سوبارو قصد دارد با یک WRX متفاوت در جشنواره سرعت گودوود شرکت کند. این خودرو بسیار تیره، با توجه به بدنه تمام فیبر کربنی آن، که وزن آن به طور چشمگیری کاهش یافته است، به پروژه درستی Midnight نامیده می شود. به لطف افزایش قدرت موتور زیر کاپوت، سوبارو ادعا میکند که این مسابقه سریعترین و پرسرعتترین خودروی WRX است که از Subaru Motorsports USA ارائه شده است.
سوبارو قصد دارد این خودرو را به همراهی قهرمان رالیکراس و راننده سابق F1، اسکات اسپید در پشت فرمان، در تپه گودوود به چالش بکشد و به دنبال رکوردهای نامشخص دیگری در ماههای آینده خواهد بود.
اسکات اسپید گفت: «سوبارو و تیم ورمونت اسپورتکار یک هیولا واقعی را دادهاند. هنگام رانندگی با این خودرو، ریشههای رالیکراس آن به وضوح مشخص است. تایرهای پهنتر، بدنه و هندسه این خودرو احساس چسبندگی بسیار شدید به آن میدهد. نسخه نهایی ماشین احساسی تلفیقی از کراس و اسپرت را دارد، که راندنش بسیار لذت بخش است.»
مشخصات فنی سوبارو WRX Project Midnight
با مشخصات پیشرانه شروع میکنیم. این نیروگاه 2.0 لیتری تخت چهار سیلندر از تیم رالیکراس شرکت مشتق شده است، که 670 اسببخار قدرت و 920 نیوتن متر گشتاور میکند. این پیشرانه توربوشارژر اینترکولردار به 9500 دور در دقیقه میرسد و هر چهار چرخ را به حرکت در میآورد.
درست مثل یک WRX واقعی. این موتور در شاسیای قرار گرفته است که برای مسابقه سبکتر شده و در نتیجه، وزن خودرو 1120 وزن است. این تقریباً 450 وزن سبکتر از یک WRX تولیدی است.
مشخصات ظاهری سوبارو WRX Project Midnight
بدنه فیبر کربنی نیز انواع ارتقاءهای آیرودینامیکی را به خود دیده است. قسمت جلو دارای بالچهها و اسپلیتر یا زیرسپر جلوی بزرگ است، که به گلگیرهای پهن و تهاجمی متصل میشود. بال عقب نسخهای به شدت اصلاح شده از استفاده از خودروی رالی سوبارو آمریکا.
این خودرو بر روی سیستم تعلیق سفارشی که بهطور خاص برای آسف جاده تنظیم شده سوار است و از رینگهای 18 اینچی با تایرهای اسلیک یا چسبنده استفاده میکند.
اگر این خودرو به نوعی برایتان آشناست، احتمالاً ویدئوی Gymkhana سوبارو در سال 2020 با حضور تراویس پاسترانا را دید. تیم Vermont Sportscar از آن به عنوان الهام برای Project Midnight استفاده کرد، اما این محصول برای پرواز طراحی نشده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/5neby261