کمتر از بیست و چهار ساعت پس از به دست گرفتن کنترل کلیو کاپ اروپا، مارک گیوت به حملات خود در صبح یکشنبه در مسابقات مقدماتی ادامه داد. Bourguignon نیکلاس میلان و دیوید پوژ (GPA Racing) را در تمرین شکست داد در حالی که آنتونی ژورادو (مسابقه میلان) و چلنجر جرزی اسپینکیویچ (Uniq Racing) پنج نفر برتر را تکمیل کردند.
فلیس جلمینی که قبلاً در روز شنبه پیروز شده بود، با برتری پیش از کریستیان ریچارینی و گابریله تورلی، در کلیو کاپ ایتالیا به دبل دست یافت. با توجه به این موفقیت، ایتالیایی فاصله را با دو تعقیب کننده نزدیک خود بیشتر کرد. در مجموع دوم، کریستین ریچیرینی در مقابل لورنزو نیکولی و کوزیمو پاپی قهرمان چلنجرز کاپ شد تا سکان رده را در دست بگیرد. در نهایت، الکس لانچلوتی در مجموع رتبه دهم را به دست آورد، یک پنج نفر برتر در جام کلیو ایتالیا، اما همچنین پیروزی در جام رانندگان آقایان پیش از لوچیانو جویا و آندره آ آرجنتی (تیم SI Racing) در کلاسی که قول می دهد از این پنج دوره فوق العاده باز باشد. اول فقط در ده امتیاز برگزار می شود.
صلاحیت ها 2 – شروع شبکه – دوره 2 – کلیو کاپ اروپا – جام کلیو ایتالیا
خودروی ایمنی پس از تصادف با حذف دامیانو پوکتی (PMA Motorsport) و Due (تیم اورگان) به پیست فراخوانده شد. در شروع مجدد، نیکلاس میلان روی مارک گیوت حرکت کرد، اما فلیس جلمینی قبل از حمله به رهبر، همین کار را با توسا انجام داد. پس از اولین تلاش ناموفق، این ایتالیایی دریچه ای را پیدا کرد که یک سانتر بزرگ و فوق العاده کنترل شده به Acque Minerali به نیکلاس میلان اجازه داد تا کنترل یک کوارتت پیشرو جمع و جورتر را دوباره به دست بگیرد تا اینکه دوئل بین مارک گیوت و یرزی اسپینکیویچ ریوازا را ترک کرد.
اگر دیدار بعدی کلیو کاپ ایتالیا در میسانو (3 تا 5 ژوئن) و کلیو کاپ اروپا در زندوورت (17 تا 19 ژوئن) برنامه ریزی شود، بیش از چهل شرکت کننده تنها در چند روز دیگر به پیست بازخواهند گشت. فرانسه. . از پنجشنبه، Circuit de Nevers Magny-Cours میزبان دور دوم Clio Cup فرانسه و Clio Cup اسپانیا و همچنین شروع مسابقات Clio Cup اروپای شرقی خواهد بود!
فلیس جلمینی که در جام اروپای کلیو ثبت نام نکرده بود، نیکلاس میلان با برتری بر مارک گیوت و کریستیان ریچارینی، دومین موفقیت خود را در ایتالیا به ارمغان آورد. مرد فرانسوی با در دست گرفتن کنترل مسابقه از جانشینی خود، عملیات بسیار خوبی انجام داد، به خصوص که رقبای او با شرط بندی روی لاستیک های باران یا زدن پنالتی شکست بزرگی دادند.
در یک مسیر نیمه مرطوب، شروع با رژیم خودروی ایمنی انجام شد. بحثها واقعاً در دور سوم آغاز شد، جایی که مارک گیوت نیکلاس میلان را در اختیار گرفت. دیوید پوژه که روی لاستیک های باران شرط بندی کرده بود، در معرض حملات تعقیب کنندگانش قرار گرفت. با این حال، آنتونی ژورادو با پوشیدن همان لاستیک، اولین کسی بود که در واریانته آلتا از او پیشی گرفت، قبل از اینکه فلیس جلمینی و یرزی اسپینکیویچ از او تقلید کنند. نبرد همچنین در پلوتون داغ شد، جایی که کریستین ریچیرینی (اسکورس) و لورنزو نیکولی (Progetto E20 Motorsport) از استراتژی خود برای شروع با تایرهای نرم استفاده کردند تا از Mathieu Lannepoudenx (مسابقه میلان) پیشی بگیرند.
فلیس جلمینی در بازی برگشت بار دیگر در دور ماقبل آخر نیکلاس میلان را پشت سر گذاشت و در برابر حملات حریف خود مقاومت کرد تا اولین پیروزی سال خود را در زمین خانگی رقم بزند. نفر سوم زیر پرچم شطرنجی، یرژی اسپینکیویچ به دلیل مسئولیتش در یک حادثه با مارک گیوت یک ثانیه جریمه شد. بدین ترتیب دومی به مقام سوم ارتقا یافت در حالی که کریستین ریچیارینی قهرمانی در جام چلنجرز را به ارث برد. ششم، گابریل تورلی (فارو ریسینگ) قبل از لورنزو نیکولی، کوزیمو پاپی (اسکودریا کاستا اوست) و نیکو آبلا (چفو اسپورت) و آقای راننده الکس لانسلوتی (اسکودریا کاستا اوست) ده نفر برتر را تکمیل کردند.
CLIO CUP اروپا
در جام چلنجر، یرژی اسپینکیویچ شاهد عملکرد خوب خود با موفقیت کریستین ریچیرینی بود. با این حال، لهستانی همچنان به فاصله گرفتن از رقبای خود در ردهای ادامه میدهد که در آن لورنزو نیکولی این یکشنبه بر سکوی پایانی قرار گرفت. در همان زمان، استفان پولدرمن (چفو اسپورت) به لطف پیروزی بر لوچیانو گیوا (اسکورس) و رنه استینمتز (چفو اسپورت) به صدر جام رانندگان آقایان رسید.