هوندا کارز هند رسما سه مدل هاچ بک جاز، شاسی بلند کامپکت WR-V و سدان سیتی نسل چهارم را متوقف کرد. خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته است که آنها را برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی فاز 2 BS6 به روز نکند. علاوه بر این، هر سه خودرو در پایان چرخه عمر خود بودند و برای مدت طولانی عملکرد فروش ضعیفی داشتند. با این حرکت، این خودروساز تنها با دو مدل در کارنامه خود ترک کرد – نسل پنجم سیتی و سدان ساب کامپکت Amaze.
نسل چهارم هوندا سیتی در سال 2014 معرفی شد و در کنار آن فروخته شد شهر نسل پنجم که در سال 2020 وارد شد. هاچ بک هوندا جاز برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد و به روز رسانی BS6 را در سال 2020 دریافت کرد. هوندا WR-V که اساساً بر اساس Jazz ساخته شده بود، در اوایل سال 2017 وارد بازار شد. SUV نسبتا بهتر از نسل چهارم سیتی و جاز بود.
این خودروساز ژاپنی تولید موتور دیزلی 1.5 لیتری i-DTEC خود را پیش از اجرای هنجارهای RDE (مصرف آلاینده های رانندگی واقعی) در هند متوقف کرد. موتورهای دیزلی به سرمایه گذاری عمده نیاز دارند تا قوانین آلایندگی سختگیرانه تر و جدید را رعایت کنند.
سومین پیشنهاد مهم هوندا خواهد بود یک SUV سایز متوسط گزارش شده است که در ماه مه 2023 و به دنبال آن عرضه به بازار عرضه خواهد شد. در اینجا، در مقابل هیوندای کرتا، ماروتی گرند ویتارا، کیا سلتوس و تویوتا هایریدر قرار می گیرد. تنظیمات پیشرانه شاسی بلند هوندا جدید احتمالاً شامل یک موتور 1.5 لیتری iVTEC بنزینی و یک سیکل 1.5 لیتری اتکینسون با فناوری هیبریدی e:HEV است.
هر دو موتور نسل پنجم شهر را تامین می کنند. در حالی که واحد بنزینی معمولی حداکثر قدرت 121 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر را ارائه می دهد، سیستم هیبریدی قوی 109 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. می توان آن را با گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT داشت. از نظر طراحی، شاسی بلند هوندا جدید عناصر خود را با شاسی بلندهای جهانی این برند به اشتراک خواهد گذاشت.