سقف خلافی خودرو برای توقیف در سال 1402

خلافی خودرو چیست؟

منظور از خلافی خودرو، همان جریمه خودروست که یا توسط افسران پلیس راهور می‌گردند یا مکانیزه و توسط دوربین و سایر سامانه‌های کنترلی، ثبت می‌شوند.

چرا سقف خلافی مهم است؟

پرداخت برخی از جرایم راهنمایی و رانندگی، مهلت زمانی خاصی ندارد. اما جرایم، به برخی از دلایل مهم‌شان می‌شوند و همچنین می‌توانند تأثیر مستقیمی داشته باشند که بر فرهنگ جامعه یا تأثیر مهمی دارند که بر انضباط ترافیک شهری دارند، در صورت عدم پرداخت در مدت دو ماه یا 60 روز، مشمول جریمه دوبرابری می‌شوند.

به عنوان مثال اگر جریمه خاصی را انجام دهید که مشمول جریمه دوبرابری بوده و مبلغ آن نیز معادل 150 هزار تومان باشد، فقط 60 روز برای پرداخت این جریمه فرصت دارید چرا که پس از گذشت این زمان، باید 300 هزار تومان را بپردازید. به همین دلیل توصیه می‌شود که مالکان وسایل نقلیه همیشه از تخلفات خودرویی‌شان مشخص باشند.

از سوی دیگر، پلیس راهور، هر ساله، سقف خلافی خودروها را تعیین کرده و آنرا به صورت عمومی نیز اطلاع‌رسانی می‌کند. اما در صورتیکه ماشین خلافی خودرو را نگه دارید، چه اتفاقی میافتد؟ جواب این سوال واضح است: در تصویری که مجموع جرایم برای خودرویتان ثبت شده است سقف خلافی خودرو که توسط پلیس راهور تعیین شده است، بیشتر باشد:

. اولا خودرو توقیف شده و به پارکنیگ پلیس منتقل می شود.
. دوما جهت رفع توقیف، تسویه کامل خلافی و ارائه برگه عدم خلافی خودرو الزامی می‌شود.

سقف خلافی برای توقیف خودرو چقدر است؟

تا چند سال پیش، میزان جریمه خودرو که باعث توقیف ماشین می شود، معادل یک میلیون تومان بود. اما از سال 1399 و به پیشنهاد سردار سید کمال هادیانفر (رئیس پلیس راهور) و با فرماندهی ناجا، سقف خلافی خودرو برای توقیف، معادل است. 3 میلیون تومان تعیین شد. تا به امروز نیز این عدد، ثابت مانده و تغییری ندارد.


درباره خلافی، بیشتر بخوانید:

. نحوه اعتراض به خلافی
. نحوه پرداخت اقساطی خلافی
. استعلام و پرداخت خلافی خودرو

منبع: https://bama.ir/o/8ipfb4g5


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: