ماهیندرا چندین خودروی شاسی بلند جدید از جمله خودروهای برقی را در جاده های هند آزمایش کرده است. یکی از این محصولات است شاسی بلند تمام الکتریکی ماهیندرا BE.05، که سال گذشته در آواتار مفهومی به نمایش گذاشته شد. برای افرادی که نمی دانند، این سازنده داخلی SUV 5 کانسپت E-SUV را تحت پلاک های جدید XUV.e و BE به نمایش گذاشته است. اولین شاسیبلند الکتریکی Born که در بازار ما عرضه میشود XUV.e8 است که نشانههای ظاهری XUV700 را به اشتراک میگذارد.
آواتار تولیدی شاسی بلند الکتریکی ماهیندرا BE.05 در سال 2025 عرضه خواهد شد. اخیراً در حال آزمایش قرار گرفته است و قاطر آزمایشی استایل بیرونی را به نمایش می گذارد. اکنون، راجش ججوریکار، مدیر اجرایی بخش خودرو و مزرعه در گروه ماهیندرا، تصویر داخلی BE.05 e-SUV را در توییتر منتشر کرد. این SUV توسط تیم رهبری این شرکت در چنای آزمایش شد.
کابین این کانسپت با عکسی که آقای ججوریکار توییت کرده بود تفاوت چشمگیری داشت. این کانسپت دارای دو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی متصل به هم و جلوه پیچیده برای صندلی راننده بود. با این حال، قاطر آزمایشی دارای یک صفحه دیجیتال تکی در پشت فرمان است. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در مدل خالدار تعبیه نشده بود. به احتمال زیاد این یک حذف موقت است، زیرا مدل تولیدی دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی و همچنین کنسول ابزار خواهد بود.
به جای فرمان دو پره ته تخت، قاطر آزمایشی دارای یک فرمان گرد معمولی است. با این حال، طراحی کنسول مرکزی شبیه به مفهوم به نظر می رسد. سوئیچ کشتن اضطراری روی داشبورد قرار می گیرد، که یک اتصال موقتی است که در اکثر محصولات پیش تولید و آزمایش موجود است. علاوه بر این، دریچههای باریک AC از نوع شناور و تسمههای کششی درب داخلی شبیه به مفهوم هستند. این درب همچنین دارای دسته ای شناور با دکمه ای برای شیشه های برقی است. صندلی همنشین دارای تنظیم ارتفاع دستی است.
نسخه تولیدی شاسیبلند برقی ماهیندرا BE.05 دارای ظاهری کمرنگ با چندین عملکرد کنترلشده دوربین خواهد بود. مدل خالدار دارای قوسهای چرخدار کمی کمتر، ORVMهای سنتی به جای دوربین و لامپهای LED در روز C شکل است. این کانسپت دارای کاپوت حجاری شده با مجرای هوا بود که در مدل آزمایشی وجود ندارد.
BE.05 EV بالاتر از XUV400 در خط تولید ماهیندرا EV قرار خواهد گرفت. از نظر تناسبات، BE.05 جدید 4370 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1635 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2775 میلی متر است. این SUV بر روی پلتفرم اسکیتبرد کاملاً جدید INGLO EV طراحی و توسعه مییابد که زیربنای سایر SUVهای تحت پلاکهای XUV.e و BE نیز خواهد بود.
طبق گزارش ها، این شاسی بلند دارای سیستم تعلیق نیمه فعال و حالت های ترمز به سیم و ADAS با قابلیت L2+ خودمختار خواهد بود. مشخصات دقیق هنوز فاش نشده است، اما ماهیندرا فاش می کند که محدوده Born Electric با دو پیکربندی درایو – تک موتوره و دو موتوره، با قدرت کلی به ترتیب 228-282 اسب بخار و 335-389 اسب بخار ارائه می شود. این شاسی بلندها با بسته باتری 60 تا 80 کیلووات ساعتی عرضه خواهند شد.