رنو در مواجهه با پیامدهای مداوم همهگیری COVID-19 و کمبود قطعات، یک سیاست فروش انتخابی را اجرا کرده است. فروش جهانی به 1751089 دستگاه (-6.7 درصد نسبت به سال 2020) و سهم بازار 4.7 درصد (0.6- درصد نسبت به سال 2020، MTM بدون احتساب چین و آمریکای شمالی) رسید. در اروپا، رنو با 984784 دستگاه، سهم بازار 7.1 درصد (-0.7 امتیاز) را به دست آورد.
در اروپا، رنو در سکوی بازار خودروهای برقی در فرانسه (پیشرو)، ایتالیا در رتبه دوم و آلمان در رتبه سوم قرار دارد.
در سال 2021، رنو استراتژی ای را برای بهینه سازی ترکیب کانال و قیمت ها اجرا کرد. ترکیب خرده فروشی 10+ امتیاز بین 1 کسب کرداست ترم (40%) و 2nd ترم (50%)، با درآمد خالص بالاتر به ازای هر وسیله نقلیه.
به لطف جدید رنو آرکانا، احیای سگمنت C نیز امیدوار کننده است. از زمان عرضه اروپایی آن در ژوئن، سفارشات به بیش از 60000 دستگاه در اروپا رسیده است که 56 درصد آن در نسخه E-Tech است. فروش خودروهای سواری در سگمنت C از 22 درصد به 25 درصد افزایش یافته است.
در بازار خودروهای تجاری سبک، رنو نیز با عرضههای موفق بسیاری، یک رهبر اروپایی است. طیف جدیدی از وسایل نقلیه کاربردی اکنون در دسترس مشتریان ما است: اکسپرس وانت، کانگو وانت و ترافیک. سازمان “ون بین المللی سال”عنوان معتبر “ون سال 2022” را به ون کاملا جدید Kangoo Van اهدا کرد. این شناخت، استحکام بخش خودروهای تجاری سبک رنو را تأیید می کند.
* دامنه = به استثنای چین
رتبه بندی 15 بازار اصلی – کل در پایان دسامبر 2021 *
میخواهم از شرکای تجاری و تیمهای فروش خود به خاطر این نتایج چشمگیر که با وجود شرایط سخت به دست آمدهاند تشکر کنم. رنو توانست 1 از 3 فروش را در E-Tech و 1 از 2 فروش را به افراد انجام دهد. رنو از این نتایج خوب بهدستآمده در سال 2021 استفاده میکند تا مسیر مثبت خود را تثبیت کند و در سال 2022 دوباره در بخش C قرار گیرد، بر اساس عرضه مگان E-Tech Electric کاملاً جدید و جدید Renault Austral. ما به دنبال سال 2022 هستیم که با جاه طلبی حرکت رو به جلو، با ثبات سبد محصولات و رویکرد تجاری خود تقویت شده است. »
رنو با 124700 فروش و سهم بازار 28.8 درصد به لطف سه خودروی پرفروش خود: رنو مستر، رنو ترافیک و رنو کانگو وانت، رهبر بلامنازع خودروهای تجاری سبک در فرانسه باقی مانده است.
سهم بازارهای خارج از اروپا اکنون 44 درصد از فروش خودروسازان را تشکیل می دهد (+2 امتیاز در مقایسه با 2020) با توجه بیشتر به سود. راه اندازی رنو داستر جدید به موفقیت استراتژی ما کمک می کند، با سطح فروش بالا: 41000 دستگاه در روسیه (+31 درصد در مقابل 2020)، 22000 دستگاه در برزیل (+15 درصد در مقابل 2020)، فروش 6200 دستگاه در مکزیک. (+55٪ در مقابل 2020) و 9100 فروش در کلمبیا (+34٪ در مقابل 2020).
1 شامل ترکیبی (HEV) و پلاگین هیبرید (PHEV)، hors Micro-Hybrid (MHEV)
فروش کلی PC+LCV
با توجه به ترکیبی از فروش خودروهای سواری هیبریدی*، رنو همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می دهد: Clio 19٪، Captur 24٪ و Arkana 56٪.
بهینه سازی دو میکس
در هند، رنو کیگر کاملاً جدید با فروش 29000 دستگاهی موفق بود. در حال حاضر 30 درصد از فروش رنو را به خود اختصاص داده است و استراتژی رنو برای ارتقاء بازار را برای این بازار تأیید می کند.
رنو بر روی بهبود ترکیب کانال خود بر اساس استراتژی «ارزش بیش از حجم» تمرکز کرد. این تکامل، که قبل از ریزش سهام ناشی از همهگیری آغاز شده بود، امکان پیشرفت در سطح قیمت/مخلوط را فراهم میکند. درآمد خالص به ازای هر خودرو که افزایش یافته است، از دو دارایی برند قوی سود می برد: فروش ترکیب فناوری E-Tech و سفارشات برای سطوح بالای تریم با Arkana RS Line که 49 درصد از سفارشات در اروپا را نمایندگی می کند و فروش ترکیبی Intens و RS Line. 86٪ از مخلوط را تکمیل می کند.
رنو انتقال سریع خود به برق را با رشد چشمگیر در حجم خودروهای برقی و هیبریدی تایید کرد.1 + 52 درصد از فروش رایانه های شخصی در اروپا. محدوده E-Tech اکنون 30 درصد از فروش خودروهای سواری رنو در اروپا در سال 2021 را در بازار برقی نشان می دهد که نشان دهنده 26 درصد از MTM است.
رنو انتقال سریع خود به برق را تایید کرد
رنو ZOE که در سال 2012 راه اندازی شد، جایگاه قوی خود را به عنوان رهبر بازار در بخش خودروهای برقی در فرانسه حفظ کرده و در رتبه 2 قرار دارد.هفتم و اروپا
Fabrice Cambolive، مدیر فروش و عملیات برند رنو، نتیجه گیری می کند:
در اروپا، سهم بازار خودروهای تجاری سبک به 15.7 درصد رسید (+1 pt در مقابل سال 2020 بدون در نظر گرفتن پیک آپ). رنو رتبه 1است در بخش ون کوچک و 2هفتم در وانت های متوسط/بزرگ.