مدتی پس از انتشار چند تصویر در فضای مجازی، شرکت تات هیل پورشه (Tuthill Porsche) از خودروی جی تی وان (GT One) رونمایی کرده است.
این عضو تازه وارد دنیای سوپراسپرت ها شد، برای گرامیداشت خاطرات پورشه 911 GT1 شکل گرفته است، خودروی مسابقه ای 1200 وزنی با بیش از 600 اسب بخار قدرت که در اواخر دهه 90 میلادی در تعداد 22 دستگاه تولید شد.
نام تات هیل GT One به رقابت تاریخی پورشه 911 GT1 و تویوتا GT-One در سال 1998 اشاره دارد.
هنوز مشخص نیست که هیل جی تی و تات یک خودروی دیگر شکل گرفته یا روی ساختاری جدید طراحی شده است. پورشه 911 GT1 مدل 1996 و 1997، ماشین شاسی ترکیبی از 911 عادی و پروتوتایپ 962 ساخته شده بود. از آنجایی که پیشرانه تات هیل جی تی وان در میانه بدنه قرار دارد، بعید نیست که این خودرو نیز از ساختار خاصی برخوردار باشد.
مشخصات فنی تات هلی جی تی وان
درحال حاضر می دانیم که قوای حرکتی تات هیل تی وان از موتور 4 لیتری شش سیلندر تامین می شود. احتمال دارد که این پیشرانه مشابه با نیروگاه طبیعی طبیعی موجود در 911 K باشد که تا 11 هزار دور بر دقیقه دوران می کرد. البته این شرکت اهل بریتانیا از وجود یا عدم وجود توربوشارژر در پیشرانه این خودرو هم حرفی به میانورده است اما به احتمال زیاد باید انتظار توربوشارژر را داشته باشد.
با استناد بر تصاویر، تات هیل جی تی وان به گیربکس دوکلاچه مجهز شده است که ممکن است امکان سفارش نمونه دستی هم فراهم شود.
از ویژگی های فنی تات هیل GT One می توان به سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و عقب، ترمزهای دیگر کربن سرامیک و میله های حفاظتی مطابق با قوانین FIA اشاره کرد.
مشخصات ظاهری تات هلی جی تی وان
بدنه تات هیل GT One با قطعات فیبرکربن توسط شرکت آمریکایی Florian Flatau طراحی شده است که در ایالت کالیفرنیا مستقر شده است. این استودیو سابقه همکاری با سینگر را هم در کارنامه دارد.
پورشه 911 GT1 یک خودروی جاده ای مطابق با قوانین هومولوگیشن بود و تات هیل GT One نیز مجوز حرکت در معابر عمومی را دارد که با اضافه شدن مجموعه قطعات به بدنه، برای حضور در مسابقات نیز آماده خواهد شد.
تات هیل از اعلام قیمت GT One خودداری کرد ولی می توان مطمئن بود که با خودرویی بسیار گران قیمت دارد.