شصت رنو 5 و هزاران خاطره: نشستی از علاقه مندان به AIR-5

مکانی منحصر به فرد و نمادین که در همان دوران گرفتار شده است، این ماشین ها با تعداد زیادی قطعات قدیمی که فضا را تزئین می کنند، آمده اند: یک Minitel، یک شماره تلفن چرخشی، یک پخش کننده رادیو کاست، و پوسترهای قدیمی متعدد. اما جاه طلبی آنها به همین جا ختم نمی شود. آنها رویاهای بزرگی برای گاراژ خود دارند: آنها می خواهند به لطف اضافه شدن ماشین آلات و ابزار برای ماشینکاری، فرز، رنگ آمیزی و غیره، بتوانند همه چیز را در محل تعمیر کنند.

آماده سازی دقیق قبل از حرکت به سمت Montlhéry (منطقه پاریس)، برای نسخه ششم Losange Passion International (LPI).

این بیشتر از یک ماشین است، یک روش زندگی است. »,


ماشین‌های ما آن‌هایی نیستند که شما در کابینت شیشه‌ای قرار دهید. هدف این است که آنها را در راه نگه دارید.



کلکسیونرهای R5 رویاهای بزرگی برای گاراژ خود دارند: آنها می خواهند به لطف اضافه شدن ماشین آلات و ابزار، بتوانند همه چیز را در محل تعمیر کنند.


همه ما انگیزه های مختلفی برای حضور در اینجا داریم. برخی دوست دارند با ماشین خود سر و کله بزنند، من دوست دارم R5 خود را برای رانندگی بیرون ببرم. اما مهمتر از همه، اینجا مکانی است که دوستان در یک شب با هم می‌نشینند.»


رنو 5 از باشگاه اتومبیل AIR-5 در نسخه 2022 Losange Passion International، در Linas-Montlhéry (فرانسه).

“این کاملا بی فایده است، اما کاملا ضروری است”

برای بنیامین، یک منظره‌ساز جوان، رنو 5 چیزی فراتر از یک خودرو است، بلکه راهی برای زندگی ساده و در عین حال لذت بردن از هر لحظه است.

حال و هوای دهه 80 به طبقه فروشگاهی نفوذ می کند که ماتیو، بنجامین، ویرجینی، سدریک، نیکلاس و اریک در آن اشتراک دارند. در کلکسیون حدود 60 خودروی رنو 5، با انواع و اقسام انواع و رنگ های نمایش داده شده. از یکی از اولین ها R5 1972 (با رنگ نارنجی معمولی آن) تا نسخه ورزشی افسانه ای R5 Turbo، هر مدلی در یک سوله بزرگ واقع در خارج از اورلئان جایی دارد، جایی که زندگی بدون رنو 5 یکسان نیست. یک خودروی شهری متولد سال 1972 که شبیه هیچ خودرو دیگری نیست و با بیش از 5.5 میلیون دستگاه فروخته شده است. این یک عنصر ثابت در زندگی گروه کلکسیونرهای اتومبیل AIR-5 شده است، که اکنون دوستانی بیش از یک دهه است. شور و شوق آنها از کجا آمده است؟ و در واقع آنها با هم چه می کنند؟ همانطور که آنها آماده می شدند با هم تگ کردیم نسخه 2022 Losange Passion International، بزرگترین گردهمایی مشتاقان رنو در فرانسه که در روز شنبه 1 اکتبر برگزار شدخیابان در پیست اتومبیلرانی UTAC در Linas-Montlhéry (فرانسه).

ادامه نفس کشیدن به اتومبیل های خود و افسانه R5، هر عضو از یک قانون پیروی می کند: بدون توجه به آب و هوا، بدون توجه به مسافت، بدون توجه به مناسبت، رانندگی کنید. آخر هفته گذشته، زرد لیمویی، گرافیتی، نارنجی، مروارید و چندین رنو 5 دیگر که هنوز نامی از آنها داده نشده است، به سمت Montlhéry (منطقه پاریس)، برای 6 حرکت کردهفتم نسخه Losange Passion International (LPI). سفری که نیاز به آماده سازی دقیق داشت: تعویض لامپ ها، بررسی روغن و … یک کیت ابزار را در صندوق عقب بیندازید، آماده برای مقابله با هر موقعیتی! “من دینام، دوشاخه استارت و حتی فیوزهای یدکی دارم.” ماتیو می گوید.

ماتیو، رئیس باشگاه AIR-5 و کلکسیونر R5


یک جعبه ابزار در صندوق عقب و یک کارگاه تزئین شده

بنیامین، نایب رئیس باشگاه AIR-5 و کلکسیونر R5

من با R5 به تعطیلات می روم، در R5 می روم سر کار.

اولین ماشین برای برخی، ماشین والدین برای برخی دیگر: همه یک داستان رنو 5 برای به اشتراک گذاشتن دارند. پرفروش ترین خودروی فرانسه برای یک دوره 10 ساله اثری از خود بر جای گذاشته و همچنان بر ذهن میلیون‌ها فرانسوی اثر گذاشته است. این گاراژ وسیع یک نمونه بارز است زیرا هر عضو بین 5 تا 30 اتومبیل R5 دارد. همانطور که ماتیو، رئیس باشگاه می گوید: “این کاملا بی فایده است، اما کاملا ضروری است”. از زمانی که او اولین R5 خود را به دست آورد، قادر به رها کردن یک نفر از آنها نیست، مجموعه او دائماً رشد کرده است.


تعطیلات در کوه های آلپ، با یک رنو 5

R5 به یک میراث ملی تبدیل نشده است. یک ماشین سرگرم کننده، ساده و پرطرفدار نیز برای بسیاری جاودانه و جاودانه است. و مطمئناً هنوز برای مدت طولانی به همین شکل باقی خواهد ماند!



منبع

اما این گردهمایی ها تنها فرصت دور هم جمع شدن همه نیست. دوستان قبلاً خاطرات زیادی را به اشتراک می گذارند: تعطیلات در رشته کوه های آلپ، نرماندی، بیاریتز، یا سفر در اطراف فرانسه برای خرید R5 های بیشتر. گاراژ آنها تبدیل به یک جامعه شده است.

ویرجینیا، دبیر کلوپ AIR-5 و کلکسیونر R5

R5، یک روش زندگی


«پدرم برای 18 سالگیم یک R5 آبی به من دادهفتم روز تولد. اولش نمیخواستمش ولی از اون موقع دیگه نتونستم ازش خلاص بشم. تقصیر اوست که من R5 را خیلی دوست دارم!»


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: