سایت رسانه جهانی رنو

یک آزمایش کلینیک حداقل شامل هشت هفته برنامه ریزی بالادستی و سازمان. به دنبال یک لیست دقیق از مشخصات تعیین شده توسط هوش مشتری بخش در گروه رنو، شرکت‌های تخصصی تحقیقات بازار، تمام جنبه‌های آزمایش‌ها را طراحی و هدایت می‌کنند: انتخاب شرکت‌کنندگان و مکان‌ها، راه‌اندازی و تدارکات، برنامه‌ریزی و اجرای رویداد، و جمع‌آوری و تفسیر داده‌ها و همچنین تهیه گزارش نهایی. و نمایندگی مشتریان در طول مشاوره و تصمیم گیری


خودرو پروژه در کنار خودروهای رقیب

کلمه “کلینیک” که در زمینه پزشکی نشات می گیرد، از اصطلاح یونانی برای مراقبت از بیماران در بستر بیماری آنها آمده است. اما، در زمینه خودرو، این مشتریان هستند که با اشتیاق جایگزین بیماران را به عنوان موضوع مشاهده انتخاب می کنند.

سلین اشاره می کند، ما باید ماشین جدید را در کنار دیگران نشان دهیم، انگار که در یک نمایشگاه است. شرکت‌کنندگان باید بتوانند نسبت‌های نمونه اولیه را درک کنند و با ویژگی‌های آن، با نقاط مرجع واقعی و آشنا آشنا شوند، تا بتوانند اولین برداشت دقیق را به دست آورند.»

سلین می گوید “تست کلینیک رویداد مهمی است که تیم های پروژه واقعا مشتاقانه منتظر آن هستند – و خیلی بیشتر. این لحظه ای از حقیقت و تایید برای یک وسیله نقلیه در حال توسعه است.”


گوش دادن با دقت به نظرات مشتریان

با هم، در اتاقی دیگر، تیم پروژه می تواند به واکنش های شرکت کنندگان گوش دهد. این همیشه منجر به بحث های جالب و پرشور می شود. تنش و هیجان ناشی از این افشای اولیه همیشه باعث تحریک گفتگوهای سازنده می شود. اگر شرکت کنندگان برای درک مفهوم خیلی طول بکشند یا به طور غیرمنتظره ای واکنش نشان دهند، تنش قابل لمس است – اما اگر اولین نشانه ها مثبت باشند، یک آه تسکین بزرگ وجود دارد. هر بخش از بازخورد احتمالاً واکنش‌های داغ و بحث‌های خود به خودی را بین اعضای تیم پروژه برانگیزد. هیچ آزمایش کلینیکی بدون نظراتی مانند “من به شما گفتم که کار نمی کند” یا “می بینید، ما حق داشتیم به آن اعتقاد داشته باشیم و بر آن اصرار کنیم!” شرکت‌کنندگان اغلب اظهارات عجیب و غریب می‌کنند و لحظات کمدی خلق می‌کنند که کل تیم پروژه را برای خنده‌ای شایسته گرد هم می‌آورد. در واقع، هر کارمندی آزمایش کلینیک را تجربه می‌کند که گویی دوام کل پروژه به آن بستگی دارد – به همین دلیل است که آنها برای این رویداد شدید هزینه می‌کنند.

نتایج آزمایشی که شنیدن یا گنجاندن آنها در پروژه دشوار است

متقاضیان بر اساس میزان مطابقت آنها با مشتری هدف برای پروژه آزمایشی انتخاب می شوند. مشخصات اجتماعی و جمعیت شناختی – یعنی سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و حرفه ای – و همچنین محل سکونت شرکت کنندگان و استفاده و ارتباط آنها با محصول در نظر گرفته می شود. مارک ها و مدل های وسایل نقلیه ای که قبلاً دارند نیز طبیعتاً بسیار مهم هستند. اما این همه ماجرا نیست. شرکت کننده در هیچ شرایطی نمی تواند نزدیکی یا ارتباطی با موضوع مورد مطالعه داشته باشد. شرکت تحقیقات بازار باید بررسی و تضمین کند که همه این معیارها رعایت شده است. این بدان معناست که نه کارمندان گروه رنو، نه رقبا یا روزنامه نگاران ممکن است برای شرکت در تست های کلینیک خودرو انتخاب شوند. علاوه بر این، هیچ کس نمی تواند در آزمایشات بیش از حد شرکت کند. شرکت های تحقیقاتی بازار باید اطمینان حاصل کنند که شرکت کنندگان همیشه در حالت کشف هستند و قادر به دادن پاسخ های خود به خود و محاسبه نشده هستند. استفاده از شرکت کنندگان با تجربه و تقریبا حرفه ای به سادگی یک گزینه نیست. به هر حال، افراد خوش شانس باید بسیار امضا کنند توافقنامه محرمانه دقیق.



منبع

اخیراً آزمایشات به طور کلی – از جمله کلینیک ها – آشکار شده است اطلاعات جدید و جالب. به عنوان مثال، مشتریان به طور فزاینده ای انتظارات بالغ و خاص از وسایل نقلیه الکتریکی را بیان می کنند. محدوده، عملکرد و اقتصاد، و همچنین جنبه‌های زیرساخت شارژ، اکنون همگی مشخص می‌شوند از جمله دغدغه های آنها و در بحث مطرح می شوند. خودروهای برقی و برقی بخش رو به رشدی از بازار اروپا و به ویژه طیف رنو را اشغال می کنند. پس باید در این زمینه به وعده ها عمل کرد.

دقت و خلاقیت در اجرای منابع مناسب برای اجرای روان آزمون ضروری است. هر جزئیات مهم است – تا موقعیت فیزیکی وسایل نقلیه، به طوری که مشتریان را تحت تاثیر قرار ندهد یا هیچ گونه تعصبی ایجاد نکند. و در آخر اما به هیچ وجه کم اهمیت ترین، محرمانه بودن کامل باید در هر مرحله از آزمون اطمینان حاصل شود. انتشار هرگونه اطلاعات محرمانه می تواند عواقب ناخواسته ای برای گروه رنو و شرکت انجام دهنده این مطالعه داشته باشد. برای جلوگیری از این خطر، تیم‌هایی از بخش پیشگیری و حفاظت در گروه رنو نیز در هر مرحله آماده‌سازی این آزمایش‌ها مشارکت دارند و افسران امنیتی در همان روز حضور دارند.

وقتی بیش از دو سال است که روی یک وسیله نقلیه آینده کار می‌کنید، هیجان‌زده می‌شوید که آن را به مشتریان بالقوه ارائه دهید و ببینید آیا آنها از تلاش‌های شما قدردانی می‌کنند یا خیر!

اگرچه این نگرانی‌ها در صنعت خودروسازی و ذهن مشتریان نسبتاً جدید هستند، اما برای گروه رنو تازگی ندارند. تجربه قوی و دیدگاه ارزشمند آن به این معنی است که گروه آماده پاسخگویی به این موضوعات جدید و مقابله با چالش های نوظهور است.

شرکت در تست های کلینیک: تجربه شرکت کنندگان

تست های کلینیک واکنش های گروهی از مشتریان بالقوه را برمی انگیزند و تجزیه و تحلیل می کنند هنگامی که آنها یک وسیله نقلیه جدید را در کنار رقبا کشف می کنند. این آزمون ها شامل جمع آوری و تفسیر تمام نظرات، واکنش ها و احساسات آنها، اعم از کلامی و غیرکلامی است. این به این معنی است که در بالادست بررسی کنید که همه موادی که برای موفقیت یک خودروی جدید بسیار حیاتی هستند، در هنگام فروش در دسترس باشند. مفهوم متقاعد کننده، طراحی جذاب، جذابیت در مقایسه با مدل های رقیب و خدمات با قیمت مناسب، همه معیارهایی هستند که مورد بررسی قرار خواهند گرفت. هدف تأیید این است که وسیله نقلیه در حال توسعه از نظر مشتریان در مسیر درستی قرار دارد و در نتیجه برای تیم های پروژه و مدیریت اجرایی.


شرکت کنندگان هستند 100% متمرکز


آزمون کلینیک درباره بحث های گروهی و ورودی های فردی است

سلین، کارشناس بینش مشتری

تست های کلینیک، مطالعه ای که می تواند پروژه را به طور کامل تغییر دهد

گروه رنو قرار است راه اندازی شود 24 وسیله نقلیه جدید تا سال 2025 شامل 10 مدل برقی به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک رنولوشن. در نتیجه موفقیت این مطالعات و نشانه هایی که ارائه می دهند از اهمیت عمده ای برخوردار است. هر سال پنج تا ده کلینیک برگزار می شود. بنابراین، تیم‌های بخش اطلاعات مشتری و آژانس‌های تخصصی همواره در تلاش هستند تا برنامه‌های محصول بلندپروازانه و امیدوارکننده‌ای را ارائه کنند. سلین توضیح می دهد، این واقعیت که نمونه های اولیه برای تقریباً تمام خودروهایی که در سال 2024 به بازار عرضه شدند، در اوایل سال 2021 آزمایش و ارائه شدند به شما ایده ای از پیش بینی جمعی و سرعت سریعی که در حال حاضر در حال حفظ آن هستیم، می دهد.

قرار دادن شرکت کنندگان، تیم ها (و وسایل نقلیه) در بهترین شرایط

به عنوان یک قاعده کلی، تمام تجزیه و تحلیل از یک آزمایش کلینیک باید در عرض شش هفته پس از رویداد قابل انتقال باشد. اما نتیجه گیری های اصلی و هر گونه مانعی باید زودتر اشاره شود. زمان بسیار مهم است، به ویژه با توجه به اینکه برنامه باید زمان تخمینی را برای ایجاد هرگونه اقدام متقابل توصیه شده توسط کارآزمایی لحاظ کند.

با توجه به اینکه تست کلینیک سه سال قبل از شروع فروش یک وسیله نقلیه اتفاق می افتد – یعنی تقریباً در نیمه راه توسعه پنج ساله آن – معمولاً فقط یک نمونه اولیه برای همه نیازهای شرکت موجود است. این بنابراین، در دسترس بودن این منبع کمیاب، زمان‌بندی آزمایش‌های کلینیک را دیکته می‌کند. که باید در یک برنامه زمانی کلی که نیازهای کل شرکت را پوشش می دهد، جایگاه خود را پیدا کند. دپارتمان اطلاعات مشتریان اخیراً تعداد کشورهایی را که در هر آزمایش کلینیک گنجانده شده است دو برابر (و در برخی موارد سه برابر) کرده است. به منظور جمع آوری طیف وسیع تری از پاسخ ها. بنابراین، کل فرآیند باید مانند یک ماشین خوب روغن کاری شده اجرا شود. ارائه یک وسیله نقلیه در چندین کشور به طور همزمان غیرممکن است. هر نمونه اولیه باید به روشی امن و محرمانه از یک سایت آزمایشی به سایت دیگر منتقل شود. هر نمونه اولیه مانند یک قطعه دست ساز و گرانبها رفتار می شود. پس از حضور در محل، خودرو باید در بهترین شرایط ارائه شود و در عین حال از هرگونه خطر آسیب محافظت شود. باز هم جایی برای خطا نیست.

آزمایش‌های اخیر کلینیک برای آماده‌سازی برای حمله به محصولی که یک سال پیش به عنوان بخشی از Renaulution اعلام شد، نگرانی‌های فزاینده مشتریان را در مورد وسایل نقلیه برقی و برقی نشان داد – زیرساخت‌های شارژ با چه سرعتی به طور گسترده‌تری عرضه می‌شوند؟ چگونه و از کجا می توان شارژ کرد؟ هزینه شارژ چقدر است؟ و غیره. شرکت کنندگان در مورد امیدهای جدید خود برای این خدمات، علاوه بر انتظارات کلاسیک تری که از این وسایل نقلیه دارند، سؤالاتی می پرسند.”


مشتری بالقوه بازخورد خود را به لطف مجموعه ای از تصاویر انتخابی بیان می کند

اما معمولاً، مگر اینکه نوعی فاجعه رخ داده باشد، تیم ها مجبور نیستند پس از آزمایش کلینیک از یک لوح خالی شروع کنند یا ساختار وسیله نقلیه را تغییر دهند. با این حال، سلین به یاد می آورد، ما مجبور شدیم برخی از پروژه ها را متوقف کنیم.» تیم ها همچنین در مواردی مجبور شده اند رویدادها را به تعویق بیاندازند یا برنامه های بسیار فشرده ای را حفظ کنند تا تنظیمات اساسی را در آن اعمال کنند. آزمایش کلینیک اکنون درست قبل از قفل شدن طراحی وسیله نقلیه انجام می شود. گروه رنو اخیراً این گام را در برنامه نقطه عطف پروژه خود به منظور آزاد کردن زمان برای اقدامات اصلاحی که گنجاندن آنها در تکرار قبلی غیرممکن بود، ارائه کرده است. چه بازنگری در بدنه یا اجزای طراحی عقب، افزودن قطعات جدید در زمانی که نبود آنها باعث ایجاد مشکل می‌شود (مثلاً سانروف)، یا طراحی مجدد قطعات داخلی که گم شده‌اند یا به سادگی کامل نشده‌اند، هر فضای ممکن برای مانور چیز خوبی است – به ویژه برای قطعات بزرگ قابل توجهی که نیاز به کار گسترده دارند.

تست های کلینیک که دامنه تغییر صنعت خودرو را آشکار می کند

فقط یک سال پیش، رنولوشن برنامه استراتژیک جاه طلبی گروه رنو برای عرضه وسایل نقلیه و خدماتی را تایید کرد که ارزش بیشتری برای مشتریان ایجاد کند و در عین حال زمان مورد نیاز برای توسعه آنها را کاهش دهد. راه اندازی خودروهایی با دارایی های قوی تر و خیلی زودتر نیاز به ترکیب بهتر خواسته ها و خواسته های مشتریان دارد. بنابراین آزمایشات بالینی گسترش مستقیم این رویکرد است.

همه شرکت کنندگان در آزمون های کلینیک از بین آنها انتخاب می شوند مجموعه ای از مردم که به طور مداوم است بررسی و به روز شد توسط شرکت تخصصی تحقیقات بازار مسئول. با توجه به اندازه و بخش آن شرکت، پایگاه داده می تواند شامل هزاران نفر باشد. این پایگاه ها هستند به طور مداوم افزایش یافته و تجدید می شود، هر ساله هزاران شرکت کننده جدید اضافه و حذف می شوند. مشارکت داوطلبانه تشویق می شود و به طور کلی می توان درخواست ها را مستقیماً در وب سایت شرکت های تحقیقات بازار ارائه کرد. کنترل فرآیند انتخاب شرکت‌کنندگان نیز اگر قابل مشاهده‌ترین مرحله نباشد، کلیدی است. در واقع، این چیزی است که باعث می شود – یا می شکند – شهرت شرکت تحقیقات بازار.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: