نسل جدید ماروتی سوزوکی برزا و شاسی بلندهای گرند ویتارا مطمئناً دو عرضه اصلی این خودروساز هندو-ژاپنی در این کشور هستند. هر دو مدل با استقبال بینظیری از خریداران مواجه شدهاند که منجر به بیش از 4.12 میلیون سفارش در انتظار تا پایان سپتامبر شده است. این شرکت با هدف کاهش عقب ماندگی، در حال برنامه ریزی برای افزایش محصول در کارخانه منسار است. اخیراً، این خودروساز فاش کرده است که ممکن است ظرفیت تولید تأسیسات مستقر در مانسار را قبل از شروع فعالیت در کارخانه جدید خود در سال 2025، یک میلیون واحد افزایش دهد. خواندن – Maruti Brezza اولین شاسی بلند CNG خواهد بود که گیربکس اتوماتیک را دریافت می کند
در حال حاضر، ظرفیت تولید تجمعی ماروتی سوزوکی در هر دو تأسیسات Manesar و Gurugram به 15 میلیون دستگاه در سال می رسد. علاوه بر این، کارخانه سوزوکی مستقر در گجرات سالانه 7.50 میلیون واحد تولید می کند. این شرکت انتظار دارد که تاسیسات جدید خارخدا در هاریانا تا سال 2025 به بهره برداری برسد. در مرحله اول، ماروتی سوزوکی 11000 کرور روپیه برای کارخانه جدید Sonipat سرمایه گذاری خواهد کرد که 2.5 میلیون واحد را تولید خواهد کرد. این خودروساز همچنین امسال بیش از 7000 کرور روپیه برای ساخت کارخانه جدید مستقر در هاریانا و عرضه مدل جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.
با صحبت در مورد کارخانه های تولیدی Maruti Suzuki، این خودروساز هندو-ژاپنی سه UV (وسایل نقلیه کاربردی) را در نمایشگاه خودرو 2023 در ژانویه به نمایش خواهد گذاشت. این خط شامل شاسیبلند کوپه کامپکت جدید مبتنی بر Baleno، شاسیبلند آفرود سبک زندگی جیمنی 5 در و MPV جدید در بخش C خواهد بود. را کراس ماروتی بالنو اولین مدلی خواهد بود که وارد جاده ها می شود. گزارش شده است که با یک موتور بنزینی 1.0 لیتری بوسترجت جدید با سیستم SHVS هیبریدی ملایم 48 ولت و ژنراتور استارت یکپارچه (ISG) عرضه می شود.
ماروتی سوزوکی جیمنی 5 در احتمالا تا اواسط سال 2023 به فروش می رسد و MPV ممکن است در نیمه دوم سال 2023 عرضه شود. شایعات حاکی از آن است که این شرکت ممکن است نسل جدید Maruti Swift را در نمایشگاه خودرو دهلی نیز به نمایش بگذارد. این خودروساز همچنین نسخههای CNG هاچبک جدید آلتو و شاسیبلند برزا را نیز وارد بازار خواهد کرد.
منبع