معرفی تویوتا سنچوری 2024 | bama.ir

در طول نیم قرن، تویوتا سنچوری به عنوان لوکس‌ترین خودروی ژاپنی شناخته شده است. در طول این مدت، تنها سه نسل از سنچوری با پیشرانه 8 یا 12 سیلندر ساخته شد. سومین نسل سنچوری سدان از سال 2018 روی خط تولید قرار دارد.

پس از تویوتا کراون، حالا نوبت به سنچوری رسیده تا به دنیای شاسی بلندها وارد شود.

طراحی تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

فرم جعبهای بدنه تویوتا سنچوری یعنی به مهمترین رقیب این خودرو رولزرویس کالینان شباهت دارد، محصولات جنسیس را به یاد می‌آورد.

2024 تویوتا سنچوری شاسی‌ بلند

بدنه تویوتا سنچوری در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین منطقه‌ها به ترتیب 5.205، 1.99، 1.805 و 2.95 متر اعلام شده است که در مقایسه با همتای سدان، طول کمتر و عرض بیشتر را نشان می‌دهد.

مانند کراون سدان، این شاسی بلند لوکس هم با نشان ققنوس و رینگ‌های چندپره همراه می‌شود. علاوه بر دو رنگ تکی، 5 ترکیب دو تایی را نیز می‌توان برای شاسی‌بلند لوکس سفارش داد.

کابین و امکانات تویوتا سنچوری شاسیبلند 2024

در کابین تویوتا سنچوری با طرحی ساده ولی اصیل وجود دارد، که فرمان سه شاخه، دو نمایشگر پشت فرمان و سرگرمی و یک صفحه نمایش مجزا برای سیستم تهویه را به همراه دارد.

2024 تویوتا سنچوری شاسی‌ بلند

به لطف قرارگیری دستگیره درهای عقب روی ستون C، وجود رکاب‌های جانبی برقی و بازشوی درها با زاویه 75 درجه، ورود به عقب را آسان‌تر کرده است. ظاهرا نسخه GR از این خودرو به درهای کشویی برقی مشابه با خودروهای مینی عرضه شده است.

طراحان تویوتا سنچوری نهایت تلاش را برای ایجاد آسایش سرنشینان عقب به کار گرفته‌اند. مثلا شیشه با روکش لمینیت بین کابین و محفظه بار قرار گرفته است، تا سر و صدای احتمالی از این بخش به گوش نرسد. با انتخاب حالت Rear Comfort، حتی تکان‌های ناشی از شتابگیری و کاهش سرعت هم خنثی می‌شود، تا آسایش سرنشینان عقب مختل نشود.

2024 تویوتا سنچوری شاسی‌ بلند

دو صندلی خلبانی ردیف عقب به تنظیم برقی، گرمکن، تهویه و زیرپایی برقی مجهز شده‌اند. دو نمایش هم در پشتی صندلی‌های جلو نصب شده است، تا امکان تنظیم بسیاری از بخش‌ها مانند تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب فراهم شود. سقف شیشه‌های هم در بالای ردیف دوم قرار دارد.

سایر محصولات تویوتا، سنچوری هم به مجموعه دستیار ایمنی و راننده Safety Sense مجهز می‌شود.

مشخصات فنی تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

این خودروی 4 نفره با وزن 2.57 تن، خودرو نسخه تقویت شده از پلتفرم TNGA شکل گرفته و به سامانه هیبرید متشکل از پیشرانه 3. 5 لیتری شش سیلندر و پیشرانه برقی در موتور عقب مجهز شده است. این سامانه مجموعاً 406 اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس CVT به هر دو کانون ارسال می‌کند.

2024 تویوتا سنچوری شاسی‌ بلند

شعاع حرکتی این خودرو در حالت کاملاً برقی 69 کیلومتر خواهد بود.

علاوه بر حالت Rear Comfort، چهار حالت رانندگی دیگر شامل اکو (اقتصادی)، نرمال (عادی)، اسپرت و کاستوم (سفارشی) هم برای تویوتا سنچوری پیش بینی شده است.

برنامه تولید و قیمت تویوتا سنچوری شاسیبلند 2024

تویوتا قصد دارد ماهیانه 30 دستگاه از سنچوری SUV را از طریق نمایندگی‌های منتخب در ژاپن و با قیمت 170 هزار دلار به فروش خود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

منبع: https://bama.ir/o/rbnh1jy


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: