لگوها و عشوه ها (قسمت 1)

بازی با چرخ دنده های LEGO Technic

زمانی که رنو در سال 2010 وارد بازار خودروهای الکتریکی شد، به دنبال این بود توسعه فناوری هیبریدی که به بسیاری از مشتریان این امکان را می دهد که یک انتقال نرم به 100٪ برقی انجام دهند. بنابراین مهندسان و کارشناسان باید به مدیریت شرکت پیشنهاد دهند راه حل ایده آل که مشخصات مورد نیاز را برآورده می کند: در دسترس، سبک، مناسب برای وسایل نقلیه در هر اندازه و که به شما امکان می دهد حداقل 50 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی رانندگی کنید. هیبریداسیون موثر برای همه.

برای Nicolas Fremau، لازم است که در نظر گرفته شود موتور الکتریکی مانند موتور اصلی، موتوری که وسیله نقلیه را روشن می کند. اما از چه گیربکسی بین آن و موتور احتراقی استفاده کنیم؟ با تعهد به ساده، فشرده و سبک، تصور می کند یک راه حل رادیکال : بدون کلاچ و حتی سنکرونایزر گیربکس انجام دهید. یک فناوری وجود دارد که این امکان را می دهد، که از کربات ها، به ویژه در ورزش موتوری استفاده می شود.

اما این چراغ سبز هدیه نبود. یک تعهد لازم بود این مفهوم را زنده کند در ماشینی که فقط در 18 ماه کار می کند! “این یک چالش برای تمام مهندسی تحقیقات بود، با بسیج مهارت های افراد از کنترل، نقشه کشی مکانیکی و غیره. »نیکلاس فرامائو را به یاد می آورد.

مدیرانی که قرار بود این مدل به آنها ارائه شود چه می‌گفتند، رمی باستین و جرارد دتوربت (که در سال 2019 درگذشت)، “پدر” اولین سری داچیا، که می‌دانست راه حل های ساده و کم هزینه ? شرط بندی بسیار خطرناک بود.

پست LEGOS AND CULOTS (اپیزود 1) اولین بار در اتاق خبر رنو پدیدار شد: بیانیه های مطبوعاتی، کیت های مطبوعاتی، مقالات، عکس ها، ویدئوها.



منبع

رنو همیشه یک شرکت بسیار باز بوده است، به خصوص در مورد تحقیقات. اما روزی که مدل را برای مدیر پروژه جرارد دتوربت و مدیر تحقیقات رمی باستین آوردم، نمی دانستم آنها چه واکنشی نشان خواهند داد. آنها دور مدل قدم زدند، آن را لمس کردند و احساس کردند که ما یک شی واقعی داریم. و من همیشه سخنان جرارد دتوربت را به یاد خواهم داشت که گفت: “اگر ما بتوانیم این کار را با لگو انجام دهیم، کار خواهد کرد!”

نسخه ی نمایشی کار کرد!

o2ybxd0ls9-phptckk6qچالش راه اندازی یک موتور هیبریدی برای مگان و کلیو بود که هم در دسترس و هم بسیار ساده است.
نیکلاس فرامائو، متخصص معماری هیبریدی رنو

بنابراین نیکلاس فرامائو از تعطیلات کریسمس خود استفاده می کند با لگو خود یک مدل بسازید از گیربکس سه سرعته ابتکاری که او ابتدا روی کاغذ تصور کرد. “من این ایده را داشتم که ابتدا این کار را انجام دهم تا به من کمک کند بفهمم چه کار کنم. پس از حدود بیست ساعت “کار” زیر نظر تا حدودی حیرت زده پسرم، این مدل متولد شد » او مشخص می کند.

برای تیم کوچکی از مشتاقان متعهد به مسیر هیبریدی در مهندسی رنو، سخت ترین بخش شروع بود.

ارزان ترین نمونه اولیه در تاریخ رنو

اگر بتوانیم آن را در لگو بسازیم…

وقتی پسرم را در خانه دیدم که با چرخ‌دنده‌های کوچک لگو تکنیک بازی می‌کند، با خودم گفتم “هی، اما در نهایت، آنقدرها هم دور از چیزی نیست که من دوست دارم انجام دهم”. بنابراین جعبه‌هایی را که به آنها علاقه داشتم تکه تکه خریدم تا تمام عناصر نصب را داشته باشم.

برای این کار کافی نبود که بریکت ها را روی هم قرار دهیم. او باید محورها و حلقه‌های انتقال مختلف را جمع می‌کرد، آنها را می‌چسباند و دریل می‌کرد تا آنها را در گهواره نگه دارد، کل چیز را موتوری کند و غیره. یک واقعی کار مهندسی که به Nicolas Fremau اجازه می‌دهد تا حالت‌های مختلف عملیاتی ممکن را بین موتورها آزمایش کند. بهتر، او موارد جدید را کشف می کند که او در طول تحلیل نظری اولیه خود به آن فکر نکرده بود. این اعتقاد او را تقویت می کند که او در مسیر درستی است نمونه اولیه ce – مسلماً ارزان‌ترین راه‌حل در تاریخ رنو – به همان اندازه که راه‌حل فنی مبتکرانه بود، شگفت‌انگیز و غیرمنتظره بود.

اتصالات، سوراخکاری، چسباندن


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: