EOLAB به وعدههای خود عمل میکند و بازخوردها بسیار مثبت است و روزنامهنگاران مورد توجه قرار میگیرند نمونه اولیه ای که رکوردهای مصرف را می شکند (بالاخره 1 لیتر/100 کیلومتر!) بدون غفلت از پویایی (9.2 ثانیه برای 0-100 کیلومتر در ساعت) و نگه داشتن جاده. اما مانند Nicolas Fremau، تیم های توسعه کاملا راضی نیستند: ما باید در سرعت بخشیدن به استارت موتور حرارتی موفق می شدیم تا گیربکس بسیار پاسخگو داشته باشیم و لذت رانندگی آنی در پدال را که در برقی داریم، دوباره کشف کنیم. »
ارتباط EOLAB-E-TECH به سرعت آشکار شد، زیرا مکمل بودن بین جستجوی کاهش وزن خودرو و نیاز به اعمال آن در پیشرانه از طریق فناوری نوآورانه برای تکمیل پروژه ضروری بود. ما دو راه مکمل برای انجام رنو داشتیم، یعنی به دنبال صرفه جویی هوشمندانه و مهمتر از همه برای همه بودیم.
این در واقع نقطه اوج یک ماجراجویی غیر واقعی است که از یک مدل لگو و نبوغ و نبوغ به وجود آمده است. پشتکار تیمی از علاقه مندان که در برابر مشکلات هرگز تسلیم نشدند. تیمی که میدانست چگونه در اطراف آن متحد شود و شبیهسازی ایجاد کند که به تدریج کل شرکت را به دست آورد. برای موفقیت در این شرط بندی پرمخاطره، لازم بود.
آزمایشات EOLAB دوام فناوری E-TECH را ثابت می کند
فقط یک تکه از پازل برای مونتاژ وجود نداشت: انتخاب موتور حرارتی. این یک اتمسفر 4 سیلندر از بانک اندام اتحاد، the HR16. این امر مستلزم کار انطباق زیادی بود، به ویژه در چرخه عملیاتی خود، اما به انتقال پنجه نوآورانه تصور شده در LEGO توسط Nicolas Fremau اجازه داد تا پتانسیل کامل خود را ارائه دهد. همچنین به جستجو پاسخ داد بهینه سازی هزینه برای موتور E-TECH که برای وسایل نقلیه میان رده در نظر گرفته شده است.
یک ماجراجویی غیر واقعی
امروزه موتور E-TECH یک واقعیت است که در نسخه هیبریدی «ساده» در Clio، Captur و Arkana و در نسخه هیبریدی قابل شارژ در Captur و Mégane ارائه می شود. برای Nicolas Fremau، این مانند یک رویا است که به حقیقت پیوسته است ما از یک بذر کوچک شروع کردیم، مهندسی داشتیم که این مفهوم را به خود اختصاص داد و امروز به یک محدوده کامل تبدیل شده است. »
برای این کار لازم بود در بالای زنجیره کشش عمل کنیم. راه حل اتخاذ شده این بود که یک دنده چهارم اضافه کنید به گیربکس بدون کلاچ متصل به موتور حرارتی که در ابتدا فقط سه دستگاه داشت. حتی بهتر از آن، این دنده چهارم امکان قطع کامل موتور الکتریکی اصلی را در زمانی که استفاده نمیشود – معمولاً در بزرگراهها، میدهد. این کشش آن را لغو می کند و در حدود 1 کیلو وات صرفه جویی می کند، یعنی. 3 تا 4 درصد مصرف. “در بزرگراه، رانندگی راحت تر و اقتصادی تر شد” نیکلاس فرامائو را خوش آمد می گوید.
یک تور کوچک در F1
اسرار کارایی F1 در موتور E-TECH یافت می شود
پس از اجرای اولین نمونه سازی که عملکرد آن را تایید کرد سیستم E-TECH -که چند ماه قبل از یک مدل ساده لگو متولد شد-، تیم های توسعه به مرحله اول مهمی رسیده اند. ارائه یک وسیله نقلیه “واقعی” که در مهلت تعیین شده در آن زمان توسط جرارد دتوربه 18 ماه پس از موافقت وی برای توسعه این فناوری هیبریدی اجرا می شود. این هست زیر کاپوت داچیا ساندرو بنابراین اولین نسخه موتور E-TECH به مناسبت روزهای نوآوری 2012، روزهای ارائه نوآوریهای فناوری در دست توسعه به کارکنان گروه، اولین “نیمه عمومی” خود را به نمایش گذاشت.
نیکلاس فرامائو، متخصص معماری هیبریدی رنو
Laurent Taupin، مدیر پروژه EOLAB
توسعه فناوری E-TECH در ارتباط مستقیم با تیمهای مسابقه ورزشی رنو ادامه یافت. باید گفت که فرمول 1 از سال 2009 به سمت الکتریکی شدن با KERS رفته و در سال 2014 معرفی شد. نسل جدیدی از موتورهای هیبریدی V6. در مسیر مانند جاده، خواسته سازندگان موتور یکسان است: کاهش مصرف و بهبود بهره وری انرژی در قلب اهداف آنها قرار دارد. این به ویژه اسرار مدیریت انرژی است که مهندسانی که روی موتور E-TECH کار می کنند از همتایان خود در تیم رنو F1، جد تیم F1 آلپاین امروزی جست و جو کردند.
نمونه اولیه EOLAB در نمایشگاه خودروی پاریس 2014 رونمایی شد.همزمان از خبرنگاران متخصص دعوت به عمل می آید. نسخه «ماشین دمو» آن را امتحان کنید در مدار Mortefontaine: این آزمایش آتش برای موتور E-TECH است.
گزارش چهارم
اکنون شش مدل مجموعه هیبریدی E-TECH رنو را تشکیل می دهند
در همان زمان، رنو در حال آماده شدن برای پاسخ به یک چالش دولتی است: توسعه خودرویی که قادر به مصرف کمتر از 2 لیتر در 100 کیلومتر است. این نقش نمونه اولیه EOLAB خواهد بود. تیم های مختلط (مهندسان، طراحان، آیرودینامیک ها و غیره) به رهبری لوران تاوپین روی سه محور اصلی کار می کنند: کاهش پلت فرم و بدنه وسیله نقلیه، آیرودینامیک بسیار پیشرفته آن و اقتصادی ترین زنجیر کششی ممکن. جلسه با تیم های توسعه موتور E-TECH اجتناب ناپذیر بود.
EOLAB: یک برخورد اجتناب ناپذیر
درست است که این یک شرط بندی بسیار خطرناک بود. اما کم کم، کل شرکت به این موضوع رسید: از تیم های محصول، پروژه های خودرو، تا مدیران! بسیاری از همکاران مهندسی داخل و خارج از این پروژه مشتاق بودند، که خودانگیزه بسیار قوی ایجاد کرد. این نیز است که ارزش یک شرکت را می سازد. موتور E-TECH یک موفقیت تا حدودی دیوانه کننده است که همه ما می توانیم به آن افتخار کنیم. » نیکلاس فرامائو نتیجه گیری می کند.