شاید مهمترین خبری که در سالهای اخیر از برندهای شنیده شده، تأسیس زیرمجموعه جدید آن یعنی کوپرا باشد. اما اکنون و در جریان صداهای گروه فولکس واگن با نشریه اتوکار در نمایشگاه IAA 2023 مونیخ، خبر بسیار مهم دیگری از این برند به گوش میرسد. اعلام شد آقای توماس شفر، نقش تازهای به این عضو گروه فولکس واگن محول خواهد شد.
ظاهرا فولکس واگن قصد دارد با پایان عمر محصولات فعلی سئوات، هیچ جایگزینی برای آنها – لااقل با برند سئات – معرفی نکند.
شرکت سئات از سال 1953 و با تولید مدل 1400 به صنعت خودروسازی قدم گذاشت. این شرکت از سال 1986 تحت مالکیت گروه فولکس واگن درآمده و در همکاری با این برند آلمانی، بهتری را تجربه کرده است.
سوار گمانهزنی اتوکار، احتمال دارد که سریال زیرمجموعه جدید رنو یعنی موبیلایز – Mobilize – به حملونقل الکتریکی وارد شود. درست سئات هماکنون اسکوترهای MÓ را میکند. یک زمینه فعالیت احتمالی در آینده هم میتوان ساخت چهارچرخههای برقی مشابه سیتروئن امی باشد. به یاد داشته باشید که یک مدل کانسپت به نام مینیمو با مجموعه باتری قابل تعویض و برد 100 کیلومتر هم در سال 2019 توسط سئات معرفی شد.
آقای شفر در پاسخ به سوال اتوکار درباره آینده سئوات، از کوپرا به عنوان آینده این برند یاد کرده است. وی از سرمایهگذاری کلان فولکس واگن در کوپرا خبر داده است، که در آینده هم ادامه خواهد داشت. آقای شفر در ادامه استقبال مشتریان از کوپرا اشاره کرده و آن را به سریعترین برند در حال رشد در اروپا توصیف کرده است.
با تمام این ضوابط، اتوکار از عرضه فیسلیفت سئات لئون در سال 2024 مشخص شده است، که احتمال دارد برند کوپرا عرضه شود.
کوپرا نه تنها برای بروزرسانی محصولات خود آماده شده است، بلکه قصد دارد یک مدل جدید به نام ترامار (Terramar) را هم عرضه کند. این کراساور کوچک از زیرساخت مشترک با نسل جدید آئودی Q3 میشود. کوپرا همچنین قصد دارد در سال 2025 از یک کانسپت برقی به نام دارک ربل (DarkRebel) رونمایی کند. این مدل هم بهزودی به جمعآوری سایر محصولات برقی کوپرا یعنی کوپرا بورن (متولد) و کوپرا تاوسکان (Tavascan) اضافه خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: [source_link