امسال پانزدهمین سال فعالیت ریماک است. این رویداد با یک نسخه ویژه از سوپراسپرت برقی نورا جشن گرفته میشود.
شرکت خودروسازی کروات روز سهشنبه اعلام کرد که 9 خودروی Nevera 15th Anniversary Edition تولید خواهد کرد، که هر کدام 2.35 میلیون یورو یا 2.54 میلیون دلار قیمت دارند. اولین خودرو در فستیوال سرعت گودوود امسال خواهد آمد و مسیر تپه نمادین را تکمیل خواهد کرد.
مشخصات ظاهری ریماک نورا نسخه 15 سال
نسخه 15 سال ریماک نورا شامل تمامی آپشن های سابق و یک ست چمدان سفارشی است. هر خودرو دارای پوشش فیبر کربن براق در نیمه پایینی و رنگ مسی جدید با پوشش مات در نیمه بالایی است، که برای اولین بار در این سوپراسپرت میشود.
ریماک همچنین از این رنگ برای دیزاین رینگها استفاده کرده و نشانهای سالگرد 15 سال را روی درها قرار داده است. طرحی شبیه به مدارهای الکتریکی ریماک نیز در طول خودرو اجرا شده است.
در داخل خودرو، تم مسی با کلیدها و تزیینات آنودایز شده است ادامه دارد و همه میتوانند کابینت و صندلیها را به رنگ مشکی یا سفید داشته باشند.
ریماک پانزدهمین سالگرد خود را در سراسر کابین به نمایش گذاشته و عدد 15 را بر روی پشتی سر و رودری ها حک کرده است. همچنین شماره تولید خودرو و سالهای “2009-2024” بین صندلیها درج شده است.
مشخصات فنی ریماک نورا نسخه 15 سال
هیچ اشارهای به ارتقاء پیشرانه نشده است، بنابراین ما فرض میکنیم که نسخه ویژه دارای همان 1914 اسببخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور مانند است. نسخه عادی ریماک نورا است. رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت در 1.75 ثانیه صورت میگیرد و سرعت آن 415 کیلومتر برساعت است.
سرگذشت ریماک از گذشته تا امروز
ریماکگذار آن از زمانبندی در سال 2009 بنیان راه طولانی را پیمودهاند. ماته کسب و کار خود را با تبدیل BMW E30 مدل 1984 خود به یک خودروی الکتریکی آغاز کرد. اکنون، این شرکت در حال ساخت سوپراسپرتهای تمام توان قدرتمند است.
این شرکت در سال 2011 Concept-One را معرفی کرد که پنج سال بعد به مشتریان تحویل داده شد. کانسپت C-two در سال 2018 معرفی شد که پیشنمایش همین نورا امروزی است.
مدیر ریماک در این باره گفت: «صادقانه بگویم، وقتی اولین بار شروع به کار روی اولین خودروی شخصی در یک گاراژ کردم، حتی نمیتوانم رؤیای باشم در جایی که الان هستیم را داشته باشم.»
ریماک در 2021 با بوگاتی ادغام شد تا Bugatti-Rimac را تشکیل دهد، نتیجه اولین همکاری بوگاتی توربیون بود. ما میتوانیم ببینیم که فناوری این شرکت در نیمه دوم دهه در مدلهای آینده بامو استفاده میشود. ریماک اوایل امسال توافق کرد تا فناوری باتری ولتاژ بالا را برای خودروساز آلمانی توسعه دهد. ماته همچنین در حال توسعه یک روباتاکسی خودران به نام ورنه است که قرار است دو سال آینده در اروپا راهاندازی شود.
در آینده ریماک پس از نورا چه خواهد بود نامشخص است. مدیر ریماک در مورد تغییر سلیقه، بالا رده که از خودروهای الکتریکی دوری میکنند، به صریح صحبت کرده است. در حالی که این شرکت با ساخت خودروهای الکتریکی شروع به کار کرد. این شرکت دو سال قبل از ادغام با بوگاتی شروع به توسعه فناوری موتور احتراقی کرده است، بنابراین شاید بتوان به کمک قدرت ریماک در 15 سال آینده بیاید بنزین.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/ctg2mgyy