رومن دی فانته که پیش از این سریعترین در تمرین آزاد بود، با نشان دادن سریعترین سرعت خود در مسابقات مقدماتی، هم در یک دور و هم در جمع پنج زمان برتر استفاده شده برای تعیین سطح متوسط، استعداد خوب خود را در مسیر فنی 689 متر تأیید کرد. طبقه بندی. . این عملکرد در برابر دو رقیبش به او اجازه داد تا پیر پل بالتولو را به ده امتیاز و ماتیو لانپودنکس را به پانزده امتیاز کاهش دهد، اما همه چیز با بیست و پنج واحد در بازی در هر یک از دو فینال که در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا برگزار شد، باقی ماند.
بالتولو رهبر را تحت فشار قرار می دهد
با موفقیت پیر پل بالتولو، رومن دی فانته خود را موظف دید تا در جمع دو تیم برتر فینال خود قرار گیرد تا تاج را به دست آورد. نیکوا علیرغم موقعیت قطبی خود، با خاموش شدن چراغ ها توسط متیو لانپودنکس غافلگیر شد. رهبر جدید اما باید به سرعت با بازگشت حریف خود مقابله می کرد. به کمتر از یک ثانیه بازگشت، برنده کلیو تروفی فرانسه آسفالت رقیب خود را قبل از کسب مقام دوم مترادف با عنوان، تحت فشار قرار داد. ژرمی پرات (محل آندورا) یک تازه وارد به جام یخی کلیو، با دو ثانیه عقبتر شدن از دو نفر برتر، سکو را تکمیل کرد. بنابراین مرد فرانسوی از آلیسون ویانو (مسابقه Q-Grafix) و برنارد باتهدو (محل آندورا) جلوتر بود، که هر دو پس از چرخیدن گیلرمو میلان (درایولند) در پایان مسابقه، موقعیت های شروع خود را از سر گرفتند.
رومن دی فانته: چقدر خوب است که سال 2022 را همانطور که سال 2021 را به پایان رساندیم شروع کنیم! امیدوارم که این عنوان در رشته ای جدید و سطحی جدید با عملکرد خوب این کلیو در همه زمینه ها، دیگران را فرا بخواند. ما حتی زمانهای سریعتری نسبت به کالسکههای چهار چرخ متحرک در پیست این آخر هفته ارسال کردیم. این پیکربندی چهارم از Circuit du Pas de la Casa واقعاً با سایرین با قابلیت لغزش بیشتر با سرعت بالا متفاوت بود، اما من بلافاصله در آنجا احساس راحتی کردم. من از تمرین در آن بودم و توانستم در مقدماتی تایید کنم. میدانستیم که شروع ایستاده با حرکتهای خود روی یخ بسیار مهم خواهد بود، اما متیو تیک آف بهتری داشت. با این حال ما محاسبات لازم را انجام داده بودیم و می دانستم که برای کسب عنوان فقط باید پشت او بمانم. باید باهوش میبودیم و علیرغم ترفندهای او موفق شدیم تعقیبکنندگانمان را بازگردانیم. همچنین به پیر پل برای پیروزی شایسته اش در این دور تبریک می گویم. اکنون میتوانیم با Clio Rally4 دوباره روی رالی تمرکز کنیم و برای فصل پیش رو آماده شویم! »
طبقه بندی کلی نهایی
- ROMAN DI-FANTE – 136 امتیاز
- PIERRE PAUL BALTOLU – 133 امتیاز
- MATHIEU LANNEPOUDENX – 128 امتیاز
- بنوا ورلیند – 83 امتیاز
- PAULINE DALMASSO – 44 امتیاز
- برایان دوفاس – 41 امتیاز
- کوئن ورلینده – 40 امتیاز
- برنارد باثدو – 37 امتیاز
- دیلان دوفاس – 34 امتیاز
- آرتور بوریون – 34 امتیاز
- ناتل نادون – 32 امتیاز
- MARKEL DE ZABALETA – 29 امتیاز
- گیلرمو میلان – 28 امتیاز
- اریک سوتر – 25 امتیاز
- فرناندو ناوارته – 23 امتیاز
- جرمی پرات – 22 امتیاز
- آلیسون ویانو – 22 امتیاز
- جردی پالومراس – 15 امتیاز
- توماس مارتینز – 15 امتیاز
- پاتریک چیاپ – 13 امتیاز
- انریکه هرناندو – 12 امتیاز
- ALVARO LOBERA – 12 امتیاز
- جاناتان آرنولد – 8 امتیاز
- تیبا رایس – 6 امتیاز
- یوخن کلرهات – 0 امتیاز
دوم در پایان، رومن دی فانته سپس با برتری سه امتیازی نسبت به پیر پل بالتولو و هشت امتیاز از ماتیو لانپودنکس، به اولین راننده تاج دار در تاریخ کلیو آیس تروفی تبدیل شد. Nicois با کسب تاج در دو چرخ متحرک سری GCrèdit Andorrà یک ضربه دوگانه به ثمر رساند تا به طور ایده آل کمپینی را راه اندازی کند که به موجب تاج گذاری در Clio Trophy فرانسه در یک برنامه رسمی با Clio Rally4 در مسابقات قهرمانی رالی فرانسه رقابت خواهد کرد. آسفالت. در رده بندی نهایی نهایی، پائولین دالماسو در رده زنان اول شد و یکی از جوایز اختصاص داده شده به Clio Rally5 در سال 2022 را به دست آورد.
دور 4 – طبقه بندی نهایی
- PIERRE PAUL BALTOLU – 38 امتیاز
- MATHIEU LANNEPOUDENX – 36 امتیاز
- ROMAIN DI-FANTE – 33 امتیاز
- بنوا ورلیند – 27 امتیاز
- جرمی پرات – 22 امتیاز
- ERIC SAUTEUR – 17 امتیاز
- MARKEL DE ZABALETA – 16 امتیاز
- آلیسون ویانو – 14 امتیاز
- برنارد باتدو – 14 امتیاز
- گیلرمو میلان – 11 امتیاز
- کوئن ورلینده – 10 امتیاز
- آرتور بوریون – 0 امتیاز
در میان نیروهای حاضر در آخرین دور مسابقات Clio Ice Trophy و Crèdit Andorrà GSeries، همه نگاه ها به سه قهرمان این عنوان معطوف بود: رومن دی فانته (خدمات نادون رالی)، پیر پل بالتولو (مکان آندورا) و ماتیو لانپودنکس. (مسابقه برونت). رومن دی فانته با دو پیروزی در سه مرحله ابتدایی فصل، با برتری هشت امتیازی نسبت به پیر پل بالتلو و یازده امتیاز بر ماتیو لانپودنکس، به این دیدار سرنوشت ساز نزدیک شد.
دی فانته اول ضربه می زند
پس از این اولین فصل پر از تعلیق و رقابت با بیست و پنج رقیب از تمام جنبه های موتوراسپرت، Clio Ice Trophy هم اکنون مشتاقانه منتظر مسابقات جدید و دیدنی روی یخ در سال 2023 است!
دوم در مقدماتی، پیر پل بالتولو از پوزیشن قطبی در فینال B شروع کرد. کورسیکی شروعی عالی داشت، بلافاصله از Benoît Verlinde (مسابقه Q-Grafix) فاصله گرفت و فاصله را در دورهای دور بیشتر کرد و تقریباً ده ثانیه جلوتر پیروز شد. مارکل دی زابالتا (درایولند) که با آرتور بوریون (مسابقه برونت) در ابتدا از اریک ساوتور (موقعیت آندورا) پیشی گرفت، این دو مرد را روی سکو همراهی کرد. اما دومی، زمانی که آرتور بوریون در دور چهارم مرتکب اشتباه شد، جایگاه چهارم را جلوتر از کوئن ورلینده (مسابقه Q-Grafix) به دست آورد.
فینال برای Lannepoudenx، عنوان برای Di-Fante
اگرچه رقبای او در فینال تقویم به اشتراک گذاشته شدند، اما رومن دی فانته آنچه لازم بود برای حفظ کنترل رده بندی عمومی و تبدیل شدن به اولین راننده ای که نام خود را در فهرست کلیو آیس تروفی قرار داد انجام داد. Niçois و Naudon Rallye Services که قبلاً در مسابقات آسفالت Clio Trophy فرانسه و در مسابقات قهرمانی رالی دو چرخ متحرک فرانسه با Clio Rally5 تاجگذاری کرده بودند، تنها در چند ماه گذشته سومین تاج خود را با رنو به دست آورده اند.