فروش خودروهای برقی تاتا فقط از طریق نمایندگی های EV


تاتا موتورز در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی (EV) در کشور است. با توجه به افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، این شرکت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک کانال فروش جداگانه برای طیف خودروهای برقی خود است که شامل تیاگو EV، Tigor EV و Nexon EV است. در ابتدا، این خودروساز 10 شعبه در 10 شهر اصلی درجه دو ایجاد خواهد کرد. این تصمیم با هدف افزایش دو برابری فروش PVهای الکترونیکی (یعنی از 100000 به 110000) در سال مالی 2024 اتخاذ شده است.

انتظار می رود اولین نمایشگاه اختصاصی خودروهای الکتریکی تاتا در منطقه NCR افتتاح شود. تخمین زده می شود که این شرکت در حدود 95 لک – 1 کرور روپیه در هر نمایندگی سرمایه گذاری کند که مساحتی بین 6000 تا 7000 فوت مربع را پوشش می دهد. نمایندگی‌های تاتا شروع به صدور صورت‌حساب خودروهای الکتریکی و مدل‌های ICE (موتور احتراق داخلی) برای شرکت‌های جداگانه خواهند کرد. در حالی که خودروهای برقی تاتا تحت TPEM (تحرک الکتریکی سرنشین تاتا) قرار خواهند گرفت، مدل‌های بنزینی و دیزلی به خودروهای مسافربری تاتا پرداخت خواهند شد.

ترتیب صورت‌حساب EV و ICE تا زمانی که کانال‌های فروش جداگانه عملیاتی شوند ادامه خواهد داشت. نمایندگی‌های تاتا باید برای هر دو کسب‌وکار بودجه جداگانه‌ای داشته باشند. تاتا موتورز با بیش از 70 درصد سهم بازار، بر بخش چهار چرخ برقی تسلط دارد. در ژانویه 2023، این شرکت فروش کلی 2426 دستگاه EV را در مقابل 2926 دستگاه در ماه مشابه سال گذشته به ثبت رساند.

خودروهای الکتریکی تاتا آینده

این خودروساز داخلی چندین خودرو/SUV جدید الکتریکی را برنامه ریزی کرده است که در سال های آینده به فروش خواهند رسید. را تاتا پانچ EV احتمالاً در اواخر سال جاری وارد جاده‌ها می‌شود، این مدل بر روی نسخه به شدت اصلاح شده پلت فرم آلفا – به نام معماری Gen 2 ساخته خواهد شد. مینی شاسی‌بلند الکتریکی با فناوری Ziptron تاتا عرضه می‌شود و احتمالاً بردی در حدود 300 تا 350 کیلومتر را ارائه می‌کند. این شرکت همچنین نسخه‌های الکتریکی شاسی‌بلندهای هریر و سافاری را وارد بازار خواهد کرد. شاسی بلندهای مفهومی Curvv و Sierra با هر دو گزینه پیشرانه الکتریکی و ICE در دسترس خواهند بود.

منبع


فروش خودروهای برقی تاتا فقط از طریق نمایندگی های EV








منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: