
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
معرفی لامبورگینی لانزادور 2028 | bama.ir
رونمایی لانزادور در نمایشگاه ژنو 2023
لامبورگینی قصد دارد سه محصول فعلی خود را تا قبل از پایان 2024، به نیروی کمکی الکتریکی کند. اما اولین محصول برقی این شرکت، نسخه نهایی از کانسپت لانزادور خواهد بود که هر چند در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 مدل مفهومی رونمایی شده است اما با کمترین تغییر، از سال 2028 تولید خواهد شد. لامبوری لانزادور به عنوان رقیب اصلی فراری پوروسانگوئه و رولزرویس اسپکتر، چهره یک GT را با ویژگی های کراس اور ترکیب کرده است.

معرفی لامبورگینی لانزادور
اعلام خودروساز ایتالیایی، این شاسیبلند سه در به دو پیشرانه برقی با مجموع 1341 اسب بخار قدرت می دهد، که خروجی را به هر چهار چرخ انتقال می دهد.
638280722559553749.jpg)
کنترل جزئیات آیرودینامیکی بدنه مثل ورودی های هوا در جلو و دیفیوزر عقب به سامانه ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) یا آیرودینامیک فعال لامبورگینی ذخیره شده است، تا اجزای آنها را برای حداقل مقاومت در برابر هوا و با ایجاد نیروی انسانی رو به پایین بر بدنه تنظیم کنید. کند.
این کراس اور برقی به سیستم تعلیق با فنرهای بادی، کمک فنرهای تطبیق پذیر و قابلیت فرمان پذیری محیطی کاملاً مجهز است، ضمن اینکه سامانه های گشتاور هم می توانند پیشرانه را بین هر چهار چرخ توزیع، تا هندلینگ و پایداری در پیچ ها افزایش دهند.
سامانه کنترل دینامیک به نام LDVI برای این خودرو توسعه یافته است، که با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، پویایی خودرو را مطابق با نیازهای راننده، تنظیم خواهد کرد.
638280722388165990.jpg)
در ظاهری لانزادور با تناسبات خاص به فرد طراحی است، که عادت به آن زمان نیاز دارد. این خودرو در فاصله بیشتری نسبت به سطح زمین، جزئیات بدنه لامبورگینی روئلتو را با قابلیت های لامبورگینی اوروس برای گذر از جاده های ناهموار همراه می کند. البته لانزادور حدود 10 سانتی متر پایین تر از اوروس قرار می گیرد. قطعات مشکی براق در بخش پایین بدنه هم حسی از ارتفاع کمتر را القا می کند.
رد پای طراحی سایر محصولات لامبورگینی مانند کانتاش، مورسیه لاگو و سستو المنتو را می توان در لانزادور مشاهده کرد. گلگیرهای زاویه دار، الگوی Y شکل روی بدنه و چراغ های سه تایی عقب، از مهم ترین موارد اشاره به شماره می آید. سقف شیب هم با توجه به حضور دو سرنشین در قسمت عقب شکل گرفته شده است.
نور سوپراسپرت های لامبورگینی، درهای لانزادور به سمت بالا باز نمی شود اما ناامید نشوید چراکه با ورود به فضای کابین این خودرو، با محیطی چشمگیر و البته جادار متوقف شد. داشبورد و كنترل كنترل تحت تاثير فرم Y شکل گرفته است. با وجود دو نمایشگر مجزا برای راننده و سرنشین جلو، از نمایشگر مرکزی خبری نیست. روی کنسرو مرکزی می توانیم روی دکمه استارت را مشاهده کنیم.
638280722246366868.jpg)
طراحی کابین لانزادور را می توان یکی از جدیدترین قدم های لامبورگینی در جهت کاهش ردپای کربنی دانست. مثلاً در برخی روکش ها از پشم گوسفند استرالیایی استفاده می شود، که با توجه به رشد هرساله آن، یک ماده ی تغییرپذیر به شمار می آید. نخ های به کار در دوخت صندلی ها و پوشش های داخلی درها نیز از نایلون بازیافتی ساخته شده اند که فوم صندلی ها را از پلاستیک بازیافتی و به روش پرینت سه بعدی تولید می کنند. حتی در پروسه ساخت روکش های چرمی هم از آب باقیمانده از فرآیند تولید روغن زیتون استفاده می شود، تا از ورود مواد اسیدی و سمی آن به طبیعت جلوگیری شود.
از آنجا 5 سال تا شروع تولید لامبورگینی لانزادور باقی مانده است، نمی توانم درباره قیمت آن سخن بگویم مطمئنا با خودرویی ارزان قیمت که ولی نیستیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
منبع: https://bama.ir/o/eadwfxb4