شرایط واردات آمبولانس (1402) | bama.ir

تامین منابع خرید آمبولانس از درآمد فروش خودرو و موتور

مهر 1402: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد از درآمدهای شرکت‌های تولید و واردکننده انواع خودرو و موتورسیکلت به خرید آمبولانس‌های خودرویی و موتوری ورود کردند.

در جلسه روز 25 مهرماه مجلس به موارد زیر اشاره شد:

  • قانون اورژانس باید در همه مناطق به مناطق ویژه مناطق محروم نقش آفرینی کند در مناطق خراسان جنوبی داریم که اگر اوژانس باشد، می تواند جان مردم را نجات دهد. 60 درصد پزشکان متخصص در 5 کلانشهر ساکن هستند. همچنین در مورد پزشک تجهیزات پزشکی، دارو و متخصصان در مناطق محروم باید فکری کرد.
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این ماده الحاقی گفت این حکم در لایحه دولت نبود و در تلفیق اضافه شد اولا همه ما به اورژانس توجه داریم و باید توسعه اعم از اورژانس جاده ای، هوایی و پیش درمانی؛ اما نکته مهم این است که این حکم ابهام دارد و باید توسعه اورژانس بر اساس آمایش سرزمینی باشد؛ این آمایش ها را چه کسی می پذیرد و می کند؟ این حکم مبهم است. از همکاران اورژانس دریافتی ایم هر 40 کیلومتر یک پایگاه اورژانس و هر 25 هزار نفر یک پایگاه باشد که هزینه های آن در 25 همت است که این حکم هم ابهام دارد و هم ماده ماده 75 قانون اساسی است که باید به کمیسیون برگشت داده شود. با همکاران اورژانس همفکری بیشتر شود.
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس به نمایندگی از کمیسیون تلفیق نیز با بیان اینکه بیش از 22 میلیون تماس با اورژانس در سال گرفته می شود، می شود که بیش از 5 میلیون مامور اجرا می شود، اشاره به مشکلات جاده ای هنوز مشخص نشده است. امروز جاده هایی داریم که جان مردم در آن گرفته می شود در خصوص ویژگی بالگرد اورژانس هم وضعیت همین گونه است. از 3 هزار آمبولانس بالای 15 سال داریم که فرسوده هستند و بیش از 4 هزار خدمات اورژانس هوایی داریم اما یک ریال اعتبار در بخش نیروی انسانی هم 1400 پایگاه اورژانس تعریف شده اما به دلیل شخصیت انسانی، فعال نمی شود.
  • رئیس مجلس گفت این ماده الحاقی مملو از بار مالی است و ماده ماده ۷۵ قانون اساسی است و نباید از کمیسیون به صحن می آمد. باید این ماده به کمیسیون ارجاع داده شود.
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه کرد باید راه های مناسب و درست را انتخاب کنیم. به عنوان مثال می‌توان به اورژانس کمک کرد، اما هزینه‌های سنگین را به عنوان یک درصد درآمد سازندگان ماشین‌های صنعتی و خودروساز و موتورساز را به اورژانس پرداخت می‌کنیم و درنتیجه هزینه مردم و صنعت را بالا می‌بریم چون می‌توان به اورژانس پرداخت. کمک کنیم این حکم هزار و 804 میلیارد تومان به مصرف کننده و تولید تحمیل می کند از این رو ما با این شیوه مخالفیم، زیرا تورم زاست و مشمول اصل 74 و 75 و برهم زننده نظم و ثبات بازار خودرو می شود و این اقدام به صلاح نیست. .
  • مسعود پزشکیان گفت یک شرکت، خودرو تولید می کند، فرد دیگری محصول آن را می خرد و می کند. این فرد سوم صدمه دیده این وسط چرا هیچ باید در حالی که گناهی ندارد. اگر دولت به اورژانس پول بدهد، ما حرفی نداریم؛ اما آیا در تصادفات می شود، چه گناهی دارد؟ این بند نه خلاف قانون است و برای دولت هزینه دارد.

این بند به رای گذشته و سپس تصویب شد که به شرح زیر است:

بند الحاقی 1. از سال دوم اجرای برنامه کلیه شرکت های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت مکلفند حسب مورد به ازای فروش هر دستگاه خودرو، ماشین آلات سنگین و سبک و موتورسیکلت، یک درصد از قیمت فروش خود را جهت خرید و تحویل آمبولانس و موتورلانس. به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ناوگان اورژانس زمینی سازمان اورژانس کشور اختصاص دهنده.

مجلس بند الحاقی 2 را برنامه ای ندانست و آن را قانون گذاری عنوان کرد که درنتیجه در صحن رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به بررسی بند الحاقی 3 به ماده 69 لایحه برنامه توسعه پرداختند. دولت با این بند اعلام اعلام کرد.

ورود 500 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس

مهر 1402: دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد اورژانس کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد پررنگ و قوی‌های داشته، به طوری که امروز 3200 پایگاه زمینی اورژانس را در کشور داریم. علاوه بر آن در 52 نقطه از کشور پایگاه‌های هوایی را ایجاد کرده‌ایم و در تمام جزایر کشور و عمده سواحل نیز پایگاه‌های اورژانس دریایی را برپا کرده‌ایم. برنامه را تا تعداد پايگاه‌ها بازهم افزايش مي‌دهد. خدمات اورژانس در اضطراری‌ترین زمان ممکن برای مردم، به شکل کاملاً رایگان به آنها ارائه می‌شود. برای افزایش کیفیت این خدمات، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما فرسودگی آمبولانس‌ها و همچنین تعداد آن‌ها بود، در همین راستا نیز خرید 500 دستگاه آمبولانس را انجام داد و در حال حاضر این آمبولانس‌ها در مرحله تولید هستند که برنامه‌ریزی‌های آن‌ها برابر است. تا پایان سال وارد ناوگان اورژانس کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد که به دنبال افزایش تعداد آمبولانس‌های کشور هستند. این روند تا زمان رفع فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های کشور ادامه داد و به زودی و تا پایان سال مناقصه خرید 500 دستگاه آمبولانس دیگر را نیز می‌سازد و تلاش می‌کنیم تا این آمبولانس‌ها نیز تا نیمه اول سال 1403 شرکت ناوگان خودرویی را وارد کنیم. مشکل رفع شود.

دکتر میعادفر درباره نحوه و محل تولید این آمبولانس‌ها توضیح می‌دهد که این آمبولانس‌ها کار مشترکی بین شرکت‌های داخلی و خارجی می‌دهند. پلتفرم آمبولانس به شکل ون بوده و در کشور ما وجود ندارد، اما تبدیل آن به آمبولانس وتجهیزش در داخل کشور و با امکانات و تجهیزات داخلی انجام می شود.

وی افزوده برای کاهش مدت زمان حضور اورژانس بر بالین بیمار به ویژه در کلانشهرها، موتورلانس‌ها را گسترش داد و جدیدا 180 دستگاه موتورلانس را وارد چرخه اورژانس کرد و خرید و فروش 200 تا 300 دستگاه موتورلانس دیگر نیز در دستور کار قرار داد.

قانون جدید مجلس برای خرید آمبولانس

مرداد 1402: محسن زنگنه، جلسه کنفرانس تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با اشاره به بند الحاقی به ماده 68 این لایحه، می‌گوید: به موجب این بند الحاقی، تصمیم می‌گیرد که همه شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده خودرو، مکلفند تا. یک درصد از قیمت فروش شرکت را به خرید آمبولانس و تجهیز مراکز اورژانس، مانند هلال احمر، اختصاص دهنده.

عدم تولید آمبولانس در پنج سال اخیر

تیر 1402: رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که فرسودگی ناوگان آمبولانس یکی از مهمترین چالشهای این مجموعه است. اکنون سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده بوده و باید از خارج شوند. در لایحه بودجه سال 1402، حدود 350 میلیارد تومان اعتبار برای خرید آمبولانس پیش بینی شده است و با این اعتبار بین 1000 تا 1500 آمبولانس نو، وارد اورژانس کشور می شود. امید می‌رود که با جذب این اعتبار در دو سال آینده، تمام ناوگان فرسوده از خارج خارج شوند.

مجتبی خالدی؛ مرجع اورژانس کشور

بیان اورژانس کشور نیز قبلا گفته است که در حال حاضر پایگاه‌های فعال، تبدیل به قبرستان آمبولانس‌ها شده‌اند. به محض اینکه دولت، اعتبار تخصیص دهد، مناقصه خرید آمبولانس برگزار می‌شود. امروز 3300 پایگاه با 5500 دستگاه آمبولانس در شهرها و جاده ها خدمات رسانی می کنند. ۵ سال است که به دلیل تحریم، آمبولانس وارد کشور نشده است. از آمبولانس‌ها به‌دلیل آسیب، تصادف یا فرسودگی از خارج شده‌اند. البته باید توجه داشت عمر مفید یک آمبولانس بین 3 تا 5 سال است.

اکنون وی می‌گوید با وجود اینکه سال‌هاست درباره آمبولانس‌ها در کشور اطلاع‌رسانی می‌شود، اما در این دولت هزار دستگاه آمبولانس خریداری می‌شود، اما هنوز اعتبار آن تخصیص داده نشده است. اما با این حال تعداد آمبولانس‌های خراب و فرسوده نیز بسیار زیاد هستند و هیچ آمبولانسی هم وجود ندارد.

به همین دلیل برای پوشش شرایط فعلی مشکل شده و پایگاه با تعطیلی و ارائه خدمات روبه‌رو شده است. موضوعات دیگر، بیان پایگاه اورژانس در کشور است. برخی از شهرستان‌ها باید پایگاه داشته باشند اما ۳ سال است که از پایگاه‌های فعال اورژانس محروم هستند، چون با آمبولانس روبه‌رو هستیم. با این شرایط حتی برای ارتقای سطح خدمات هم دچار مشکل شده‌ایم. به عنوان مثال در شرایطی مانند امداد تابستانی یا پایگاه‌های فعال نوروزی در جاده‌ها، با مشکلات شدیدی که وجود دارد. هرکدام از آمبولانس ها به نحوی فرسوده هستند. در این زمینه هر چقدر هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده ایران است.

در اورژانس پیش‌زمینه‌ای وجود دارد که باید برای بیماران تصادفی در جاده ۱۴ دقیقه و در تماس‌های شهری ۸ دقیقه بعد از آمبولانس حضور داشته باشد. اما این عدد در کلانشهرها متفاوت است. طبیعی است که در صورت تقسیم آمبولانس شاخص های زمانی هم افت می کنند. در اورژانس تمام کشور، دو فاکتور مهم وجود دارد. آمبولانس کارآمد و نیروی انسانی متبحر. قادر در کشور از نیروی انسانی متبحر می‌مانیم و به محض اینکه دولت معتبر را به ما می‌دهد مناقصه خرید آمبولی را می‌پذیرد، زیرا شرایط آن فراهم است.

فرزین رضازاده، رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی استان به شدت به آمبولانس نیاز دارند، گفت: آمبولانس‌های موجود بسیار فرسوده هستند و باید هر چه زودتر برای رفع نیاز اقدام شود. در سال‌های اخیر تهیه آمبولانس‌ها برعهده وزارت بهداشت بود اما اکنون آماده شده است تهیه آمبولانس برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و برای آن بودجه به دانشگاه تخصصی می‌شود. درخواست تهیه آمبولانس های جدید داده شده است، اما بودجه نه به دانشگاه تفسیر و نه زمان تهیه آمبولانس مشخص شده است.

واردات آمبولانس به ایران
واردات آمبولانس به ایران

وی افزوده‌های دیگر از مشکلات در روند ارائه خدمات درمانی موردنیاز به بیمارستان‌ها و بیماران در بیمارستان‌های متعددی با سازمان‌ها برای حل این معضل و نحوه بهبود خدمات بیمارستانی استان‌های استان بررسی و ارزیابی می‌شود.

اورژانس کشور نیز اخیراً درباره سفر به استان خوزستان و بازدید از مرکز اورژانس دزفول بیان کرد که برای رفع مشکلات، شرایط رفاهی ازجمله مشکلات و مطالبات کارکنان سازمان در این شهر هستند.

نرخ تعرفه واردات خودرو آمبولانس

اسفند 1401: نمایندگان مجلس در روز 7 اسفندماه، به بررسی درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور پرداختند و با بند م ثبت 6 لایحه پرداختند.

طبق این بند، واردات فوریت‌های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور در سال 1402 از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است. همچنین واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور در سال 1402 از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است.


اخبار واردات خودرو به ایران

آخرین شرایط واردات خودروهای سواری به ایران و حمل و نقل خودرو در سال جدید، اخبار جدید درباره ثبت نام ماشین های وارداتی، جزییات طرح خودروهای کارکرد به همراه شرایط نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی با کامیون و همچنین حمل اتوبوس را در مقالات زیر مطالعه می کند. کنید:

منبع: https://bama.ir/o/8j6sdev6


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: