پس از شروع بسیار رقابتی فصل، بیست و هشت خدمه در ابتدای در منده صف آرایی کردند تا یک دور حیاتی برای آرمان های بسیاری از مدعیان داشته باشند. نبردها وعده داده شد که شدید باشد. و بنابراین آنها از همان ابتدا حق داشتند.
ژان پل مونن از خطرات اجتناب کرد و از بازنشستگی فلوریان بوشونو و میکا راسوآماروماکا برای تکمیل سکو استفاده کرد و باستین برگونه، ماکسیم لافون و باپتیست پانیسیه را از نزدیک دنبال کردند. بنجامین بولنک پس از پنچری در SS8 از مبارزه برای مقام سوم کنار گذاشته شد اما بالاتر از آقایان اریک رویر، امانوئل گانچارد و گائل آلکویر به مقام هفتم رسید.
درام روز یکشنبه افزایش یافت. متئو شاتیون به دلیل ورود دیرهنگام در SS4 قبل از اینکه فلوریان بوشونو هر دو مرحله صبح را برد، ده ثانیه جریمه شد. رهبر کلیو تروفی فرانسه تره حداکثر پنج امتیاز جایزه را در این فرآیند کسب کرد و ماتئو شاتیون و فلوریان کاندامینز را با اختلاف کمتر از یک ثانیه در 23 کیلومتری ژان راگنوتی پاور استیج شکست داد.
* طبقه بندی ها در انتظار نتایج بازرسی فنی به حالت تعلیق درآمدند
در بازگشت از پارک خدمات، متئو شاتیون با سریعترین زمان در SS5 و دو ثانیه سریعترین زمان، سرعت خود را افزایش داد تا رقیب خود را به 21.3 ثانیه کاهش دهد. در همین حال، فلوریان کاندامینز به مقام سوم رسید، اما بنجامین بولنک، میکا راسوآماروماکا و ماکسیم لافون در کمتر از بیست ثانیه درنگ کردند. در همین حال، امیدهای جولین پونتال بعد از ظهر به دلیل یک مشکل مکانیکی در جادههای بسیار چالش برانگیز از بین رفت. راننده نجیب زاده لورن روچ نیز قبل از افت شش دقیقه ای در SS6 سوم شد.
ماتئو شاتیون علیرغم سه بازنشستگی، سرعتی قوی نشان داده بود و سرعت خود را با برتری زودهنگام تایید کرد. جولین پونتال در SS2 پاسخ داد، اما برنده لانگرس اشتباهی مرتکب شد که بیش از 90 ثانیه در بخش زمان بندی شده زیر برای او تمام شد، در حالی که فانیری راسوآماروماکا نیز در حلقه گرفتار شد. در حالی که میکا راسوآماروماکا بهترین زمان را در مرحله پایانی صبح ثبت کرد، ماتئو شاتیون 5.6 ثانیه از فلوریان بوشونو جلو افتاد.
مقوله های دیگر آنقدر واضح نیستند. Fun Meca Sport همچنان در رده بندی سخت تر از همیشه در بین تیم ها پیشرو است، در حالی که Lilian Vialle، Laurent Reuche و Eric Royère تنها با دو امتیاز در رده آقایان پوشش داده شده اند. در نهایت، Garage de Sousa همچنان در چالش شبکه رنو پیش از Rallye Terre des Cardabelles – Millau – Aveyron از 7 تا 9 اکتبر پیشرو است.
Clio Trophy France Terre – Power Stage Jean Ragnotti – Teams – Renault Network Challenge
Rally Terre de Lozère جنوب فرانسه 2022
کلیو تروفی فرانسه تره*
1. متئو شاتیون – ماکسنس کورنوئو (J) 1:44:00.8 ثانیه
2. Florian Bouchonneau – Jeanne Rey (J) +31.5s
3. ژان پل مونین – فرانک ژیلیو +3:16.5 ثانیه
4. باستین برگونه – متیو دشارن (J) +3:32.4 ثانیه
5. ماکسیم لافون – توماس دلماس (جی) +3:34.5 ثانیه
6. Baptiste Panissié – Gaël Lavernhe (J) +3:59.7s
7. Benjamin Boulenc – Chloé Barozzi-Gauze +6:57.2s
8. اریک رویر – گیلبرت دینی (G) +8:04.3 ثانیه
9. Emmanuel Guinchard – Kilian Guinchard +9:03.4s
10. Gael Alquier – Marion Alquier +9:13.1s
11. ژان لوین – آرنو کوبیزولس (J) +10:08.9 ثانیه
12. لیلیان ویال – مانوئل گیراردلو (G) +11:47.2 ثانیه
13. کریستف روکار – فلوریان شاردون (G) +12:09.5 ثانیه
14. سباستین استودر – پاتریک اسپارت +14:45.6 ثانیه
15. Vincent Favre-Miville – Cédric Causse + 14:49.6 ثانیه
16. کلودی تانگه – ژان کریستین انتییر (G) +15:25.0 ثانیه
17. توماس مویسست – لوکاس گینست (J) +18:55.0 ثانیه
18. لوران روچه – گائل دلاسوی (G) +21:15.5 ثانیه
19. جاستین تامیسیر – لورن تامیسیر (J) +22:40.6 ثانیه
20. لودویک کاسیانی – سلین کاوالارو +39:16.8 ثانیه
21. فیلیپ مورارد – وینسنت گرولیه (G) +45:23.8 ثانیه
بازگشت. گیوم لافیت – ماری نوئل راتیر
رت. مارسل آباد – پر رکونا (J)
رت. جولین پونتال – لون بیاژتی (J)
رت. فلوریان کاندامینز – دیمین جول
رت. فرانسوا فرایموث – رومن فلیچلی
فانیری راسوآماروماکا – جودی راکاتومالالا (ج)
رت. میکا راسوآماروماکا – باستین پوژه (J)
DNS. سام تاونو – پائولین بویر (J)
متئو شاتیون: “این پیروزی برای ما بزرگ است. پس از سه رالی که در آن قبل از بازنشستگی برای برتری جنگیدیم، این اولین موفقیت به لطف کار عالی انجام شده با ALR Racing و خانواده من است. ما بیش از هر چیز این را می خواستیم و بسیار خوشحالیم. در SS9، پس از تلاش برای رفتن خیلی سریع در گوشه ای، مستقیماً به سمت جاده فرار رفتم. ما متوقف شدیم و بین ده تا پانزده ثانیه در این روند از دست دادیم. بنابراین برای مرحله آخر، یک مورد همه یا هیچ بود: یا خیلی زور می زدم که حتی اگر بازنشسته می شدم پشیمان نشوم یا به مقام دوم بسنده می کردم که لزوماً رضایتم را نداشت. ما همه تلاشمان را کردیم و پیروزی آنجا بود. من مشتاقانه منتظر Cardabelles هستم. من اولین سکوی خود را در آنجا به ثمر رساندم و من عاشق این رالی هستم. امیدوارم دوباره در جبهه مقابل رقبای خود بجنگیم که از آنها تشکر می کنم زیرا همه یکدیگر را بهتر می کنیم.”
در حالی که فلوریان بوشونو اولین فرصت خود را برای کسب عنوان قهرمانی با شکست در چند کیلومتر پایانی مسابقات از دست داد، فقط جولین پونتال می تواند تاج را از او بگیرد، اما او باید برنده شود و بهترین زمان را در استیج ژان راگنوتی پاور استیج ثبت کند. و امیدوارم فلوریان بوشونو در فینال فصل بیش از بیست امتیاز کسب نکند.
حلقه تعیین کننده پیچ و تاب های جدیدی را ارائه کرد. فلوریان بوشونو در آلنک 8.8 ثانیه پیش افتاد، اما متئو شاتیون با یک پاس شجاعانه از لو بورن مقابله کرد و با 40.3 ثانیه بهترین زمان را ثبت کرد و به راننده ALR Racing اجازه داد تا اولین پیروزی خود را در جام و قهرمانی در رده نوجوانان کسب کند. توسط 31.5 ثانیه از Florian Bouchonneau.