نام حمل می کند عالی معنی، تحریک می کند یک پاسخ احساسیو موقعیت خودرو را به عنوان یک SUV در بخش C نشان می دهد که برای مقابله با هر چالشی آماده است. با دو As و صامت “STR” در وسط، کلمه حول یک هارمونی ساخته شده است تعادل صداها که “آسان برای تلفظ” و ”آرام“، قدرت و کنترل SUV را تداعی می کند.
نامی که هنگام راه اندازی یک وسیله نقلیه می شنوید حاصل سال ها تفکر و تحقیق است. تعدادی از سهامداران کلیدی رنو تلاش خود را بر دستیابی به این هدف متمرکز می کنند تعادل درست بین نام خودروی جدید، هویت و بازار هدف، و همچنین ارزشها و شخصیت برند. تیمهای بازاریابی، طراحی، محصول و حقوقی رنو با همکاری نزدیک و در برخی موارد از تخصص آژانسهای نامگذاری استفاده میکنند.
نامهای کوتاه و شوخی مانند Clio و ZOE برای وسایل نقلیه کوچک، شهری و چابک
Austral که از کلمه لاتین “australis” گرفته شده است، سرزندگی و گرمای جنوب، لذت آرام طبیعت و همچنین فضاهای باز گسترده را تداعی می کند. فرصت های بی حد و حصر. را نام در بسیاری از زبان های اروپایی از جمله فرانسوی (که برای یک برند مغرور از ریشه های آن)، اسپانیایی، انگلیسی و ایتالیایی. یک نام بین المللی یک انتخاب عالی برای وسیله نقلیه ای است که در سراسر اروپا و مناطق دورتر فروخته می شود.
اسامی واقعی بسیار تأثیرگذارتر هستند معنایی که در پشت این نام وجود دارد واکنش احساسی را برمی انگیزد. هر برندی که به دنبال ایجاد ارتباط با مشتریان خود است، نباید این را فراموش کند!
Dauphine، Espace، Twingo و Clio برخی از نامهای رنو هستند که در تخیل جمعی ما جای گرفتهاند. آیا مدل های آینده این برند نیز به نام های معروف تبدیل خواهند شد؟ همانطور که رنو نام شاسی بلند کامپکت بعدی خود را فاش می کند، بینشی از استراتژی نامگذاری مدل جدید این برند ارائه می دهد و نشان می دهد که چرخ های تغییر به حرکت در آمده اند.
گزینه سوم این است که از انرژی خلاق ما استفاده کنید برای معرفی نام های جدید
در نهایت، این نام به خوبی با استراتژی و هویت برند مرتبط است، زیرا رنو به دنبال حفظ تصویری به عنوان یک برند مدرن است که گرما را ساطع می کند، به مردم اهمیت می دهد و نیازهای آنها را اولویت بندی می کند.
رنو نام نمادین مگان را برای هاچ بک کامپکت الکتریکی جدید خود احیا کرد
اولین گزینه این است که یک نام نمادین را برای پیوند دادن گذشته برند و آینده آن بازگردانید. به عنوان مثال، رنو نام اصلی مگان را برگزید و برای Mégane E-TECH Electric، یک هاچ بک جدید با تکنولوژی بالا و جمع و جور که در اوایل سال 2022 وارد بازار خواهد شد، تغییری مدرن به آن بخشید.
رنو در تمام مراحل از تخصص قابل توجه خود استفاده می کند. هر نامی که روی آن کار می کنیم باید با وسایل نقلیه و وعده ها و مزایای همراه آنها مطابقت داشته باشد. بیشتر کارهای ما حول واکنشهای احساسی که نامها برمیانگیزد و نحوه درک آنها توسط مخاطب هدف متمرکز است.
فهرست اولیه با ده ها نام به تدریج بر اساس آن کم می شود مجموعه ای از “آزمون های تورنسل” حقوقی، زبانی و فرهنگی در تمام کشورهایی که خودرو در آن فروخته خواهد شد انجام می شود.
سه نام در فهرست نهایی قرار گرفته و به مدیران اجرایی و مدیرعامل ارائه می شود، کسی که حرف آخر را در مورد نامی میزند که احساس میکند بیشتر با دیدش برای وسیله نقلیه مطابقت دارد.
Austral، که حرکت تازه ای را تزریق می کند و دری را به روی “موج جدید” دوران اعلام شده توسط Luca de Meo، کیمیاگری تصاویری که تداعی می کند، صداهایی که پیرامون آن ساخته می شود، خود محصول و برند را در بر می گیرد. همانطور که سیلویا توضیح می دهد، “اکنون که نام جدید رونمایی شده است، جادو می تواند آغاز شود“
و نامی که برای جدیدترین نسل شاسی بلند بلندپروازانه این برند مطرح شد این بود… استرالیایی!
دمیدن زندگی جدید در استراتژی نامگذاری مدل رنو با استرالیا
استرالیا، نام رنو برای شاسی بلند کامپکت آینده خود گذاشته است
علاوه بر این، به دست آوردن نام های واقعی فرصتی را ایجاد می کند با طول ها و صداهای مختلف بازی کنید. نامهای کوتاه و شوخی مانند Clio و ZOE برای وسایل نقلیه کوچک، شهری و چابک مناسب هستند، در حالی که نامهای طویل و جذابی مانند Talisman برای خودروهای بزرگ به خوبی کار میکنند. سیلویا توضیح می دهد.
گزینه دوم این است به یکی از نامهای متعدد را از فهرست رو به رشد نامهای دارای علامت تجاری رنو انتخاب کنید.
سیلویا توضیح می دهد که وجود دارد سه راه اصلی برای یافتن نام
در سال 2005، رنو علامت تجاری “استرالیا”، نامی که تعدادی از معیارهای کلیدی نامگذاری را برآورده می کند.
اسامی پشت خودروها حاصل سالها تفکر و تحقیق است
رنو تعداد زیادی از نامهایی را که مایل است از آنها محافظت کند، علامتهای تجاری دارد. این نامها چیزی است که ما به آن افتخار میکنیم و آن را گرامی میداریم، زیرا گذشته ما را در بر میگیرد و میراث ما را تضمین میکند.
رنو قرارداد نامگذاری مدل در طول سالها تغییر کرده است. برای چندین دهه، نام خودروهای رنو با حرف “R” (برای رنو) و بعد از یک عدد شروع می شد. با این حال، در طول تاریخ این برند، اکثر مدل ها دارای نام های واقعی هستند.
طولانی، با ابهت نام هایی مانند کار طلسم خوب برای ماشین های بزرگ
صرف زمان برای پیدا کردن نام مناسب
ردیابی مجدد کنوانسیون نامگذاری مدل رنو
دارایی هایی که برای استفاده رسانه ای در دسترس قرار گرفته اند:
- عکس ها
- ویدیو 16:9
- مصاحبه b-roll + تصاویر تصویری
نامهای خاص حتی از مفاهیم و وسایل نقلیه فراتر رفته و در تاریخ خودرو ثبت شدهاند. به عنوان مثال، Espace (که در زبان فرانسوی به معنای “فضا” است) نام بسیار مناسبی برای چنین وسیله نقلیه جاداری است، در حالی که Twingo یک نام بسیار تند با حسی پویا به آن است.
نامی که به وسیله نقلیه می دهید شخصیت آن را شکل می دهد.
سیلویا
مدیر استراتژی نامگذاری مدل، بخش بازاریابی جهانی رنو