رنو که در حال حاضر با چالشهایی در بازار بسیار رقابتی خودروی هند مواجه است، مصمم است تجارت خود را اصلاح کند. این خودروساز فرانسوی با همکاری شریک اتحاد خود نیسان قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی به مبلغ 600 میلیون دلار (تقریباً 5300 کرور) انجام دهد. این تزریق قابل توجه بودجه برای افزایش ظرفیت تولید، افزایش فعالیت های تحقیق و توسعه، معرفی خودروهای الکتریکی (EVs) و انتقال به تولید کربن خنثی تا سال 2045 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
Venkatram Mamillapalle، مدیر عامل رنو هند، به اشتراک گذاشته است که این شرکت پیشبینی میکند که حجم فروش از سال 2024 افزایش یابد. برای رقابت با مدلهای محبوبی مانند هیوندای کرتا، کیا سلتوس، تویوتا هایریدر، ماروتی سوزوکی گرند ویتارا، و Elevate آینده هوندا، رنو دوباره وارد بخش شاسی بلندهای سایز متوسط می شود. در حالی که جزئیات خاصی در مورد این محصول فاش نشده است، گمانه زنی می شود که نسل جدید داستر باشد. با این حال، معرفی رسمی و جدول زمانی عرضه این خودرو در هند تایید نشده است.
طرح این شرکت همچنین شامل معرفی دو خودروی موتور احتراق داخلی (ICE) اضافی، در کنار یک خودروی برقی بازار انبوه است. انتظار میرود خودروهای جدید رنو EV و خودروهای بزرگتر سگمنت C از سال 2025 به بعد در دسترس باشند. رنو هند قصد دارد تا سال 2030 به دو میلیون مشتری دست یابد. این خودروساز فرانسوی با معرفی خودروی برقی جدید خود در بازار انبوه قصد دارد تا سال 2030 خودروهای برقی یک چهارم فروش خود را به خود اختصاص دهد.
رنو همچنین قصد دارد قابلیت های تولیدی خود را گسترش دهد و صادرات خود را از هند تقویت کند. در حال حاضر رنو هر سه محصول خود (Kwid، Kiger و Triber) را به 14 کشور در آسیا-اقیانوسیه، سارک، شرق آفریقا، مناطق اقیانوس هند و آفریقای جنوبی صادر می کند. این شرکت تنها در سال 2022 موفق به صادرات بیش از 27000 دستگاه شده است. اخیراً، رنو با استفاده از تأسیسات تولیدی خود در چنای، که ظرفیت تولید سالانه 480000 دستگاه را دارد، به نقطه عطف تولید یک میلیون دستگاه خودرو در هند دست یافته است.
منبع