به یک مدل خاص. هر برندی هویت خاص خود را دارد، با زبان بصری منحصر به فرد خود. داچیا تنها شرکتی است که سایه های سبز داردبه عنوان مثال، با یک پالت برگرفته از طبیعت رافائل می گوید. در حالیکه آلپاین به زبانی می‌آید که حول سایه‌های مختلف آبی متمرکز است که مدام در حال اختراع مجدد هستیم.

در مورد رنو، ما اکنون روی رنگ‌هایی کار می‌کنیم که بسیار مورد توجه و ظریف‌تر هستندرافائل می گوید. برخی از رنگ‌ها را با درجه اشباع خاصی حفظ می‌کنیم، اما به دنبال رنگ‌های پیچیده‌تر نیز هستیم، گاهی اوقات حتی کمی «فلزی». ما به سمت رنگ های غنی تر با عمق بیشتر گرایش داریم



منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: